Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Kim jest Bloger?
Kim jest Bloger?
Bloger - tym określeniem nazywana jest osoba, która prowadzi bloga oraz zajmuje się publikowaniem treści w internecie, a także utrzymywaniem kontaktu ze swoimi odbiorcami. Na pierwszy rzut oka proste, co nie? Otóż nie do końca.
Aby prowadzić własnego bloga, trzeba być systematycznym, zaangażowanym oraz mieć odpowiednią wiedzę. Założenie bloga to tylko początek, aby zdobyć czytelników, należy poświęcić wiele wysiłku i czasu. Nie ma znaczenia, czy działasz na platformie blogger, czy posiadasz własną domenę, posiadanie wiedzy o mechanizmach marketingowych w obrębie content marketingu jest rzeczą podstawową.
Spis treści
Jak wygląda praca blogera, kto może zdecydować się na założenie własnego bloga?
Bloger pracuje w głównej mierze z domu, raczej rzadko kiedy w co-work’ach. Bloger ma za zadanie nie tylko tworzyć pisane treści, musi również tworzyć filmy, zdjęcia oraz grafiki.
Bycie blogerem często jest jednoznaczne z tym, że taka osoba posiada wyspecjalizowana wiedzę w określonej dziedzinie i pragnie się nią dzielić z innymi, przy czym tworząc takie treści jak:
- porady modowe,
- poradniki,
- artykuły,
- przepisy i porady kulinarne,
- relacje z podróży,
- recenzje,
i wiele innych.
Osoby, które zakładają bloga, muszą być aktywne w sieci, jednocześnie budując swoją społeczność odbiorców. Są twórcami prawdziwej relacji ze swoimi widzami, angażując się w interakcję, odpowiadając na komentarze oraz udzielając porad.
Prowadzenie bloga zazwyczaj jest dla takich osób pasją lub dodatkowym zajęciem w wolej chwili. Niektórzy jednak osiągają sukces za pomocą swojego bloga i mogą czerpać z niego korzyści finansowe poprzez zarabianie na reklamach, współpracy z markami lub sprzedając produkty, albo usługi.
Istotną kwestią przy prowadzeniu bloga jest fakt, że bloger jest zobowiązany do posiadania najnowszych wiadomości i aktualnych informacji w dziedzinie, o której opowiada w swoim blogu, aby nie wprowadzać swoich odbiorców w błąd i budować wizerunek eksperta w swojej branży.
Umiejętności, które powinien posiadać bloger, aby założyć bloga:
- Lekkie pióro - umiejętność tworzenia treści.
- Optymalizacja tekstu pod SEO.
- Posiadanie umiejętności komunikacyjnych zarówno w pisemnej formie, jak i w interakcji z odbiorcami. Warto potrafić wyrazić swoje myśli i poglądy w sposób zrozumiały, atrakcyjny oraz przekonujący.
- Przeprowadzanie researchu i analizy.
- Kreatywność: każdy Bloger powinien potrafić myśleć w sposób kreatywny oraz wpadać na coraz to nowsze pomysły.
- Zrozumienie odbiorcy: Bloger powinien potrafić zrozumieć swoją grupę docelową oraz ją zidentyfikować.
- Umiejętność korzystania z systemów zarządzania treścią (CMS), edytowania obrazów, podstawowej wiedzy na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) oraz umiejętności analizowania statystyk.
- Terminowość oraz samodyscyplina.
Kolejne etapy założenia bloga:
- Wybierz idealną niszę, grupę docelową.
- Wybierz platformę do blogowania - Blogger, Tumblr, czy inną - inną opcja jest utworzenie bloga na platformie blogowej, która będzie oparta na własnym hostingu, w tym celu:
- wybierz i wykup wolną nazwę domeny (własny adres url, zadbaj, aby był chwytliwy, zapamiętywany z łatwością i kojarzył się z daną tematyką bloga),
- wykup hosting,
- stwórz swoją stronę internetową lub zleć to zadanie specjalistom.
- Opracuj plan publikacji - czas, godzina, częstotliwość.
- Zoptymalizuj bloga i dodawane treści zgodnie z wytycznymi przeglądarki.
- Publikuj wartościowe wpisy.
- Podejmuj interakcję z odbiorcami, odpowiadaj na komentarze i wiadomości.
Założenie własnego bloga nie jest takie proste, jak może się wydawać. Bloger, ze względu na dużą konkurencję, powinien wyróżniać się na tle innych sporą kreatywnością, pasją i zaangażowaniem. Ważne jest, aby zadbał o rzetelny przekaz informacji i nowości związanych z omawianą dziedziną, ponieważ to właśnie to stanowi kluczową funkcję w dostarczaniu najnowszych wiadomości oraz wiedzy dla odbiorców.
Jednak ważne jest również posiadanie podstawowej wiedzy o SEO oraz optymalizowanie treści zgodnie z odgórnymi zasadami. Zarządzanie blogiem pod względem technicznym jest również wymaganą umiejętnością.