Co to jest dopasowanie przybliżone?

Dopasowanie przybliżone (Broad Match) – najpopularniejszy typ dopasowywania słów kluczowych w Google Ads, stosowany jest podczas wyświetlania reklam dla szerszego grona odbiorców. Użytkownik widzi reklamy w podobnych wyszukiwaniach, hasłach z błędną pisownią lub w zbliżonych wyrażeniach.

Kiedy korzystać z dopasowania przybliżonego?

Główną zaletą korzystania z dopasowania przybliżonego jest ogromny zasięg reklam, wadą są zaś nieprecyzyjne trafy w wyszukiwaną frazę. W momencie, w którym nie jesteśmy pewni, jakie frazy powinniśmy wybrać, możemy śmiało korzystać z tego rodzaju dopasowania.

Warto zauważyć, że ten rodzaj dopasowania nie wymaga korzystania ze specjalnych symboli. Przykładowo po wpisaniu frazy hulajnoga dla dziecka, będziemy otrzymywali wyniki takie jak:

  • polecane hulajnogi dla dzieci,
  • dziecięca hulajnoga sklep internetowy,
  • hulajnoga dziecięca.

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Dzięki modyfikatorowi dopasowania przybliżonego można wyświetlać jedynie reklamy, które zostały oznaczone symbolem plusa (+). Słowa opatrzone symbolem plusa powinny być zawarte w wyszukiwanym haśle, jednakże ich kolejność nie ma znaczenia.

Przykładowo: gdy wpiszemy słowo kluczowe: +hulajnoga +dla +dziecka otrzymamy wynik: dobra hulajnoga dla dziecka, hulajnoga dla dziecka zielona.

Pozostałe:

CPA co to?

CPA (ang. Cost per Action) – model rozliczeniowy, który jest stosowany w marketingu internetowym. To pozwala reklamodawcom płacić jedynie wtedy,

Czytaj całość...
Co to jest e-book?

E-book (electronic book) – dosłownie tłumacząc, jest to książka elektroniczna, czyli taki odpowiednik papierowej książki w formie elektronicznej, który obecnie

Czytaj całość...
AMP co to?

AMP (ang. Accelerated Mobile Pages) jest to platforma open source dla języka HTML, której celem jest uproszczenie tworzenia stron internetowych,

Czytaj całość...
API co to?

API, czyli interfejs programowania aplikacji (ang. application programming interface) – jest to zestaw protokołów i reguł, które określają sposób komunikacji

Czytaj całość...
Co to jest widget?

Widget (widżet) – interaktywny element graficznego interfejsu użytkownika, umieszczany jest na stronach internetowych, pulpicie systemu operacyjnego lub aplikacjach mobilnych i

Czytaj całość...
CTA co to?

CTA (ang. Call to Action) – To wezwanie do działania mające na celu zachęcenie użytkownika do podejmowania określonych reakcji, takich

Czytaj całość...
Bing co to?

Bing jest wyszukiwarką internetową, która powstała jako efekt ewolucji MSN Search oraz Windows Live Search. Jej pierwotna nazwa to Live

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: