Co to jest duplicate content?

Duplicate content – polega na powielaniu treści. Mówimy o tym zjawisku, gdy ta sama treść została opublikowana na kilku różnych adresach URL. Rozróżniamy dwie grupy duplicate content – w ramach jednej strony internetowej (domeny) oraz w ramach wielu domen.

Duplikacja treści w ramach jednej domeny

W przypadku duplikacji treści na jednej domenie często dochodzi do nieświadomego popełnienia błędów. Poniżej przedstawiam kilka najczęstszych z nich:

  1. Brak zastosowania przekierowań 301 w przypadku adresów URL, które posiadają tę samą zawartość. To zjawisko można często obserwować na przykładzie strony głównej. Kilka przykładów adresów URL, powielających zawartość:
    • http://domena.pl,
    • https://domena.pl,
    • http://www.domena.pl,
    • https://www.domena.pl,
    • https://domena.pl/index.php,
    • https://domena.pl/index.html,
    • https://domena.pl/index.html?utm_source=rss itp.
  2. Powielone opisy produktów w przypadku sklepów internetowych – praktycznie takie same opisy pod różnymi produktami, które są dostępne w sklepie internetowym.
  3. Powielanie opisów kategorii – powielanie opisu kategorii w przypadku stronicowania, filtrowania czy sortowania.
  4. Wdrażanie wersji językowej – udostępnianie nieprzetłumaczonej treści, w różnych wersjach językowych na stronie internetowej.
  5. Duplikacja pierwszej strony paginacji – powielanie pierwszej wersji kategorii. Strona dostępna jest pod wieloma adresami URL, przykładowo: domena.pl/kategoria i np. domena.pl/kategoria?page=1.

Powielanie treści w obrębie wielu domen

W przypadku występowania zewnętrznego duplicate content, mamy do czynienia z sytuacją, w której ta sama treść została opublikowana na co najmniej dwóch różnych stronach internetowych. Najczęstsze błędy w takiej sytuacji to:

  • powielanie treści, które pochodzą z innych źródeł oraz publikowanie ich na swojej stronie www,
  • opublikowanie opisów produktów pochodzących bezpośrednio ze strony producenta,
  • brak odniesienia do źródła przy publikowaniu fragmentów treści.

Zjawisko duplikacji treści a SEO

Wielokrotne kopiowanie treści ma negatywny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwarek internetowych. Kiedy roboty Google napotykają na skopiowane treści, mogą napotykać trudności w rozróżnieniu oryginału od jego duplikatu. Należy indywidualnie analizować każdy przypadek duplikacji treści i jego wpływu na optymalizację dla wyszukiwarek internetowych, uwzględniając szczególnie konkurencję.

Jeśli duplikowanie treści jest celowe i systematyczne, Google może zastosować karę za powielanie (DC), co prowadzi do obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania lub nawet całkowitego usunięcia jej z indeksu.

Pozostałe:

Co to jest e-book?

E-book (electronic book) – dosłownie tłumacząc, jest to książka elektroniczna, czyli taki odpowiednik papierowej książki w formie elektronicznej, który obecnie

Czytaj całość...
UI co to?

UI (User Interface) – przestrzeń strony internetowej, aplikacji lub oprogramowania, w której użytkownik jest w stanie wejść w interakcję z

Czytaj całość...
Co to jest Facebook?

Facebook – jest to platforma społecznościowa umożliwiająca tworzenie osobistych profili, dzielenie się postami, filmami zdjęciami, dodawanie znajomych, tworzenie grup, a

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: