Pozycjonowanie. Wyścig o podium.

Czas czytania: 2 minut

Co robisz, gdy szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie? Pytasz wszystkich wokół, dzwonisz do przyjaciela czy otwierasz encyklopedię? Może kiedyś tak to wyglądało, lecz nie oszukujmy się, teraz odpalasz komputer, lub łapiesz za smartfona i pytasz wujka Google. Celem wszystkich firm, jest to, aby ich usługa, marka była rozpoznawalna. Żeby wyszukanie ich, było proste i skuteczne. Na tym właśnie polega magia pozycjonowania. Użytkownik wpisuje hasło: agencja marketingowa/miasto i wyskakujemy mu MY! Tylko jak to zrobić, aby być na „górnej półce” w Google?

Niestety nie jest to takie proste, jak się może wydawać. Jest wiele czynników, które uniemożliwią nam brylowanie na pierwszych pozycjach.

Oto pare z nich: – nieresponsywna strona (nie dopasowuje się do ekranu urządzeń mobilnych),
– błędy w linkowaniu wewnętrznym,
– brak linkowania zewnętrznego,
– zbyt długi czas ładowania się strony,
– zła struktura linków,
– błędy przy optymalizacji podstron,
– I bardzo ważne!
złe dobranie słów kluczowych

Ten ostatni przykład może wydawać się bardzo błahy. Przecież wystarczy unikać błędów i literówek, wpisać frazę, która opisuje naszą profesję lub usługę i jesteśmy! Tak, tylko czy mamy pewność, że takie hasła wpisują nasi potencjalni klienci? Pamiętajmy, że dana profesja posiada swoją branżową strukturę opisywania różnych rzeczy. My mówimy o optymalizacji, ktoś mógłby powiedzieć, że aktualizujemy a inni, że naprawiamy/poprawiamy. Sam możesz zauważyć to na własnym przykładzie. Opowiadając o swojej pracy, zaczynasz mówić tak, że Twoi znajomi Cię nie rozumieją? 😉 Dlatego trzeba „wczuć się w klienta” wybrać słowa kluczowe, które będą odpowiednie, a na dodatek Google będzie uważał je za odpowiednie. Najlepszym sposobem na sprawdzenie naszych słów kluczowych jest AdWords – wtedy mamy pewność, że nasze frazy są wartościowe i będą napędzać nasz biznes. Przecież nikt nie będzie inwestować w kota w worku! Teraz porozmawiajmy o konkurencji, która nigdy nie śpi!

Jeżeli jesteś nowicjuszem i Twoja strona www dopiero raczkuje, to nie możesz liczyć, że przebije całą konkurencję, która pozycjonuje się już kilka dobrych lat, wydała na to ładnych parę groszy i posiada więcej linków zewnętrznych niż Ty.
Wyścig o podium w wyszukiwarce to bardzo złożony proces. To jak maraton, w którym Ty rozpoczynasz bieg o kilka minut później. Ciężko ci będzie dobiec do pozostałych, a co dopiero wyprzedzić faworyta i utrzymać tempo przez cały czas. W końcu to maraton, a nie bieg na 500 m.
Jeżeli jesteś osobą, która nie czuje się mocna „po tej stronie internetu” i zwyczajnie nie masz czasu doglądać rankingów, wprowadzać nowych technik, które umocnią twoją stronę www i podniosą klikalność, zleć to nam! My siedzimy w tym już od siedmiu lat. Wiemy jak przechytrzyć statystyki Google, znamy wiele skutecznych metod pozycjonowania, wiele sposobów zewnętrznych, które podniosą Twoją pozycję i zbudują mocną markę, która będzie się wyróżniać w tłumie. Ty będziesz mógł zająć się biznesem, a my zajmiemy się tym, żeby o Tobie było głośno.
Bo jak mówi nasze ulubione przysłowie: „Zaprzestać reklamy, by oszczędzić pieniądze to jak zepsuć zegar, by zatrzymać czas”