Rodo dla e-sklepów

RODO dla e-sklepów

Wdrożenie zasad wynikających z RODO w SKLEPACH INTERNETOWYCH nie musi być tak skomplikowane jak może się wydawać na początku! Przede wszystkim rozporządzenie jasno mówi, że to ADO (Administrator Danych Osobowych) powinien sam określić jaki stopień zabezpieczeń jest wystarczający dla przetwarzanych przez niego danych osobowych. Część z nich może wynikać z oceny ryzyka przeprowadzanej przy wdrożeniu RODO w Twoim e-sklepie.

W pierwszej kolejności informujemy, że nie jesteśmy ekspertami w branży zabezpieczeń i ochrony danych osobowych, bazujemy na informacjach pozyskanych ze szkoleń, artykułów, poradników, infografik, kursów i grup na Facebooku poświęconym właśnie RODO, jak i wspieramy się wiedzą prawnika Pana Macieja Chodorowskiego.

Chyba nie musimy wspominać, że kary za nie zastosowanie się do nowych przepisów są niebotycznie wysokie, więc lepiej nie ryzykować i zająć się tym już dziś. Pomożemy wdrożyć POCZĄTKOWY PAKIET koniecznych zmian na Twoim e-sklepie. Przygotujemy gotowe formuły / moduły m.in;
1. pod formularzem kontaktowym (check box),
2. pod newsletterem,
3. ograniczenia przetwarzania,
4. prawo do sprzeciwu,
5. prawo do powiadomień,
6. prawo do bycia zapomnianym lub anonimowym,
7. możliwość usunięcia konta,
8. zgoda na politykę prywatności przed rejestracją.

Sklep internetowy przetwarza więcej danych niż strona WWW, dlatego trzeba zadbać o dodatkowe zabezpieczenia. Poniżej pokażemy podstawowe punkty, jakie należy spełnić:
1. Zabezpieczenie sklepu certyfikatem SSL - zielona kłódka to must have, choć w RODO nie ma dokładnych informacji, czy jest wymagany, to naszym zdaniem każda domena powinna go posiadać, dlaczego?
wzbudza zaufanie u potencjalnych klientów, w końcu adres wygląda na zabezpieczony jak strona banku, co może przekładać się pośrednio na poprawę sprzedaży i większą wartość koszyków,
algorytm Google również lepiej patrzy na strony legitymujące się https z przodu, ta informacja została oficjalnie podana na blogu Google.

Certyfikaty SSL - darmowy vs płatny, który wybrać

Darmowy certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) najczęściej wybierany jest na początku zakładania domeny lub decydują się na nią blogerzy, strony prywatne, startupy. Bezpłatny certyfikat spełnia swoją rolę w 100% - szyfruje dane i chroni je przed osobami trzecimi, lecz wersja podstawowa posiada kilka minusów. 1. wygasa po 90 dniach,
2. możliwość objęcia certyfikatem wyłącznie dwóch adresów: nazwę.pl i www.nazwa.pl, więc w momencie rozszerzania subdomen trzeba instalować nowe certyfikaty SSL.
3. może wystąpić problem z rozpoznaniem go na starszych przeglądarkach.
Płatna wersja certyfikatu nie wymaga już jakiejkolwiek ingerencji po zainstalowaniu. Jest bezterminowa i posiada możliwość podpięcia wielu adresów pod jeden certyfikat.

Instalacja WTYCZKI (pluginu) zgodnej z zasadami RODO.
Jeśli prowadzisz sklep oparty o PrestaShop lub WooCommerce, to warto zainstalować odpłatną wtyczkę zgodną z RODO, aktualnie jest ich coraz więcej, my przetestowaliśmy przynajmniej kilkanaście, ale wszystko zależy od specyfiki wybranego sklepu. Radzimy pomijać darmowe, zwłaszcza z małą ilością pobrań - mogą być niebezpieczne dla działania całego sklepu, mało intuicyjne, później nie wspierane lub wszystko na raz 🙂

Płacąc autorowi za poświęcony czas możemy mieć przyjazną i prostą w konfiguracji wtyczkę, która została stworzona specjalnie pod nasze potrzeby w kwocie od 800 zł, a spokojny sen w tych czasach jest wart o wiele więcej 😉

Pomożemy Twojemu e-sklepowi wdrożyć wszystkie aktualne zmiany, które przepisy RODO wymagają. Wystarczy, że prześlesz do nas wypełnioną ankietę, a my skontaktujemy się z Tobą i omówimy wszystkie szczegóły zmian.

Pozostałe wpisy:

kalendarze firmowe

Kalendarze firmowe

Spis treściKalendarze firmowe - podstawowe informacjeRodzaje kalendarzy - który wybrać?Kalendarze firmowe - Podsumowanie Kalendarze firmowe - podstawowe informacje Kalendarze w

Czytaj całość...
Pyszny Marketing

Pyszny Marketing

Spis treściMinisite - Pyszny MarketingZapis w umowieReklama na nazwę restauracjiMinisite w pyszne.plCo można zrobić? Minisite - Pyszny Marketing Na facebookowej

Czytaj całość...

Zerknij również na nasz słownik marketingowy:

Bot co to?

Bot - jest to oprogramowanie komputerowe, którego celem jest przeprowadzanie automatycznych działań w sieci. Boty internetowe są coraz częściej wykorzystywane

Czytaj całość...