Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Czym jest Up-Selling?
Czym jest Up-Selling?
Up-Selling - jest techniką, którą stosuje się w sprzedaży i polega ona na przedstawieniu klientowi produktów droższych, jednak o wyższym standardzie i większej funkcjonalności niż te, którymi jest obecnie zainteresowany i chce je zakupić. Wykorzystywana w odpowiedni, delikatny sposób daje możliwość na powiększenie kwoty sprzedaży.
Spis treści
Jak wykorzystać Up-selling w sprzedaży internetowej?
Podczas sprzedaży internetowej up-selling wykorzystuje się w taki sposób, że klientowi proponuje się wersje premium produktu, którym obecnie jest zainteresowany. Jeżeli w jasny i przejrzysty sposób pokażemy klientowi, że produkt w wersji premium posiada więcej cech, które by go zadowoliły i będą dla niego bardziej przydatne, sprawia, że klient zakupi u nas produkt w wersji premium. Wersje o wyższych cenach mogą być wyświetlane jako produkty powiązane z ich podstawowymi wersjami. Up-selling możemy wprowadzać również w koszyku i tam pokazywać droższe produkty, które będą powiązane z tymi wybranymi przez klienta. Jako zabieg up-sellingu możemy również zaliczyć sprzedaż większej ilości sztuk jednego produktu za niższą cenę jednostkową niż w przypadku jednej sztuki.
Jak w praktyce wygląda Up-selling w e-commerce?
Up-selling jest prosto i szybko zauważalny w sklepach elektronicznych. Przykładowo chcemy kupić telefon i w produktach powiązanych lub w koszyku pojawiają się wersje tego samego telefonu, lecz z lepszymi parametrami, np. większą ilością pamięci wewnętrznej, albo RAM, które oczywiście są w wyższej cenie. Up-selling możemy zauważyć również w sklepach kosmetycznych, propozycja tych samych perfum, lub kosmetyków w większej pojemności jest chlebem powszednim dla tego typu sklepów.