Co to jest Anchor?

Anchor (pol. Kotwica) – jest to treść linka, która znajduje się pomiędzy znacznikami w kodzie HTML. Tutaj przykład: < a href=”https://www.m16.pl/” > anchor tekst kotwicy < /a >. Użytkownik strony jest w stanie zobaczyć Anchor (inaczej zwany również Anchor tekst, anchor text, odsyłacz lub tekst zakotwiczenia) i może go kliknąć, co powoduje przeniesienie go na inną stronę internetową. Anchor jest elementem na stronie internetowej, który w większości przypadków wyróżnia się na tle zwykłego tekstu, może mieć on inną kolorystykę, być podkreślony lub pogrubiony, a po najechaniu na niego kursorem, wyświetlana jest dla nas informacja o tym, na jaką stronę będziemy przeniesieni.

Jakie rodzaje Anchorów wyróżniamy?

  • Exact Match – dokładnie dopasowane słowa kluczowe, na których dana strona powinna się wyświetlać.
  • Partial Match – słowo lub wyrazy zawierające jedynie część frazy kluczowej,
  • Adres URL – anchor, który jest bezpośrednim odnośnikiem do strony. Jeden z najczęściej stosowanych typów kotwic,
  • Brand URL – anchor zawierający nazwę firmy bądź marki,
  • Zero Match – nie zawiera w sobie słów kluczowych w żadnym dopasowaniu. Przykładowo „Wejdź”, „Sprawdź” „Kliknij tutaj”.

Czy anchor wpływa na SEO?

Treść, jaką zawiera anchor, jest niezwykle istotna dla Google. Dzięki temu Google jest w stanie zrozumieć, czy wyświetlana strona na dane zapytanie, jest dopasowana do niego w odpowiedni sposób. Anchor jest dostarczycielem informacji o temacie strony, do której on sam kieruje. Prawidłowe rozplanowanie typów anchor text, znajdujących się na stronie, ma pozytywny wpływ na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwarki. W tym celu eksperci SEO, opierając się na analizie, dokonują wyboru dotyczącego typów kotwic, które powinny znajdować się w treści strony. Kotwice odgrywają zatem kluczową rolę zarówno w linkowaniu wewnętrznym, jak i w całym procesie link buildingu.

Pozostałe:

E-commerce co to?

E-commerce (e-handel, handel elektroniczny) – działalność polegająca na sprzedaży oraz kupnie towarów lub usług z wykorzystaniem internetu. Klient zamawia towaru

Czytaj całość...
Branding co to?

Branding (kreowanie marki) – tak nazywamy proces tworzenia, utrzymywania oraz rozwijania niepowtarzalnego wizerunku marki, który jest w stanie zakorzenić się

Czytaj całość...
CPV co to?

CPV (Cost Per View) – jest to koszt, który zostaje naliczony za oglądnięcie reklamowego filmu w ramach kampanii reklamowych Google

Czytaj całość...
SEM co to?

SMO (Social Media Optimization) – działania, które zostają podjęte na danej stronie internetowej, jak i poza nią, które przygotowują ją

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: