Artykuł sponsorowany – co to jest?

Czas czytania: 2 minut

Jest to artykuł publikowany w sieci lub tradycyjnej prasie. Wykorzystuje się go do promowania produktów, usług, firm lub osób. Od zwyczajnego artykułu różni się tym, że posiada on grafikę, logo firmy, lub odnośnik do strony z opisywaną usługą, lub produktem. Teksty te są tworzone przez agencje marketingowe, bezpośrednio przez promowaną firmę, lub wydawcę.

Artykuł sponsorowany jest tworzony tak, aby zaciekawić, pomóc lub przedstawić użytkownikowi produkty i usługi. Tworzy się go poprzez dodanie wartościowej i aktualnej treści, pokazanej w czytelny i przyjemny dla oka sposób. Podczas tworzenia należy również zadbać o to, żeby był użyteczny dla czytelnika.

Artykuły te mogą przyjmować formy poradników, porównań, eksperckich opinii oraz wywiadów. Najczęściej przygotowywane są przez copywriterów na zlecenia firm marketingowych. Do ich tworzenia wykorzystuje się narzędzi do tworzenia i optymalizacji treści, a jednym z najlepszych jest Surfer SEO.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?


Ze względu na znaczną popularność internetu, coraz częściej można je znaleźć właśnie tam, a coraz rzadziej w klasycznych odpowiednikach.
Media te mogą mieć zasięg lokalny, ogólnokrajowy, jak i ogólnoświatowy.

Teksty takie mogą być udostępniane na portalach o tematyce ogólnej, a również wyspecjalizowanej. Ceny zależą od typu portalu, ruchu na nim generowanego itp. Ceny mogą być bardzo różne i głównie zależne od zasięgu danego portalu.
Dla przykładu, na stronach lokalnych, gdzie ruch jest niewielki, publikacja takiego materiału rzadko przekroczy kwotę stu złotych. Dla kontrastu publikacja na najpopularniejszych witrynach internetowych może przekraczać cenę nawet kilkunastu tysięcy złotych.

W internecie możemy znaleźć różne platformy agregujące oferty publikacji artykułów na witrynach o różnorakiej tematyce. W naszym kraju jedne z najpopularniejszych to Linkhouse i WhitePress.

Jak napisać dobry artykuł?

Jako pierwsze, należy pamiętać o tekście, który będzie wartościowy dla czytelników. Dobrym rozwiązaniem jest rozpocząć od określenia celu, do którego dąży treść artykułu. Przykładowo, treść opisująca nowe produkty.

Kolejnym etapem jest badanie i weryfikowanie posiadanych informacji. Szczególnie w przypadku treści o charakterze reklamowym, powinniśmy przedstawiać aktualnych i prawdziwych informacji, a same informacje powinny być dopasowane do potencjalnych odbiorców. Dla przykładu, jeżeli nasz artykuł będzie przeznaczony dla dużego grona odbiorców, do użyjemy innych sformułowań i wyrazów, niż jeżeli tekst byłby przeznaczony dla specjalistów.

Następnym mądrym krokiem jest sprawdzenie poprawności językowej. Dodatkowo artykuł możemy urozmaicić zdjęciami, grafikami, oraz ładnym formatem. Takie zabiegi pozwolą na stworzenie ładnej szaty wizualnej, która będzie przyciągała użytkowników.