Jak uzyskać 10000$/mies. – Granty Google AdWords dla fundacji

Czas czytania: 2 minut

Google Ad Grants, to bardzo ciekawy program dla organizacji non-profit, gdzie do “zgarnięcia” jest dość pokaźny budżet na reklamę w Google AdWords i wiele więcej.

Kto może uczestniczyć w programie Grantów Google?


– organizacje pożytku publicznego zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości;
– fundacje i stowarzyszenia zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), które nie mają statusu Organizacji Pożytku Publicznego;
– organizacje religijne;

Kto nie może uczestniczyć w programie Grantów Google?


– podmioty i organizacje państwowe;
– szpitale i placówki służby zdrowia;
– szkoły, ośrodki zajmujące się opieką nad dziećmi, instytucje akademickie i uniwersytety (przy czym w programie mogą uczestniczyć działy organizacji edukacyjnych prowadzące działalność filantropijną). Więcej informacji o programach Google dla instytucji edukacyjnych można znaleźć na stronie Google for Education.

Czy Google rozdaje 10 000 dolarów miesięcznie?


Kwota 10 000 dolarów (lub 40 000 dolarów dla Grants PRO), to maksymalna kwota miesięczna, jednak posiada pewne obostrzenia:
– budżet dzienny nie może przekroczyć 329 USD
– maksymalny koszt za kliknięcie to 2 USD
– reklama tylko w wersji tekstowej będzie wyświetlana pod wynikami płatnymi
– wszystkie kampanie muszą być kierowane na słowa kluczowe
– organizacja musi posiadać swoją stronę internetową
– przynajmniej 1 raz w miesiącu należy zalogować się do kampanii, a przynajmniej co 90 dni wykonać jedną zmianę na koncie

Jak zarejestrować się do programu?

Teraz opiszę krok po kroku co należy zrobić, żeby mieć szansę uczestnictwa w programie.
– Należy mieć status fundacji / organizacji non-profit

1. Zarejestrować się w programie TechSoup (polska strona rejestracji)i więcej informacji o programie. W ciągu 10 dni powinien przyjść do nas mail z informacjami odnośnie weryfikacji, jeśli wszystko przebiegło pomyślnie możemy się już zalogować. Oczywiście program TechSoup sam w sobie ma dużo ciekawych rozwiązań, przede wszystkim bardzo atrakcyjne ceny oprogramowania, ale nas dla potrzeb Grantsów interesuje Token Walidacji dostępny w panelu klienta TechSoup (taki dość długi ciąg znaków). Kopiujemy go i przechodzimy do kolejnego kroku.

2. W końcu wchodzimy na stronę rejestracji do programu Google dla Organizacji Non-Profitzaznaczamy warunki, wklejamy token weryfikacji skopiowany z poprzedniego punktu. Uzupełniamy pozostałe pola.Podczas składania wniosku będzie trzeba wykazać, że posiada się aktualny status organizacji charytatywnej, przedstawić swój KRS oraz krótko opisać misje działalności OPP, którą zgłaszamy do programu. Czekamy ponownie na weryfikację.

3. Po wszystkim można już ruszać z kampanią AdWords.

Zgodnie z regulaminem Google Grants utworzenie konta i zarządzanie kampanią organizacja może powierzyć agencji reklamowej. Trzeba tylko pamiętać, że niezależnie od tego, kto zarządza kampanią imieniu organizacji, konieczne jest logowanie się na konto przynajmniej raz w miesiącu i odpowiadanie na prośby specjalistów Google Grants.

Rate this post