Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Czym jest WooCommerce?
Czym jest WooCommerce?
WooCommerce jest wtyczką e-commerce stworzoną na specjalne potrzeby CMS WordPress, jest ona open-source’owa oraz bardzo łatwa w dostosowaniu. Służy ona temu, aby z naszej strony internetowej stworzyć sklep internetowy, co pozwala rozpoczęcie przygody ze sprzedażą w internecie w prosty sposób, bez konieczności znania języków programowania.
Sklep internetowy, który powstaje dzięki WooCommerce, będzie idealnie wpasowywał się w wiele branż e-commerce, ponieważ jest uniwersalny.
Spis treści
WordPress początkiem Twojego sklepu internetowego WooCommerce
Jeżeli jesteśmy już w posiadaniu strony WWW opartej o system WordPress, mamy możliwość wykorzystać bezpłatne rozwiązanie do stworzenia sklepu internetowego, jakim jest wtyczka WooCommerce.
Jako pierwszą czynność, którą należy wykonać, jest zainstalowanie wtyczki WooCommerce oraz konfiguracja podstawowych informacji. Instalacja WooCommerce nie należy do trudnych czynności, dlatego każdy powinien sobie z tym poradzić bezproblemowo.
Za pomocą WooCommerce jesteśmy w stanie sprzedawać nie tylko fizyczne produkty. W naszym sklepie internetowym możemy sprzedawać różne typy produktów, w tym też usługi afiliacyjne, bądź wirtualne produkty.
W twojej głowie narodził się inny, niestandardowy pomysł, którego efekt chciałbyś sprzedać w sklepie internetowym i zaoferować swoim Klientom coś więcej? WooCommerce rusza z pomocą!
Jako właściciel strony możesz zmieniać swój sklep WooCommerce tak, jak tylko chcesz, dostosowywać przy tym jego wygląd. Na start mamy dostęp do wielu szablonów, których możemy użyć w etapie tworzenia naszego sklepu internetowego, mamy dostęp również do wielu wtyczek, które pozwalają na dostosowanie sklepu pod nasze wymagania i potrzeby.
Jakie podstawowe funkcjonalności posiada sklep WooCommerce?
Korzystając z panelu administracyjnego, który swoją drogą jest bardzo przyjazny dla nowych użytkowników, jesteś w stanie dodawać nowe produkty i zarządzać już dodanymi, poprzez wyróżnianie ich na naszym sklepie internetowym. Możemy katalogować nasze produkty w wygodny sposób, co pozwala użytkownikom łatwe poruszanie się po stronie i wyszukiwanie produktów.
Kolejną funkcją, jaką sklep internetowy musi posiadać, jest zarządzanie stanami magazynowymi. Dzięki WooCommerce mamy możliwość na bieżąco zarządzać stanem magazynowym poprzez obserwowanie i uzupełnianie go, co pozwala zaoszczędzić masę czasu i przy okazji możemy być pewni, że Twój klient nie zamówi produktu, którego nie posiadasz na stanie. Dzięki tej wtyczce jesteś w stanie również przeprowadzać zwroty produktów oraz zarządzać zamówieniami i produktami.
Użytkownik będący na Twoim sklepie WooCommerce ma możliwość spojrzenia na bazę produktów, jaką obecnie posiadamy. Dzięki możliwości integracji z różnymi platformami płatności, klient jest w stanie wybrać wygodny dla siebie sposób płatności za produkt lub usługę, którą chce zamówić.
Jakie są zalety sklepu WooCommerce?
Poniżej przedstawimy kilka głównych zalet sklepu, który korzysta z WooCommerce:
- bezpłatne i łatwo dostępne rozwiązanie,
- bezproblemowa instalacja i prosta obsługa,
- panel administracyjny w języku polskim,
- możliwość instalacji wielu wtyczek oraz integracji,
- dostosowywanie szablonu pod indywidualne potrzeby,
- przyjazny dla SEO