Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Co to jest atrybut ALT?
Co to jest atrybut ALT?
Atrybut ALT - tekst opisujący grafikę na stronie internetowej, który jest przeznaczony dla robotów indeksujący, mający bezpośredni wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwarek. Jest to główny czynnik, wręcz niezbędny do efektywnego pozycjonowania grafiki w często używanych działaniach SEO.
Atrybut ALT a roboty indeksujące
Tekst alternatywny sprawia, że roboty wiedzą, co zawiera grafika, z tego powodu ALT powinien dokładnie odnosić się do tego, co ta grafika w rzeczywistości przedstawia. Zoptymalizowany w prawidłowy sposób ALT powinien zawierać frazę kluczową (w przypadku gdy treść tekstu jest zgodna z zawartością obrazu). Dzięki temu obraz będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przedkłada się na generowanie ruchu na stronie. Należy pamiętać, że tekst alternatywny nie jest pudłem, do którego upychamy za wszelką cenę słowa kluczowe. Atrybut ALT nie służy jednak jedynie optymalizacji SEO, atrybut ten wykorzystują programy dla osób słabowidzących lub niewidomych. Dzięki jego zastosowaniu użytkownik jest w stanie dowiedzieć się, co przedstawia obraz. Jednak należy wiedzieć, że brak atrybutu ALT dla wyszukiwarki jest równoznaczny z brakiem grafiki na stronie. W przypadku, gdy z różnych przyczyn obrazy nie mogą zostać wyświetlone, w zamian pojawiają się ALTy.
Użycie ALT na stronie
Opis alternatywny jest integralną częścią kodu HTML. Właściwa składnia tego elementu wygląda następująco:
< img src="adres grafiki" alt="opis alt" >
Zaleca się zastosowanie opisów alternatywnych do wszystkich obrazów dostępnych na stronie internetowej. Opisy te powinny być unikalne i zawierać szczegółowe informacje. Dopuszcza się również używanie polskich znaków podczas opisywania zdjęć.