Co to jest Screaming Frog?

Screaming Frog – jest to zaawansowany crawler stron internetowych, który umożliwia analizę czynników on-site wybranej strony. Jest to program komputerowy dostępny na urządzenia posiadające system Windows, MacOS oraz Ubuntu. Screaming Frog jest dostępny zarówno w bezpłatnej wersji, która ogranicza do 500 crawlowanych stron, jak i w płatnej wersji abonamentowej, która nie ma żadnych limitów.

Do czego wykorzystywany jest Screaming Frog?

SEO spider używany jest przede wszystkim w trakcie technicznej optymalizacji strony internetowej. W trakcie skanowania narzędzie zbiera różnorodne informacje z każdej analizowanej witryny. Oto najważniejsze z nich:

  • kody odpowiedzi serwera,
  • adresy url stron,
  • dyrektywy w pliku meta-robots, robots.txt czy X-robots-tag,
  • protokół (http i https).

Screaming Frog umożliwia łatwą i szybką integrację z różnymi narzędziami, co pozwala na jeszcze bardziej precyzyjną analizę przeskanowanej strony. Jeżeli chcemy uzyskać większą ilość danych, możemy użyć opcji połączenia programu z Google Analytics, Google Search Console oraz PSI (PageSpeed Insights).

Dlaczego warto skorzystać z Screaming Frog SEO Spider?

Dzięki Screaming Frog specjalista SEO jest w stanie stworzyć rozbudowaną analizę on-site. Narzędzie jest używane zarówno do analizy małych serwisów, średnich portali, jak i dużych sklepów internetowych. Program umożliwia wizualizację struktury zeskanowanej strony. Narzędzie Spider Tool oferuje trzy tryby skanowania.

Spider – po podaniu adresu strony do przeskanowania, przychodzi robot, który skanuje całą jej zawartość.

List – dodajemy adresy tylko tych stron, którymi jesteśmy zainteresowani. Robot ma możliwość poruszania się w obrębie adresów podanych np. w sitemapie strony.

SERP – pozwala na przesłanie pliku zawierającego informacje o meta tytule i meta description. Dzięki temu możemy określić, czy spełniają one odpowiednie wymagania dotyczące długości znaków i szerokości pikseli. Z tego trybu warto korzystać jeszcze przed zmianą meta danych na optymalizowanej stronie.

Pozostałe:

Content co to?

Content (pol. zawartość) – jest to po prostu zawartość strony internetowej. Treści merytoryczne, które znajdują się na stronie, są kluczowe

Czytaj całość...
Co to jest GDN?

(ang. Google Display Network) Jest to sieć reklamowa Google Ads, umożliwiająca nam wypromowanie marki, usługi, produktu itp. Reklamy przedstawiane są

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: