Co to jest White Hat Seo?

White Hat SEO (WHS) są to różnorodne działania optymalizacyjne, wykonywane na stronie internetowej, jak i poza nią. Głównym celem tych działań jest poprawa widoczności witryny w wynikach wyszukiwania oraz poprawienie atrakcyjności danej strony dla odwiedzających ją. Ważne jest to, że wszelkie działania White Hat SEO zawsze muszą odpowiadać określonym przez Google wytycznymi dla webmasterów.

White Hat SEO, czyli dobre praktyki pozycjonowania stron internetowych

Celem stosowania WHS jest doprowadzenie do polepszenia widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych. Według wytycznych Google działania takie nie tylko są pomocne w pozyskaniu wyższych wyników w rankingach, ale również powodują uatrakcyjnienie witryny, co bezpośrednio przekłada się na zadowolenie i zaangażowanie użytkowników, którzy na nią trafiają. Działaniami przeciwnymi do White Hat SEO jest Black Hat SEO, czyli działania, które nie są zgodne z zasadami określonymi Google i są to np. spam, SWL, nadużywanie fraz kluczowych, cloaking, ukrywanie treści itp. Działania Black SEO mogą nieść za sobą poważne konsekwencje i kary, czego efektem może być usunięcie strony z wyników wyszukiwania Google.

Podstawowe cechy White Hat SEO

Oto lista działań pozycjonowania strony internetowej, które są zgodne z zaleceniami Google:

  • używanie atrybutów Alt dla grafik,
  • dostosowanie serwisu do obsługi na różnych urządzeniach,
  • odpowiednie i naturalne linkowanie wewnętrzne w obrębie witryny,
  • optymalizacja prezentacji tekstu (nagłówki, akapity, wypunktowania itd.),
  • tworzenie i publikacja treści wysokiej jakości niebędącej duplikatem,
  • optymalizacja meta tagów, struktury nagłówków, adresów URL,
  • budowanie serwisów z zastosowaniem rozwiązań UX,
  • optymalizacja szybkości ładowania strony www,

Proces optymalizacji według wytycznych Google nie przynosi natychmiastowych efektów, jest to proces długotrwały, lecz przynosi efekty na długi okres. Stosowanie Black Hat SEO może przynieść efekty na krótki okres, jednak w przyszłości można spodziewać się kar wymierzonych od Google.

Działania wspierające

W celu uskutecznienia pracy pozycjonerów należy prowadzić zabiegi offsite równolegle z tymi onsite. Oznacza to, że równolegle należy prowadzić stronę internetową, jak i działać poza nią. Do tych czynników zaliczają się tworzenie naturalnego profilu linków, aktywność w Social Mediach, budowa dobrego wizerunku firmy czy marki oraz cała reszta innych aktywności, które przyczynią się do zwiększenia reputacji nie tylko w “oczach” Google, ale również użytkowników.

Pozostałe:

Fraza co to?

Fraza, a konkretniej “fraza kluczowa“ (ang. keyphrase) – jest to zwrot lub zestaw słów, na których opiera się pozycjonowanie konkretnej

Czytaj całość...
SEM co to?

SMO (Social Media Optimization) – działania, które zostają podjęte na danej stronie internetowej, jak i poza nią, które przygotowują ją

Czytaj całość...
Co to jest Ahrefs?

Spis treściCzym jest Ahrefs?Co oferuje Ahrefs? Czym jest Ahrefs? Narzędzie oferujące wsparcie w zakresie badania kwestii związanych z linkowaniem, widocznością

Czytaj całość...
Bing co to?

Bing jest wyszukiwarką internetową, która powstała jako efekt ewolucji MSN Search oraz Windows Live Search. Jej pierwotna nazwa to Live

Czytaj całość...
CTA co to?

CTA (ang. Call to Action) – To wezwanie do działania mające na celu zachęcenie użytkownika do podejmowania określonych reakcji, takich

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: