Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych
Kto pierwszy ten lepszy! Bieg z nami
kończy się na podium!
Zakładamy, że już wiesz co to jest pozycjonowanie, teraz pora przekazać Ci jak my to robimy.
Każdy ma z tyłu głowy hasła, na które chce być po prostu w Google, to jest w porządku, jednak zawsze doradzamy dokładnie je sprawdzić zanim ruszymy maszynę.
Pierwsze było słowo… słowo kluczowe, jego odpowiedni dobór ma największe znaczenie w osiągniętym efekcie, dlatego na ten etap zwracamy największą uwagę.
Żeby odpowiednio dobrać słowa kluczowe potrzebne jest określenie person tych wymarzonych klientów, co robią, czym się zajmują, jakie strony odwiedzają i najważniejsze czego szukają w internecie.


Bardzo często zdarza się, że osoba „siedząca” w branży używa zupełnie innego nazewnictwa niż jej klient docelowy. Przykład naszego klienta: „asenizacja”, inaczej mówiąc „wywóz szamba”. Pozycjonując stronę na frazę „asenizacja” klient płaciłby głównie za odwiedziny osób z branży, a nie potencjalnych klientów, czyli można powiedzieć, że sam wpakowałby się w szambo :) W przypadku źle dobranych słów kluczowych „szambo” wylewa się na pozycjonowanie, które nie jest winne temu, że słowo kluczowe nie zostało wcześniej przetestowane.

Najlepszy do testów jest AdWords, reklamę mamy praktycznie od razu, możemy wpisać dowolną ilość słów kluczowych i sprawdzić co tak naprawdę wpisują potencjalni klienci, jakie frazy generują ruch. Gdy zostały wybrane słowa kluczowe, sprawdzamy konkurencję, na co oni się pozycjonują, jakich fraz używają, a na tej podstawie wyceniamy każde z haseł w rozliczeniu hybrydowym.
Wstępny, darmowy audyt SEO? Czemu nie!
Automatyczny audyt zostanie wygenerowany od razu po wypełnieniu formularza, to podstawowa czynność jaką wykonujemy i co monitorujemy przynajmniej raz w tygodniu w przypadku stron naszych klientów. Oczywiście jest to wersja okrojona, ale w pełni użyteczna. Nie zastąpi pełnego audytu i fizycznego sprawdzenia strony przez naszych specjalistów, da Ci natomiast ogólny pogląd na aktualną kondycję strony.
Dodatkowo, możesz zobaczyć jak potencjalni klienci i Google widzi Twoją stronę, wpisz w Google: "site:adres Twojej domeny". Unikalność i atrakcyjność tych treści znacząco poprawia współczynnik kliknięć.
Wypełniając formularz w zamian zbierzemy Twoje dane i pewnie będziemy się kontaktować, by odpowiedzieć na ewentualne pytania lub pomóc w analizie. To jedyna "opłata" jaką poniesiesz.
Porozmawiajmy o... pieniądzach
Wszyscy zaoszczędzimy wtedy czas, przygotowując propozycje adekwatne do kwoty, wiadomo - czas to pieniądz.
Cena pozycjonowania przede wszystkim zależy od wybranych słów kluczowych, ich konkurencyjności i ilości firm, które się pozycjonują. Wycena zawsze zawiera większą ilość słów kluczowych, tak by wspólnie móc wybrać te najlepiej pasujące. Rozliczamy się hybrydowo, a umowę podpisujemy od razu na czas nieokreślony z dwumiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Co to jest rozliczenie hybrydowe? To forma rozliczenia z podziałem na niską, stałą miesięczną opłatę i premię za efekt w postaci osiągniętych pozycji. Część ryczałtową potrzebujemy na wydatki związane z linkowaniem (płatne wpisy/katalogi, copywriting) i na optymalizację (przynajmniej równowartość kebaba dziennie :)).
Średnie budżety naszych klientów
Audyt strony
Optymalizacja
Katalogowanie
Linkowanie
Sekret
Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania?
Żeby wybrać słowa kluczowe, które poprawią sprzedaż i ilość odwiedzin strony / sklepu internetowego trzeba sprawdzić konkurencję, zobaczyć na co się pozycjonują, skorzystać z narzędzi do estymacji ruchu i fraz oraz podpowiedzi słów kluczowych z Google Ads. W wielu przypadkach świetnie spisują się słowa kluczowe z tzw. długiego ogona, czyli te mniej popularne, ale łatwiejsze do wypozycjonowania. Oczywiście ten proces prowadzimy od początku do końca, ale zawsze potrzebujemy pomocy naszych klientów, żeby skupić się na produktach / usługach, które przynoszą ich firmom przychody.Jaka jest cena usługi pozycjonowania strony internetowej?
Bez poznania branży, sprzedawanych produktów / usług, konkurencji oraz wcześniejszych działań reklamowych praktycznie nie da się wycenić pozycjonowania. Standardowa cena lokalnego pozycjonowania np. rejon Warszawy i najbliższych okolic (np. dentysta, restauracja, wulkanizacja, serwis samochodów itd.) trzeba liczyć się z kosztem rzędu 500-1400 zł. Jeśli pozycjonowanie dotyczy firmy o zasięgu ogólnopolskim to kwota zaczyna się od 1700 zł, średnia kwota płacona przez naszych klientów to około 2300 zł dla MŚP.Lokalne pozycjonowanie co to oznacza?
To element naszej pełnej oferty pozycjonowania, która skupia się tylko na wybranym mieście i jego okolicy. Np. jeśli prowadzisz lokalną firmę w Warszawie, gdzie nieopłacalnym będzie docieranie do klientów z całej Polski, to pozycjonowanie lokalne jest właśnie dla Ciebie. W ramach pozycjonowania lokalnego dbamy, by na główne frazy w wynikach wyszukania Twoja domena wyświetlała się ponad warszawską konkurencją, dodatkowo wspierając kampanię innymi działaniami.Czy da się pozycjonować bez strony internetowej?
Większość mówi, że nie, my mówimy, że tak, ale czy to ma sens? Można pozycjonować fanpage i konkurować ze stronami, można również pozycjonować ogłoszenia i artykuł sponsorowany, ale jednak firma bez własnej strony internetowej wygląda dość podejrzanie.Pozycjonujecie strony internetowe czy również sklepy?
Pozycjonujemy wszystkie serwisy od małych stron wizytówek, aż po duże sklepy i portale. Rozmiar w tym przypadku nie ma znaczenia, ważniejsze jest innowacyjne podejście.Czy SEO oznacza to samo co pozycjonowanie?
SEO optymalizacja (ang. search engine optimization), która jest ważna przy pozycjonowaniu, ale jest tylko jednym z jej elementów, kolejne to linkbuilding, copywriting i data driven.Ile trzeba czekać na efekty z pozycjonowania?
Na czas w jakim pojawią się efekty pozycjonowania wpływa wiele czynników, mamy przypadki, gdzie po optymalizacji i dołożeniu contentu pozycje poprawiły się w około 15 min (tak, piętnaście minut), ale dla trudnych fraz to jest nawet rok walki o TOP 10 (branża medyczna i motoryzacyjna na rynku polskim i słowackim).Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?
Pozycjonowanie sklepu internetowego zaczyna się od kwoty 2000 zł ze względu na jego przynajmniej ogólnopolski zasięg, do tego dochodzi spora rozpiętość asortymentu i prawdopodobnie duża konkurencja. Z założenia sklep ma sprzedawać, a potencjalni klienci często pomijają płatne wyniki, dlatego naszym zadaniem jest by sklep pojawiał się w wynikach organicznych na zarówno najważniejsze słowa kluczowe jak i precyzyjne.Jak wygląda pozycjonowanie za efekt?
Pozycjonowanie za efekt to relikt przeszłości, gdzie jeszcze kilka lat temu można było kilkoma kliknięciami i dodaniem strony do automatów linkujących, zająć wysokie pozycje. Pozycjonerzy wtedy rozliczali się za efekt, bo zwyczajnie nie trzeba było wiele pracy do jego uzyskania. Algorytm Google stale się doskonali, w tej chwili pozycjonowanie wyłącznie za efekt jest bardzo niebezpieczne.Dlaczego pozycjonowanie za efekt jest niebezpieczne?
Niestety, aktualnie nadal trafiają do nas klienci po “agencjach SEO” u których rozliczali się za sam efekt. Sposób rozliczenia był prosty, pozycjonowanie wtedy również było prostsze, obecnie powoduje to “igranie z Googlem stronami klientów”. Nadal sporo firm stosuje stare, proste techniki pozycjonowania (pewnie dlatego, że czasem może im się coś udać wypozycjonować), co powoduje dwie opcje: 1. wypozycjonowanie strony i zarobienie pieniędzy przez kilka miesięcy 2. zafiltrowanie strony przez Google. Nawet w pierwszym przypadku prędzej czy później taka strona spadnie w wynikach. Prawdopodobnie wszystkie umowy na pozycjonowanie stron i sklepów zawierają informację o braku odpowiedzialności za ewentualny filtr przez co taka “agencja SEO” nie ma nic do stracenia, a gdy klient zauważy co się dzieje i zrezygnuje, na jego miejsce przyjdzie kolejny. To psuje naszą branżę dlatego mamy ogromną nadzieję, że w końcu tego typu rozliczenie umrze śmiercią naturalną.Dlaczego zdecydować się na pozycjonowanie w M16.pl?
Mamy duże doświadczenie w pozycjonowaniu. Zajmujemy się całym procesem od A do Z. Monitorujemy zmiany w Google i nie zapominamy o naszych klientach. Wprowadzamy często ciekawe zmiany, które zwykle są dość innowacyjne, ale poparte testami. Mamy własny proces pozycjonowania i trzymamy się własnych, sprawdzonych standardów. Jesteśmy transparentni. Nasza agencja to zespół, który jest fizycznie dostępny w biurze. Zajmujemy się wszystkim od pozycjonowania i optymalizacji, przez content marketing, linki sponsorowane, aż po działania niestandardowe. Wspieramy kompleksowo w marketingu - jeśli pojawiają się pytania chętnie odpowiadamy z całego zakresu naszych usług. Wystarczy jeden telefon i z nami można załatwić wszystkie aspekty związane z reklamą.Dlaczego zamiast pozycjonowania stron internetowych proponujecie kampanię SEM?
Dzięki kampanii SEM budżet jaki mamy do dyspozycji możemy odpowiednio zagospodarować. Kiedyś całość kwoty była przeznaczana na pozycjonowanie, aktualnie mamy dostępnych ogromną ilość narzędzi i kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Na efekty z pozycjonowania trzeba czekać, czasem kilka lub kilkanaście miesięcy i tu pojawia się Google Ads i Facebook - cały na biało! Dzięki kampanii SEM możemy od razu pozyskiwać klientów i zająć się na spokojnie zdobywaniem zasięgu.Dlaczego obecnie nie warto skupiać się na pojedynczych frazach, a patrzeć na widoczność serwisu?
Główne słowa kluczowe są ważne, ale tych mniej popularnych jest dużo więcej, a do tego znacznie prościej się na nie pojawić. Łatwiej jest pojawić się na 100 słów które mają niską konkurencję, są dokładniejszymi zapytaniami i mają średnio 150 kliknięć w miesiącu, niż jednym głównym, które może maksymalnie wygenerować 50 kliknięć. Ta podstrona jest świetnym przykładem, nie skupiamy się na głównej frazie “pozycjonowanie Warszawa”, ale przede wszystkim na pobocznych “pozycjonowanie stron Warszawa”, “pozycjonowanie stron Warszawa cennik” itd, hasło “pozycjonowanie Warszawa” jest tylko przy okazji.Czy w ramach pozycjonowania mojego sklepu / strony internetowej będzie przeprowadzony AUDYT SEO?
Oczywiście, na początku współpracy przeprowadzamy przynajmniej dwa audyty jeden dla ogólnej struktury serwisu i drugi po wyborze fraz z optymalizacją konkretnych podstron. Dodatkowo przynajmniej raz na dwa miesiące robimy mniejsze audyty celem szybkiego odnalezienia ewentualnych problemów powstałych już w czasie działania strony. Jeśli pojawia się nowy parametr, który ma wpływ na pozycje Google automatycznie sprawdzamy każdą stronę pod względem zgodności i w razie potrzeby poprawiamy.Oprócz pozycjonowania lokalnego, chcę pojawić się w wyszukiwarce Google całej Polski, czy jest to wykonalne?
Oczywiście, możemy zająć się promowaniem strony lokalnie i osobno na całą Polskę. Zwykle decydują się na to firmy, które mają swój sklep stacjonarny lub świadczą usługi lokalne, a do tego sprzedają swoje produkty na całą Polskę.Jaka jest cena usługi pozycjonowania strony internetowej?
Bez poznania branży, sprzedawanych produktów / usług, konkurencji oraz wcześniejszych działań reklamowych praktycznie nie da się wycenić pozycjonowania. Standardowa cena lokalnego pozycjonowania np. rejon Warszawy i najbliższych okolic (np. dentysta, restauracja, wulkanizacja, serwis samochodów itd.) trzeba liczyć się z kosztem rzędu 500-1400 zł. Jeśli pozycjonowanie dotyczy firmy o zasięgu ogólnopolskim to kwota zaczyna się od 1700 zł, średnia kwota płacona przez naszych klientów to około 2300 zł dla MŚP.Dlaczego pozycjonowanie warto połączyć z reklamą w Google Ads?
