Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Co to jest Domain Rating?
Co to jest Domain Rating?
Domain Rating (DR) - jest wskaźnikiem, który został wprowadzony przez narzędzie Ahrefs. Służy on do oceniania domeny w zakresie jakości oraz ilości linków, które prowadzą do strony. Jest on wyrażany w zakresie wartości od 0 do 100, im jest ona wyższa, tym profil linków danej domeny jest silniejszy, porównując go do innych witryn.
O czym mówi nam Domain Rating?
Domain Rating (DR) jest metryką opracowaną w celu oceny jakości profilu linków witryn. Należy zauważyć, że niniejsza ocena jest subiektywna i została zaproponowana przez Ahrefs. Nie powinno się jej traktować jako rzeczywistą ocenę przez Google dotyczącą danej domeny oraz przepływu linków do niej. Jest konieczne mieć również świadomość, że ten wskaźnik jest podatny na manipulacje.
Domain Ratng przyjmuje wartości od 0 do 100. Wartość "zero" w odniesieniu do linków na stronie oznacza, że albo nie ma ich wcale, albo ich liczba jest bardzo niewielka. Linki te mogą również pochodzić z witryn o niskiej jakości. Wyższy wskaźnik DR oznacza, że profil linków danej strony jest silniejszy niż innych stron obecnych w bazie danych narzędzia. Należy zauważyć, że istnieje 146 455 043 stron posiadających poziom DR na poziomie od 0 do 5. Natomiast liczba domen o DR w przedziale od 81 do 85 wynosi zaledwie 7 368. Ta sytuacja doskonale ilustruje, jak trudno osiągnąć większe wyniki. Należy zawsze pamiętać, że nawet wysoki wskaźnik DR nie gwarantuje zwiększonej liczby odwiedzin na stronie.
O czym warto pamiętać, starając się o większy DR?
Ważne jest, aby podjąć odpowiednie działania w celu zwiększenia wskaźnika Domain Rating naszej strony internetowej, tak aby osiągnął, jak najwyższy poziom. Proszę pamiętać, że wzrost tego wskaźnika przebiega w sposób logarytmiczny. Oznacza to, że różnica między DR 64–67 jest znacznie większa niż między 22–27. Im wyższy poziom DR, tym większe wyzwanie stanie przed nami w osiągnięciu kolejnego poziomu. Ahrefs nie udostępnia dokładnego wzoru obliczania wskaźnika DR, ale jednoznacznie informuje nas, że brane są pod uwagę poniższe czynniki:
- Linki typu nofollow nie mają wpływu na ocenę domeny (Domain Rating), jedynie linki dofollow są brane pod uwagę.
- Moc oceny domeny (Domain Rating) maleje, gdy zwiększa się liczba wychodzących linków z danej domeny. W miarę jak rośnie liczba linków prowadzących z domeny o wysokim DR do innych stron, siła przekazywania mocy maleje. Jeśli danej stronie przypisuje się wskaźnik DR na poziomie 50 i zawiera ona linki do 500 innych domen, mogą pojawić się nieznaczne efekty na nasz własny wskaźnik DR.
- Jeśli wskaźnik Domain Rating strony, która linkuje do Twojej witryny, wzrośnie, będzie to miało również pozytywny wpływ na wskaźnik DR każdej strony, do której ta witryna prowadzi linki.
Domain Rating to niezmiernie cenny wskaźnik, który przyczynia się do skutecznego budowania linków. Jednym z kluczowych wskaźników, które pozwalają ocenić jakość profilu linków domeny. Podczas budowania linków ważne jest uwzględnienie takich wskaźników, jak URL Rating (UR), Domain Authority (DA), Citation Flow (CF) oraz Trust Flow (TF).