CTA co to?

CTA (ang. Call to Action) - To wezwanie do działania mające na celu zachęcenie użytkownika do podejmowania określonych reakcji, takich jak wypełnienie formularza, pobranie aplikacji, założenie konta, zarezerwowanie spotkania czy kliknięcie w linki. Najczęściej stosowaną formą CTA są wyrażenia rozkazujące, takie jak "Zobacz więcej!"

Gdzie stosujemy CTA?

Istnieje wiele lokalizacji, w których odpowiednio sformułowane wezwanie do działania przyczynia się do zwiększenia konwersji. Najczęściej spotyka się je i stosuje w następujących miejscach oraz formach:

  • meta description - czyli w krótkim opisie strony internetowej, który wyświetla się w SERP (wyniki wyszukiwania Google). Wpływa to na poprawę CTR (współczynnik klikalności). Stosowane jest formie zachęcenia do wejścia na stronę, sprawdzenia oferty, przeczytania artykułu, zakupu online itp.
  • reklamy internetowe - w formie graficznej, tekstowej, wideo, audio gdzie nakłaniamy do konkretnej reakcji.
  • strony internetowe - w formie nagłówków, przycisków, linków, PopUp, infografik. Np. Bezpłatna wycena, umów się na wizytę, zamów audyt strony, czytaj dalej, pobierz instrukcje itp.
  • mailing - w formie obrazka, tekstu, linku, przycisku, korzyści (rabat).
  • content marketing - zachęcamy czytelnika do spełnienia założonego celu.
  • itd.

Dobre praktyki CTA

  • Przycisk CTA - przycisk ten powinien przyciągać szczególną uwagę oraz zawierać zwięzłą i zrozumiałą treść. Wszystkie przyciski wywołujące działania na tej samej stronie powinny posiadać spójną kolorystykę oraz mieć jeden jednoznaczny cel.
  • Kolorystyka - dobrze dobrany kontrast pomiędzy tłem a tekstem może pomóc wyróżnić wezwanie i wpłynąć pozytywnie na konwersję.
  • Położenie - Należy koniecznie umieścić CTA (Call to Action) w sekcji ATF (Above the Fold), czyli na początku widoku strony, newslettera, gazetki lub PDF-a, bez konieczności przewijania. Dodatkowo zaleca się umieszczenie CTA również na końcu materiału. Przy dłuższych treściach zaleca się umiarkowane, ale konsekwentne powtarzanie zachęty do działania. Ważne jest znalezienie równowagi i unikanie nadmiernego użycia tego zabiegu. Na zakończenie treści, należy również zawrzeć formalne wezwanie do wykonania konkretnej czynności.
  • Analityka - korzystaj z narzędzi analitycznych, aby mierzyć konwersję dla poszczególnych wezwań. Sugeruje się pomiar zachowań użytkowników za pomocą narzędzi takich jak mapa ciepła (heatmap click), a także przeprowadzanie testów różnych ustawień przycisków, kolorystyki, formy wyrażenia i czcionek.
  • Kompatybilność - Upewnij się, czy Twoje Call to Action są czytelne i poprawnie wyświetlane na różnych urządzeniach, takich jak komputery, tablety i smartfony. Sprawdź również, czy są one odpowiednio dostosowane do różnych rozdzielczości ekranu i przeglądarek internetowych.
  • Przekaz - CTA powinno jednoznacznie informować odbiorcę, co się stanie po kliknięciu, czy zostaniemy przekierowani na inną stronę internetową, czy pobierzemy plik lub aplikację na dysk, czy też przekażemy wypełnione informacje, dodamy produkt do koszyka itp.

Pozostałe:

Backlink co to?

Spis treściBacklink- definicja według M16.plDo czego służy backlink?Dlaczego backlinki mają znaczenie przy pozycjonowaniu?Backlink najczęściej używane atrybutyJak sprawdzić jakie atrybuty ma

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: