Agencja Marketingowa M16.pl

Co to jest fraza?

Fraza, a konkretniej “fraza kluczowa“ (ang. keyphrase) - jest to zwrot lub zestaw słów, na których opiera się pozycjonowanie konkretnej strony internetowej. Użytkownik wpisuje wyrażenie lub zadaje pytanie w dowolnej wyszukiwarce internetowej, takiej jak Google, Bing, Yahoo lub Yandex, aby pozyskać konkretne informacje, produkty lub usługi. W sieci często używane jest zamiennie określenie "słowo kluczowe" (ang. keyword).

Rodzaje fraz kluczowych

Istnieje wiele typów, na jakie możemy podzielić frazy kluczowe:

  • Ogólne słowa kluczowe - frazy te najczęściej są zbudowane z 1 lub dwóch wyrazów np. “koszulka“, “koszulka koszykarska“.
  • Brandowe słowa kluczowe - fraza ta jest wpisywana do przeglądarki w momencie, w którym nie znamy dokładnego adresu strony interesującej nas firmy. Zazwyczaj jest to jej nazwa lub pewna część adresu witryny, np. “Nike“.
  • Frazy typu Long Tail - Te frazy są skoncentrowane na dokładnym określeniu intencji użytkowników internetu lub potencjalnych klientów. Zdania Long Tail to frazy składające się z więcej niż dwóch słów, a nawet całe zdania służące do szczegółowego opisu przedmiotów lub usług. Przykłady takich fraz to np. "wygodna koszulka koszykarska Nike".
  • Frazy wspierające kampanie reklamowe - stosowane są w mediach społecznościowych i poprzedza je hashtag # (np. #rio2016).
  • Frazy kluczowe opisujące problemy klientów - kiedy poszukujemy sposobu rozwiązania problemu lub chcemy pozyskać opinię na temat produktu czy usługi np. “wadliwe buty adidas“, “buty Nike React opinie“.
  • Branżowe słowa kluczowe - słowa kluczowe związane z określoną tematyką (np. "branża obuwnicza").
  • Frazy lokalne - posiadają nazwę miejscowości np. “Okulista Wrocław”.
  • Słowa kluczowe zawierające dane osobowe - podczas poszukiwania informacji o konkretnym specjaliście lub znanej osobie (np. "Robert Lewandowski").

Słowo kluczowe w pozycjonowaniu stron

Poprawne dobranie słów kluczowych oraz optymalizacja strony są kluczowe dla uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim nasza witryna internetowa może być wyświetlana na samym szczycie listy wyników dla wybranych fraz. Używanie właściwych fraz jest kluczowe dla specjalistów zajmujących się optymalizacją witryn pod kątem wyszukiwarek.

Dokładny wybór słów kluczowych wymaga zawsze dokładnej analizy przy użyciu specjalistycznych narzędzi oraz zależy od różnych czynników, takich jak: oferta, cele marketingowe, aktualna pozycja strony i wiele innych. Równie ważne jest także uwzględnienie popularności wyszukiwanych fraz oraz odpowiednie ich zagęszczenie podczas procesu optymalizacji.

Do analizy słów kluczowych i ich grupowania, a także do określenia co miesiąc wolumenu powiązanych fraz doskonale nadaje się narzędzie Surfer SEO. Dodatkowo to narzędzie pomoże w audycie treści, optymalizacji treści pod grupy słów kluczowych oraz analizie wyników na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Pozostałe:

Backlink - co to jest?

Spis treściBacklink- definicja według M16.plDo czego służy backlink?Dlaczego backlinki mają znaczenie przy pozycjonowaniu?Backlink najczęściej używane atrybutyJak sprawdzić jakie atrybuty ma

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: