Co to jest Anchor?

Anchor (pol. Kotwica) - jest to treść linka, która znajduje się pomiędzy znacznikami w kodzie HTML. Tutaj przykład: < a href="https://www.m16.pl/" > anchor tekst kotwicy < /a >. Użytkownik strony jest w stanie zobaczyć Anchor (inaczej zwany również Anchor tekst, anchor text, odsyłacz lub tekst zakotwiczenia) i może go kliknąć, co powoduje przeniesienie go na inną stronę internetową. Anchor jest elementem na stronie internetowej, który w większości przypadków wyróżnia się na tle zwykłego tekstu, może mieć on inną kolorystykę, być podkreślony lub pogrubiony, a po najechaniu na niego kursorem, wyświetlana jest dla nas informacja o tym, na jaką stronę będziemy przeniesieni.

Jakie rodzaje Anchorów wyróżniamy?

  • Exact Match - dokładnie dopasowane słowa kluczowe, na których dana strona powinna się wyświetlać.
  • Partial Match - słowo lub wyrazy zawierające jedynie część frazy kluczowej,
  • Adres URL - anchor, który jest bezpośrednim odnośnikiem do strony. Jeden z najczęściej stosowanych typów kotwic,
  • Brand URL - anchor zawierający nazwę firmy bądź marki,
  • Zero Match - nie zawiera w sobie słów kluczowych w żadnym dopasowaniu. Przykładowo "Wejdź", "Sprawdź" "Kliknij tutaj".

Czy anchor wpływa na SEO?

Treść, jaką zawiera anchor, jest niezwykle istotna dla Google. Dzięki temu Google jest w stanie zrozumieć, czy wyświetlana strona na dane zapytanie, jest dopasowana do niego w odpowiedni sposób. Anchor jest dostarczycielem informacji o temacie strony, do której on sam kieruje. Prawidłowe rozplanowanie typów anchor text, znajdujących się na stronie, ma pozytywny wpływ na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwarki. W tym celu eksperci SEO, opierając się na analizie, dokonują wyboru dotyczącego typów kotwic, które powinny znajdować się w treści strony. Kotwice odgrywają zatem kluczową rolę zarówno w linkowaniu wewnętrznym, jak i w całym procesie link buildingu.

Pozostałe:

Co to jest widget?

Widget (widżet) - interaktywny element graficznego interfejsu użytkownika, umieszczany jest na stronach internetowych, pulpicie systemu operacyjnego lub aplikacjach mobilnych i

Czytaj całość...
HTTPS co to?

HTTPS (ang. Hypertext Transfer Protocol Secure) to termin, który napotkała każda osoba używająca Internetu, nieważne, jak powierzchowne byłoby to korzystanie. Niewiele

Czytaj całość...
SEM co to?

SMO (Social Media Optimization) - działania, które zostają podjęte na danej stronie internetowej, jak i poza nią, które przygotowują ją

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: