Responsywność strony internetowej lub sklepu, to elastyczne dopasowanie widoku do maksymalnej liczby urządzeń na których może serwis być przeglądany. W chwili skalowania strony internetowej powinna nadal zachowywać wszelkie funkcje umożliwiające poprawne korzystanie z jej zasobów.
Responsywność stron i sklepów internetowych jest bardzo ważna, aktualnie nie robi się już (a przynajmniej nie powinno się robić) serwisów, które nie są responsywne przynajmniej dla podstawowych urządzeń z których korzystają potencjalni Klienci.
Jeżeli posiadamy sklep internetowy, który nie będzie stworzony i przetestowany pod względem responsywności, najważniejszym skutkiem jej braku będą wyniki finansowe. Potencjalni Klienci, którzy przyjdą do sklepu z jakichkolwiek działań reklamowych, w dużej części opuszczą go, jeżeli nie będą mogli wygodnie z niego skorzystać. Jak często zdarzyło Ci się przejść do sklepu, gdzie grafiki lub teksty najechały na siebie w ten sposób, że uniemożliwiły zakup? Nawet najlepsza cena potrafi skutecznie odstraszyć najbardziej zaangażowanych Klientów, którzy kupią u konkurencji.
Google stale udoskonala swój algorytm starając się lepiej dopasować do aktualnej rzeczywistości, posiada również własny system do sprawdzania, czy strona jest responsywna. Mając na uwadze, że Google “wie” z jakiego urządzenia korzystamy (np. z telefonu) i będzie “wiedzieć”, że nasza strona nie jest responsywna (dopasowana do urządzeń mobilnych), to czy chętnie będzie wyświetlał w swojej wyszukiwarce stronę, która nie będzie poprawnie działać na telefonie? Oczywiście, że nie. W związku z czym, bez poprawienia strony, która nie jest responsywna, nasza agencja nie podejmuje się działań związanych z kampanią marketingową.
Narzędzie udostępnione przez Google jest w pełni darmowe i pozwala w szybki sposób sprawdzić, czy strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych.
Test optymalizacji mobilnej Mobile-Friendly znajduje się tutaj:
https://search.google.com/test/mobile-friendly
Podłączenie Google Search Console pod serwis internetowy, oprócz wielu innych funkcji, daje nam możliwość oceny całej zawartości strony pod względem urządzeń mobilnych, a w tym dokładne wylistowanie ewentualnych błędów, czas wykrycia i czas naprawy.
Najczęściej pojawiające się błędy to:
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.