Pozycjonowanie w Bielsku – co należy wiedzieć, żeby zacząć?

Czas czytania: < 1 minuta

Pozycjonowanie lokalne, w tym przypadku dotyczące sklepów i serwisów z okolic Bielska-Białej, w wielu przypadkach bywa o wiele bardziej skuteczne w porównaniu z walką o wysokie pozycje na frazy trudne, ogólnopolskie.

Kiedy pozycjonowanie lokalne przynosi dobre efekty?
Przede wszystkim nasz biznes musi być ulokowany w wybranej miejscowości, tak by klient szukający dentysty w Bielsku nie trafił na podstronę do dentysty z Cieszyna. Takie rozwiązanie jest samo w sobie bez sensu, więc aktualizacje algorytmu idą w dobrym kierunku.

Kiedy nie warto pozycjonować strony lokalnie?
Zajmując się sprzedażą on-line, bez zaplecza i możliwości obsługi klienta wchodzącego “z miasta”.

Czy mając biuro w jednym mieście można pozycjonować się na frazy związane z inną lokacją?
Tak, można, ale trzeba do tego przygotować odpowiednie podstrony typu landing-page. Przede wszystkim trzeba “wejść w skórę” potencjalnego klienta. Jeśli przykładowo szuka dentysty w Bielsku, to prawdopodobnie jest mieszkańcem Bielska i chce mieć blisko. W przypadku gdy po wpisaniu “dentysta Bielsko” trafi na podstronę dentysty z Pszczyny, to wyjdzie i nic go nie zatrzyma… Jedyną opcją w takim wypadku jest skierowanie go na podstronę dotyczącą mieszkańców z konkretnego miasta i przygotowanie spersonalizowanego przekazu. Np: Dentysta z Pszczyny powinien wybrać kilka cech, które wyróżniają go spośród konkurencji, które mogą przyciągnąć klientów z Bielska (cena – bezpłatne znieczulenie, 20% niższa kwota; czas oczekiwania – gwarancja przyjęcia na zabieg do 3 dni roboczych; wyjątkowość – specjalne pomieszczenie zabaw dla dzieci oczekujących na swoich rodziców itd.).

Im lepiej spersonalizujemy przekaz, tym większa szansa, że klient, który normalnie “wystraszyłby się” odległości, skorzysta z naszych usług.

Przykładem również może być nasza podstrona typu landing-page: Pozycjonowanie Bielsko, dobrym miejscem jest wykupienie wizytówki np. w www.bielsko.biala.pl, czecho.pl, dodanie lokacji do Map Google, Zumi i innych katalogów ogólnie uznawanych za katalogi NAP (Name, Adress, Phone).

To tylko absolutna podstawa do rozpoczęcia działań lokalnych, dalszy ciąg wkrótce…