Co to jest GDN?

Czas czytania: < 1 minuta

(ang. Google Display Network) Jest to sieć reklamowa Google Ads, umożliwiająca nam wypromowanie marki, usługi, produktu itp. Reklamy przedstawiane są we formie graficznej. Pokazywane są, gdy użytkownicy oglądają filmy, przeglądają strony itd. Reklamy zostają ukazane w sieci reklamowej firmy Google oraz jej partnerów zewnętrznych.

Rodzaje reklam graficznych

  • przesłane reklamy graficzne – reklamy własnego autorstwa, stworzone we formie obrazu, lub HTML5
  • reklamy angażujące – wideo oraz grafika wyświetlająca się w sieci reklamowej
  • reklamy w gmailu – reklama znajdująca się na stronie poczty.
  • Elastyczne reklamy – automatyczne zoptymalizowane przez Google pod względem technicznym reklamy dla naszej witryny. Wystarczy wgrać logo, obraz i tekst.

Kierowanie reklam w sieci GDN

  • Kontekstowe – Google automatycznie wybierze miejsca w sieci reklamowej, biorąc pod uwagę zastosowane przez nas słowa kluczowe lub tematykę stron internetowych. Następnie przeanalizuje zawartość witryn i dopasuje do nich nasze reklamy.
  • Na słowo kluczowe – Po podaniu słowa kluczowego, reklamy będą wyświetlane tylko na stronach, które posiadają to słowo kluczowe.
  • Na odbiorców – Reklama będzie wyświetlana określonej grupie odbiorców na podstawie tego, czy odwiedzili wcześniej już promowaną stronę – w tym przypadku tworzona jest reklama remarketingowa. Reklamy można również kierować do odbiorców o określonych zainteresowaniach, do odbiorców na rynku, lub do odbiorców z własnych list odbiorców.
  • Na tematy – reklama zostanie ukazana na witrynach o określonych tematach. Pozwala to na pokazanie reklam na bardzo wielkim zakresie stron.
  • Na język i lokalizację – reklama pokaże się użytkownikom o określonym języku i miejscu.
  • Na miejsce docelowe – wybieramy określone domeny, np. Filmy, aplikacje, blog czy strony internetowe.
  • Na urządzenia – reklamy zostaną wyświetlone tylko na konkretnych urządzeniach, systemie operacyjnym itp.