Pozyskiwanie Klientów lokalnych w sieci – 6 sposobów!

Czas czytania: 3 minut

Prowadząc biznes stacjonarny, przeważnie szukamy klientów poprzez tradycyjne środki takie jak ulotki czy reklamy-banery. Jednym ze sposobów dających bardzo dobre rezultaty jest internet. To właśnie w sieci możemy skorzystać z wielu opcji reklamy swojego stacjonarnego biznesu i reklamując się w sieci zaprosić wiele osób do fizycznego przyjścia do naszej kawiarni czy zakładu fryzjerskiego. W tym tekście przedstawiamy najciekawsze metody reklamy w sieci swojego stacjonarnego biznesu i odpowiadamy, dlaczego warto promować swój biznes w taki sposób.

Lokalne fora internetowe

Pierwszym sposobem na pozyskiwanie klientów dla swojego lokalnego biznesu są lokalne fora internetowe. Wbrew pozorom fora żyją i mają się dobrze. Wciąż w tych miejscach można znaleźć wielu aktywnych użytkowników. Fora powinniśmy dobierać pod względem lokalizacji lub tematyki z odpowiednią zakładką lokalną. Na takich forach możemy prowadzić marketing szeptany, czyli umieszczać wpisy polecające naszą markę wraz z adresem strony, dodawać posty reklamowe, brać udział w dyskusjach czy zakładać nowe wątki. Reklama taka jest darmowa i z pewnością trafi do wielu osób. Na tego typu forach internetowych możemy również wykupić płatną reklamę w postaci np. baneru reklamowego na głównej stronie czy e-mailingu na prywatne skrzynki pocztowe użytkowników. Większość forów internetowych umożliwia takie opcje.

Reklama na Facebooku i w Google — targetowanie lokalne

Drugim i zdecydowanie jednym z najlepszych sposobów reklamy swojej stacjonarnej marki jest reklama na Facebooku i w Google. W tych opcjach możemy skorzystać z targetowania, czyli określania grupy docelowej odbiorców, którzy zobaczą naszą reklamę. Określać będzie ich oprócz tematyki i zainteresowań również lokalnie — wybierając dane miasto. Reklama na Facebooku ma kilkanaście form od baneru w messengerze, poprzez posty sponsorowane do materiałów video. Reklama w Google ma zaś 3 główne formy, jakimi są płatne wyniki wyszukiwania umieszczane na górze listy, reklama na YouTube w postaci video przed filmikami oraz postać grafiki na stronach partnerów Google. Kampanie możemy rozpocząć nawet z kilkudziesięcioma złotymi, a sama konfiguracja jest prosta. Możemy zatrudnić również agencje marketingowe, które pomogą nam skonfigurować i uruchomić reklamę. Reklamy takie możemy uruchomić będąc dużą firmą, małym biznesem czy osobami prywatnymi, co jest największym plusem tych rozwiązań. Korzystna jest również opcja targetowania i określania lokalizacji odbiorców reklamy — nawet co do konkretnych ulic.

Profil w social mediach

Jeśli zależy nam na pozyskiwaniu klientów dla naszego lokalnego biznesu, zdecydowanie warto też stworzyć profil w social mediach naszej firmy np. na Facebooku. Dokładne opisanie kawiarni czy hotelu, dodanie zdjęć, godzin otwarcia, oraz FAQ czy branie udziału w życiu lokalnych grup z pewnością przyniesie dobre efekty. Na lokalnych grupach czy stronach możemy polecać swoją ofertę. Obecnie wiele osób szuka informacji właśnie w social mediach, a będąc tam widocznymi, możemy liczyć na spory odzew i reklamę pocztą pantoflową, jeśli usługa będzie godna polecenia. Działalność taka jest darmowa, a profil marki stacjonarnej wbrew pozorom będzie odwiedzany, komentowany czy wyszukiwany. Prowadzenie takiego profilu możemy też zlecić freelancerowi lub agencji, która będzie regularnie dodawać posty czy promowała profil na różnego rodzaju grupach.

Strona internetowa i pozycjonowanie lokalne

Jednym z podstawowych sposobów pozyskiwania Klientów z internetu dla swojego biznesu stacjonarnego jest posiadanie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie. Zdecydowanie największa grupa osób, jeśli szuka informacji, robi to w Google. Jeśli będziemy posiadali własną witrynę, po wpisaniu danego hasła będzie wyświetlała się takim osobom. Witrynę należy też pozycjonować, czyli podejmować działania, aby Gogole uznała ją za wartościową i umieszczała serwis jak najwyżej w hierarchii. Najwięcej osób korzysta tylko z kilku pierwszych wyników, dlatego warto być na samym szczycie listy np. pod frazą “fryzjer Kraków” czy “naprawa rtv Gdynia”. Założenie strony internetowej to koszt już od ok. 200 zł – 300 zł. Pozycjonowanie witryny mogą przeprowadzać agencje interaktywne lub agencje SEO a koszty są różnie w zależności np. od wielkości konkurencji w kategorii, sytuacji na rynku czy opcji naszej witryny. Warto wybierać w takim wypadku pozycjonowanie lokalne, które będzie nastawione na wyświetlanie witryny osobom z danego miasta oraz sprawdzone agencje.

Artykuł sponsorowany w lokalnych serwisach

Artykuły sponsorowane to również pewna opcja promowania naszego biznesu w internecie. Są to teksty tematyczne np. o fryzjerstwie, które zamieszcza się na portalach tematycznych. Teksty te zawierają również oprócz ciekawej treści subtelną reklamę w postaci linku do naszej witryny umieszczonego np. na końcu tekstu. Dany artykuł umieszczony na popularnym portalu czyta wiele osób, a część z nich przechodzi “głodna” dalszych informacji na naszą witrynę. Koszt napisania takiego tekstu to ok. kilkudziesięciu złotych a publikacji drugie tyle w zależności od wielkości serwisu. Na niektórych serwisach tematycznych lub lokalnych możemy zamawiać opcje publikacji z napisaniem tekstu, lub poprosić o pomoc agencję marketingową, która zajmie się całym procesem od A do Z.

Google Maps i wizytówka w Google

Ostatnią i często pomijaną formą pozyskiwania klientów z sieci jest wizytówką na Google Maps. Obecnie wiele osób właśnie w aplikacji Mapy Google poszukuje konkretnych firm, usług czy produktów wpisując hasło do wyszukiwarki mapy. Jeśli chcemy być wyświetleni w konkretnym mieście, powinniśmy założyć wizytówkę Google Moja Firma oraz dokładnie ją uzupełnić. Powinniśmy też dodać zdjęcia, wirtualny spacer po firmie czy dział faq. Dobrym pomysłem jest zadbanie o pozytywne opinie np. poprzez proszenie klientów o dodanie oceny w postaci gwiazdek lub komentarza. Wiele osób tylko z tego względu zdecyduje się wybrać naszą markę. Wizytówki wyświetlane są też często, jeśli dana osoba szuka np. zakładu fryzjerskiego w konkretnym mieście w standardowej wyszukiwarce Google nad wynikami wraz z mapką, co jest dodatkowym plusem posiadania swojej pinezki na mapie Google.