Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Storytelling co to?
Storytelling co to?
Można powiedzieć, że Storytelling to nic innego jak umiejętność opowiadania historii. Jednak opowiedziana historia zazwyczaj ma na celu przekazanie danej informacji, idei lub emocji. W obecnych czasach świat marketingu jest przesycony wszelkiego rodzaju przekazami reklamowymi, dlatego umiejętność opowiadania historii w sposób przyciągający uwagę odbiorców, staje się coraz bardziej pożądana. Przedstawanie historii w taki właśnie sposób wymaga kreatywności, lecz zyski, jakie można uzyskać, są wręcz nieocenione.
Storytelling w marketingu – jak stosować?
Istnieje wiele zalet storytellingu. Przeczytaj o nich i dowiedz się jak używać storytelling’u w swojej strategii marketingowej. Przedstawiamy 3 główne korzyści, które jesteś w stanie osiągnąć przy zastosowaniu storytelling’u.
- Kto nie lubi słuchać ciekawych opowieści, a tym bardziej takich, które angażują i pobudzają wyobraźnie oraz emocje u odbiorcy? Każdy lubi słuchać dobrych historii. Dobrze opowiedzianą historię łatwiej jest nam zapamiętać na dłużej, niż suchą informację na temat produktu, o której po krótkim czasie zapomnimy. Dzieje się tak dlatego, że emocje i wizualizacje wywołane przez historię ułatwiają proces zapamiętywania.
- Dobrze używany storytelling jest pomocny podczas budowania więzi między osobą opowiadającą a słuchaczami bądź odbiorcami, czego efektem jest większe ich zaangażowanie i lojalność.
- Opowiedziana historia może w zrozumiały sposób przedstawić odbiorcom skomplikowaną koncepcję.
Jak opowiedzieć dobrą historię?
Jeżeli chcemy, aby opowiadana przez nas historia miała faktyczny wpływ na wzrost zainteresowania naszą marką lub produktem, musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Pierwszym aspektem są emocje, jakie chcemy wywołać. Historia, którą opowiadamy, powinna sprawiać wrażenie autentycznej, dlatego warto unikać powtarzalnych schematów podczas opowiadania. Historia opowiadana przez nas powinna zawierać wiele szczegółów, dzięki którym odbiorca będzie w stanie łatwiej sobie ją wizualizować w głowie. Powinna również zawierać odpowiedzi na najważniejsze pytania, budować napięcie a później zaspakajać ciekawość. Oczywiście należy pamiętać o dostosowaniu odpowiedniego języka do panującej sytuacji, w inny sposób opowiemy historię naszym znajomym, a inaczej ważnym potencjalnym klientom.