Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Co to jest atrybut dofollow?
Co to jest atrybut dofollow?
Atrybut dofollow (rel dofollow) – jest to znacznik, który jest przypisywany do linków na witrynie internetowej. Służy on jako wskazówka dla robota indeksującego i nakierowuje go do przejścia na podlinkowaną stronę. Poprzez użycie linków dofollow, domena zawierająca hiperłącza przekazuje część swojej “mocy” stronom, do których prowadzą te linki.
Link dofollow a SEO
Zdobycie linków dofollow jest niezwykle istotne podczas budowy widoczności strony internetowej i jest pożądane w kontekście działań SEO. Nie służą jedynie do pokazywania “link juice“, ale również są ważną cegiełką przy budowaniu zaufania Google (jeżeli linkowanie ma miejsce ze strony o wysokim poziomie zaufania Trust Rank) oraz wnoszą dodatkowe benefity, które są związane z powiązanym anchorem, co może powodować zwiększenie widoczności strony na dane słowa kluczowe. Tego rodzaju odnośniki mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie. Odnośniki dofollow są bardzo cenne, zwłaszcza jeśli chodzi o linkowanie wewnętrzne na stronie. Linki te wspomagają pozycjonowanie słów kluczowych, jednocześnie nadając wartości podstronom, które są linkowane.
Dofollow i nofollow
Linki dofollow stanowią przeciwieństwo dla linków nofollow. W celu zachowania naturalności profilu linków strony internetowej zaleca się oprzeć strategię linkowania na obydwóch rodzajach odnośników.
Oznaczenie w kodzie
Wygląd linka po dodaniu atrybutu jest następujący.:
< a href=”https://www.m16.pl/” rel=”dofollow” > Link < /a >
Warto mieć świadomość, że robot Google traktuje standardowo dodane linki w identyczny sposób, bez modyfikacji kodu.:
< a href=”https://www.m16.pl/” > Link < /a >