Co to jest duplicate content?

Duplicate content - polega na powielaniu treści. Mówimy o tym zjawisku, gdy ta sama treść została opublikowana na kilku różnych adresach URL. Rozróżniamy dwie grupy duplicate content - w ramach jednej strony internetowej (domeny) oraz w ramach wielu domen.

Duplikacja treści w ramach jednej domeny

W przypadku duplikacji treści na jednej domenie często dochodzi do nieświadomego popełnienia błędów. Poniżej przedstawiam kilka najczęstszych z nich:

  1. Brak zastosowania przekierowań 301 w przypadku adresów URL, które posiadają tę samą zawartość. To zjawisko można często obserwować na przykładzie strony głównej. Kilka przykładów adresów URL, powielających zawartość:
    • http://domena.pl,
    • https://domena.pl,
    • http://www.domena.pl,
    • https://www.domena.pl,
    • https://domena.pl/index.php,
    • https://domena.pl/index.html,
    • https://domena.pl/index.html?utm_source=rss itp.
  2. Powielone opisy produktów w przypadku sklepów internetowych - praktycznie takie same opisy pod różnymi produktami, które są dostępne w sklepie internetowym.
  3. Powielanie opisów kategorii - powielanie opisu kategorii w przypadku stronicowania, filtrowania czy sortowania.
  4. Wdrażanie wersji językowej - udostępnianie nieprzetłumaczonej treści, w różnych wersjach językowych na stronie internetowej.
  5. Duplikacja pierwszej strony paginacji - powielanie pierwszej wersji kategorii. Strona dostępna jest pod wieloma adresami URL, przykładowo: domena.pl/kategoria i np. domena.pl/kategoria?page=1.

Powielanie treści w obrębie wielu domen

W przypadku występowania zewnętrznego duplicate content, mamy do czynienia z sytuacją, w której ta sama treść została opublikowana na co najmniej dwóch różnych stronach internetowych. Najczęstsze błędy w takiej sytuacji to:

  • powielanie treści, które pochodzą z innych źródeł oraz publikowanie ich na swojej stronie www,
  • opublikowanie opisów produktów pochodzących bezpośrednio ze strony producenta,
  • brak odniesienia do źródła przy publikowaniu fragmentów treści.

Zjawisko duplikacji treści a SEO

Wielokrotne kopiowanie treści ma negatywny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwarek internetowych. Kiedy roboty Google napotykają na skopiowane treści, mogą napotykać trudności w rozróżnieniu oryginału od jego duplikatu. Należy indywidualnie analizować każdy przypadek duplikacji treści i jego wpływu na optymalizację dla wyszukiwarek internetowych, uwzględniając szczególnie konkurencję.

Jeśli duplikowanie treści jest celowe i systematyczne, Google może zastosować karę za powielanie (DC), co prowadzi do obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania lub nawet całkowitego usunięcia jej z indeksu.

Pozostałe:

CPA co to?

CPA (ang. Cost per Action) - model rozliczeniowy, który jest stosowany w marketingu internetowym. To pozwala reklamodawcom płacić jedynie wtedy,

Czytaj całość...
Brief co to?

Brief (ang. brief “streszczenie”) jest to dokument zawierający oczekiwania klienta wobec agencji. Zawiera on informacje, które opisują przedmiot zlecenia, dzięki

Czytaj całość...
Co to jest widget?

Widget (widżet) - interaktywny element graficznego interfejsu użytkownika, umieszczany jest na stronach internetowych, pulpicie systemu operacyjnego lub aplikacjach mobilnych i

Czytaj całość...
Fraza co to?

Fraza, a konkretniej “fraza kluczowa“ (ang. keyphrase) - jest to zwrot lub zestaw słów, na których opiera się pozycjonowanie konkretnej

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: