Responsywność strony internetowej lub sklepu, to elastyczne dopasowanie widoku do maksymalnej liczby urządzeń na których może serwis być przeglądany. W chwili skalowania strony internetowej powinna nadal zachowywać wszelkie funkcje umożliwiające poprawne korzystanie z jej zasobów.
Responsywność stron i sklepów internetowych jest bardzo ważna, aktualnie nie robi się już (a przynajmniej nie powinno się robić) serwisów, które nie są responsywne przynajmniej dla podstawowych urządzeń z których korzystają potencjalni Klienci.
Jeżeli posiadamy sklep internetowy, który nie będzie stworzony i przetestowany pod względem responsywności, najważniejszym skutkiem jej braku będą wyniki finansowe. Potencjalni Klienci, którzy przyjdą do sklepu z jakichkolwiek działań reklamowych, w dużej części opuszczą go, jeżeli nie będą mogli wygodnie z niego skorzystać. Jak często zdarzyło Ci się przejść do sklepu, gdzie grafiki lub teksty najechały na siebie w ten sposób, że uniemożliwiły zakup? Nawet najlepsza cena potrafi skutecznie odstraszyć najbardziej zaangażowanych Klientów, którzy kupią u konkurencji.
Google stale udoskonala swój algorytm starając się lepiej dopasować do aktualnej rzeczywistości, posiada również własny system do sprawdzania, czy strona jest responsywna. Mając na uwadze, że Google "wie" z jakiego urządzenia korzystamy (np. z telefonu) i będzie "wiedzieć", że nasza strona nie jest responsywna (dopasowana do urządzeń mobilnych), to czy chętnie będzie wyświetlał w swojej wyszukiwarce stronę, która nie będzie poprawnie działać na telefonie? Oczywiście, że nie. W związku z czym, bez poprawienia strony, która nie jest responsywna, nasza agencja nie podejmuje się działań związanych z kampanią marketingową.
Narzędzie udostępnione przez Google jest w pełni darmowe i pozwala w szybki sposób sprawdzić, czy strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych.
Test optymalizacji mobilnej Mobile-Friendly znajduje się tutaj:
https://search.google.com/test/mobile-friendly
Podłączenie Google Search Console pod serwis internetowy, oprócz wielu innych funkcji, daje nam możliwość oceny całej zawartości strony pod względem urządzeń mobilnych, a w tym dokładne wylistowanie ewentualnych błędów, czas wykrycia i czas naprawy.
Najczęściej pojawiające się błędy to: