CPV co to?

CPV (Cost Per View) - jest to koszt, który zostaje naliczony za oglądnięcie reklamowego filmu w ramach kampanii reklamowych Google Ads na platformie YouTube. Reklamodawca płaci za reklamę w jedynie w momencie, w którym jest ona obejrzana do końca, kiedy oglądano minimum 30 sekund dla dłuższych filmów reklamowych, albo w przypadku wejścia użytkownika w interakcję z reklamą.

Jak działa kampania w rozliczeniu CPV?

Kampanie reklamowe na YouTube są elementem Ads. Kampania ta występuje w sieci reklamowej, czyli tzw. systemie In-Stream, w którym reklamy są wyświetlane przed lub podczas oglądania filmów przez użytkowników na portalu YouTube. Koszt, jaki występuje przy pojedynczym obejrzeniu reklamy, jest nazywany właśnie CPV.

YouTube to jedna z głównych platform internetowych w dziedzinie marketingu. Posiada szerokie grono odbiorców w Polsce, liczące około 10 milionów użytkowników. Dlatego też jest niezwykle skutecznym narzędziem do promocji marki oraz produktów firmy.

Kiedy dostępny jest ten model rozliczeniowy?

Ten model rozliczeniowy jest dostępny podczas tworzenia reklam wideo, o ile wybierzemy jeden z poniższych celów kampanii reklamowej:

  • rozważanie zakupu produktu danej marki - w tym przypadku możliwe jest ustalenie CPV we wszystkich podtypach kampanii;
  • świadomość i zasięg marki - możliwe jest ustalenie CPV tylko w przypadku wybory Sekwencji reklamy.

Ustalony CPV nie jest wydatkiem, który poniesiemy za reklamę, ponieważ w rzeczywistości CPV może być niższe niż maksymalna wartość CPV. To wynika z faktu, że rzeczywista stawka za wyświetlenie będzie taka, jaką wymaga się do przebicia kolejnego reklamodawcy w rankingu.

Od czego zależy rzeczywiste CPV?

Przy modelu rozliczeniowym Cost Per View, rzeczywiste koszty zależą od wyniku jakości, czyli od stopnia dopasowania reklamy do potrzeb klienta oraz rankingu reklamy. Istotnym czynnikiem wpływającym na ranking reklamy jest maksymalne CPV ustalone przez reklamodawcę.

Modele rozliczeniowe

W dziedzinie marketingu internetowego istnieje wiele różnych modeli rozliczeniowych, które cieszą się popularnością. Należą do nich:

  • CPM - cost per mille - koszt tysiąca wyświetleń,
  • CPC - cost per click - koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
  • CPE - cost per engagement - koszt zaangażowania,
  • CPA - cost per action -średni koszt działania,
  • CPV - cost per view - koszt obejrzenia.

Pozostałe:

Co to jest Ahrefs?

Spis treściCzym jest Ahrefs?Co oferuje Ahrefs? Czym jest Ahrefs? Narzędzie oferujące wsparcie w zakresie badania kwestii związanych z linkowaniem, widocznością

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: