Responsywność – co to jest?

Responsywność – definicja według M16.pl

Responsywność strony internetowej lub sklepu, to elastyczne dopasowanie widoku do maksymalnej liczby urządzeń na których może serwis być przeglądany. W chwili skalowania strony internetowej powinna nadal zachowywać wszelkie funkcje umożliwiające poprawne korzystanie z jej zasobów.

Czy responsywność jest ważna?

Responsywność stron i sklepów internetowych jest bardzo ważna, aktualnie nie robi się już (a przynajmniej nie powinno się robić) serwisów, które nie są responsywne przynajmniej dla podstawowych urządzeń z których korzystają potencjalni Klienci.

Skutki braku responsywności

Jeżeli posiadamy sklep internetowy, który nie będzie stworzony i przetestowany pod względem responsywności, najważniejszym skutkiem jej braku będą wyniki finansowe. Potencjalni Klienci, którzy przyjdą do sklepu z jakichkolwiek działań reklamowych, w dużej części opuszczą go, jeżeli nie będą mogli wygodnie z niego skorzystać. Jak często zdarzyło Ci się przejść do sklepu, gdzie grafiki lub teksty najechały na siebie w ten sposób, że uniemożliwiły zakup? Nawet najlepsza cena potrafi skutecznie odstraszyć najbardziej zaangażowanych Klientów, którzy kupią u konkurencji.

Responsywność a pozycjonowanie strony

Google stale udoskonala swój algorytm starając się lepiej dopasować do aktualnej rzeczywistości, posiada również własny system do sprawdzania, czy strona jest responsywna. Mając na uwadze, że Google „wie” z jakiego urządzenia korzystamy (np. z telefonu) i będzie „wiedzieć”, że nasza strona nie jest responsywna (dopasowana do urządzeń mobilnych), to czy chętnie będzie wyświetlał w swojej wyszukiwarce stronę, która nie będzie poprawnie działać na telefonie? Oczywiście, że nie. W związku z czym, bez poprawienia strony, która nie jest responsywna, nasza agencja nie podejmuje się działań związanych z kampanią marketingową.

Jak sprawdzić czy strona poprawnie działa na urządzeniach mobilnych?

Mobile-Friendly – test optymalizacji mobilnej

Narzędzie udostępnione przez Google jest w pełni darmowe i pozwala w szybki sposób sprawdzić, czy strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych.

Test optymalizacji mobilnej Mobile-Friendly znajduje się tutaj:

https://search.google.com/test/mobile-frihttps://search.google.com/test/mobile-friendlyendly

Google Search Console – Obsługa na urządzeniach mobilnych

Podłączenie Google Search Console pod serwis internetowy, oprócz wielu innych funkcji, daje nam możliwość oceny całej zawartości strony pod względem urządzeń mobilnych, a w tym dokładne wylistowanie ewentualnych błędów, czas wykrycia i czas naprawy.

Najczęściej pojawiające się błędy to:

  • mała czcionka utrudnia czytanie tekstu,
  • elementy klikalne zbyt blisko siebie,
  • treść szersza niż ekran.

Pozostałe:

Content co to?

Content (pol. zawartość) – jest to po prostu zawartość strony internetowej. Treści merytoryczne, które znajdują się na stronie, są kluczowe

Czytaj całość...
CPC co to?

CPC (ang. Cost Per Click) – jest to koszt, jaki należy ponieść za pojedyncze kliknięcie, czyli uzyskania jednego odwiedzenia na

Czytaj całość...
AMP co to?

AMP (ang. Accelerated Mobile Pages) jest to platforma open source dla języka HTML, której celem jest uproszczenie tworzenia stron internetowych,

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: