Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Co to jest Anchor?
Co to jest Anchor?
Anchor (pol. Kotwica) - jest to treść linka, która znajduje się pomiędzy znacznikami w kodzie HTML. Tutaj przykład: < a href="https://www.m16.pl/" > anchor tekst kotwicy < /a >. Użytkownik strony jest w stanie zobaczyć Anchor (inaczej zwany również Anchor tekst, anchor text, odsyłacz lub tekst zakotwiczenia) i może go kliknąć, co powoduje przeniesienie go na inną stronę internetową. Anchor jest elementem na stronie internetowej, który w większości przypadków wyróżnia się na tle zwykłego tekstu, może mieć on inną kolorystykę, być podkreślony lub pogrubiony, a po najechaniu na niego kursorem, wyświetlana jest dla nas informacja o tym, na jaką stronę będziemy przeniesieni.
Jakie rodzaje Anchorów wyróżniamy?
- Exact Match - dokładnie dopasowane słowa kluczowe, na których dana strona powinna się wyświetlać.
- Partial Match - słowo lub wyrazy zawierające jedynie część frazy kluczowej,
- Adres URL - anchor, który jest bezpośrednim odnośnikiem do strony. Jeden z najczęściej stosowanych typów kotwic,
- Brand URL - anchor zawierający nazwę firmy bądź marki,
- Zero Match - nie zawiera w sobie słów kluczowych w żadnym dopasowaniu. Przykładowo "Wejdź", "Sprawdź" "Kliknij tutaj".
Czy anchor wpływa na SEO?
Treść, jaką zawiera anchor, jest niezwykle istotna dla Google. Dzięki temu Google jest w stanie zrozumieć, czy wyświetlana strona na dane zapytanie, jest dopasowana do niego w odpowiedni sposób. Anchor jest dostarczycielem informacji o temacie strony, do której on sam kieruje. Prawidłowe rozplanowanie typów anchor text, znajdujących się na stronie, ma pozytywny wpływ na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwarki. W tym celu eksperci SEO, opierając się na analizie, dokonują wyboru dotyczącego typów kotwic, które powinny znajdować się w treści strony. Kotwice odgrywają zatem kluczową rolę zarówno w linkowaniu wewnętrznym, jak i w całym procesie link buildingu.