Ponieważ z naszego doświadczenia jasno wynika, że takie połączenie jest wręcz idealne przy działaniach reklamowych w Internecie. Na początku docieramy do klientów z pomocą Google Ads, z czasem, gdy serwis zaczyna pojawiać się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (darmowych / naturalnych), przekazujemy część budżetu na remarketing. Dzięki czemu potencjalni klienci, którzy przeszli z pozycjonowania dostają dodatkowy, mocny przekaz reklamowy praktycznie w każdym miejscu Internetu. Ruch na stronie wzrasta - wszyscy są zadowoleni, oczywiście oprócz konkurencji. :)Jakie macie doświadczenie w pozycjonowaniu?
Pozycjonowaniem zajmujemy się od 2010 roku, czyli trochę czasu i zmian algorytmu jest już za nami. Obsługujemy mikrofirmy, małe oraz duże przedsiębiorstwa, zarówno z Warszawy, całej Polski jak i na rynkach zagranicznych. Żadna, nawet najtrudniejsza branża nie jest nam straszna, prowadzimy kampanie reklamowe dla różnych branż od motoryzacyjnej, przez medyczną aż po ogłoszenia towarzyskie.Czy pozycjonowanie jest bezpieczne?
Nic nie jest bezpieczne, bo sztuczne wpływanie na ranking Google zawsze jest niezgodne z Google. Oczywiście można wykorzystać technikę typowo White Hat, choć my preferujemy Grey Hat - przez 8 lat spędzonych na pozycjonowaniu raz Google zafiltrowało stronę i to na życzenie klienta. Żeby pozycjonowanie było bezpieczne przede wszystkim trzeba stale prowadzić testy i analizy wpływu na czynniki rankingowe, monitorować setki stron i sprawdzać co powoduje ich wzrosty i spadki. Jeśli zostanie wytypowany jakiś parametr, który ma wpływ, automatycznie jest przez nas wdrażany na stronach klientów lub odwrotnie - usuwany.Jak działa pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron to przede wszystkim poprawa widoczności strony / sklepu w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google, czyli tych, które są zaraz pod płatnymi reklamami (Google Ads). Skuteczne pozycjonowanie wymaga coraz więcej czasu i nakładów finansowych, ale przede wszystkim trzeba to robić rozważnie. Nie jesteśmy szamanami, którzy w swojej pieczarze siedzą zgarbieni cicho chichocząc pod nosem, w magiczny sposób wpływając na pozycje. Mamy swoje, wypracowane latami, standardy, które pozwalają osiągnąć sukces naszym klientom. Pora zająć się również Twoim biznesem!Jaka jest cena usługi pozycjonowania strony internetowej?
Bez poznania branży, sprzedawanych produktów / usług, konkurencji oraz wcześniejszych działań reklamowych praktycznie nie da się wycenić pozycjonowania. Standardowa cena lokalnego pozycjonowania np. rejon Warszawy i najbliższych okolic (np. dentysta, restauracja, wulkanizacja, serwis samochodów itd.) trzeba liczyć się z kosztem rzędu 500-1400 zł. Jeśli pozycjonowanie strony dotyczy firmy o zasięgu ogólnopolskim to kwota zaczyna się od 1700 zł, średnia kwota płacona przez naszych klientów to około 2300 zł dla MŚP.Kto po audycie SEO zajmuje się wdrożeniem zmian pod pozycjonowanie?
Jeśli strona / sklep jest stworzony przez firmę zewnętrzną w ich własnym systemie, zwykle nie udostępniają możliwości edycji kodu, w takich przypadkach przygotowujemy wytyczne dla programisty, kontaktujemy się z nim bezpośrednio, a na końcu sprawdzamy poprawność wprowadzonych zmian. W przypadku, gdy strona / sklep działa w technologii opensource (np. WordPress, Prestashop) i mamy możliwość wejścia na serwer oraz do konta użytkownika, zmiany możemy przeprowadzić we własnym zakresie.Mam starą stronę, czy może być pozycjonowana?
Zwykle stara strona oznacza, że nie jest responsywna (ciężko ją obsłużyć przez telefon) - a to powoduje znaczny spadek kontaktów, więc nawet jak pozyskamy użytkowników, to większość wyjdzie rozczarowana trudnością związaną z przeglądaniem serwisu. Stare strony zawsze muszą przejść nasz audyt i zwykle wymagają odświeżenia, żeby pozyskany ruch faktycznie był odpowiednio kaloryczny (czyt. zachęcał do kontaktu).Moja strona była wcześniej pozycjonowana, ale zniknęła z Google, co teraz?
Gratulacje, prawdopodobnie ten serwis mógł zostać zafiltrowany. Oczywiście zajmujemy się naprawą tego problemu, ale to wymaga przygotowaniaPozycjonowanie stron i sklepów internetowych
Kto pierwszy ten lepszy! Bieg z nami
kończy się na podium!
Zakładamy, że już wiesz co to jest pozycjonowanie, teraz pora przekazać Ci jak my to robimy.
Każdy ma z tyłu głowy hasła, na które chce być po prostu w Google, to jest w porządku, jednak zawsze doradzamy dokładnie je sprawdzić zanim ruszymy maszynę.
Pierwsze było słowo… słowo kluczowe, jego odpowiedni dobór ma największe znaczenie w osiągniętym efekcie, dlatego na ten etap zwracamy największą uwagę.
Żeby odpowiednio dobrać słowa kluczowe potrzebne jest określenie person tych wymarzonych klientów, co robią, czym się zajmują, jakie strony odwiedzają i najważniejsze czego szukają w internecie.

Bardzo często zdarza się, że osoba „siedząca” w branży używa zupełnie innego nazewnictwa niż jej klient docelowy. Przykład naszego klienta: „asenizacja”, inaczej mówiąc „wywóz szamba”. Pozycjonując stronę na frazę „asenizacja” klient płaciłby głównie za odwiedziny osób z branży, a nie potencjalnych klientów, czyli można powiedzieć, że sam wpakowałby się w szambo :) W przypadku źle dobranych słów kluczowych „szambo” wylewa się na pozycjonowanie, które nie jest winne temu, że słowo kluczowe nie zostało wcześniej przetestowane.
Najlepszy do testów jest AdWords, reklamę mamy praktycznie od razu, możemy wpisać dowolną ilość słów kluczowych i sprawdzić co tak naprawdę wpisują potencjalni klienci, jakie frazy generują ruch. Gdy zostały wybrane słowa kluczowe, sprawdzamy konkurencję, na co oni się pozycjonują, jakich fraz używają, a na tej podstawie wyceniamy każde z haseł w rozliczeniu hybrydowym.
Wstępny, darmowy audyt SEO? Czemu nie!
Automatyczny audyt zostanie wygenerowany od razu po wypełnieniu formularza, to podstawowa czynność jaką wykonujemy i co monitorujemy przynajmniej raz w tygodniu w przypadku stron naszych klientów. Oczywiście jest to wersja okrojona, ale w pełni użyteczna. Nie zastąpi pełnego audytu i fizycznego sprawdzenia strony przez naszych specjalistów, da Ci natomiast ogólny pogląd na aktualną kondycję strony.
Dodatkowo, możesz zobaczyć jak potencjalni klienci i Google widzi Twoją stronę, wpisz w Google: "site:adres Twojej domeny". Unikalność i atrakcyjność tych treści znacząco poprawia współczynnik kliknięć.
Wypełniając formularz w zamian zbierzemy Twoje dane i pewnie będziemy się kontaktować, by odpowiedzieć na ewentualne pytania lub pomóc w analizie. To jedyna "opłata" jaką poniesiesz.
Porozmawiajmy o... pieniądzach
Wszyscy zaoszczędzimy wtedy czas, przygotowując propozycje adekwatne do kwoty, wiadomo - czas to pieniądz.
Cena pozycjonowania przede wszystkim zależy od wybranych słów kluczowych, ich konkurencyjności i ilości firm, które się pozycjonują. Wycena zawsze zawiera większą ilość słów kluczowych, tak by wspólnie móc wybrać te najlepiej pasujące. Rozliczamy się hybrydowo, a umowę podpisujemy od razu na czas nieokreślony z dwumiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Co to jest rozliczenie hybrydowe? To forma rozliczenia z podziałem na niską, stałą miesięczną opłatę i premię za efekt w postaci osiągniętych pozycji. Część ryczałtową potrzebujemy na wydatki związane z linkowaniem (płatne wpisy/katalogi, copywriting) i na optymalizację (przynajmniej równowartość kebaba dziennie :)).