Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Co to jest Screaming Frog?
Co to jest Screaming Frog?
Screaming Frog - jest to zaawansowany crawler stron internetowych, który umożliwia analizę czynników on-site wybranej strony. Jest to program komputerowy dostępny na urządzenia posiadające system Windows, MacOS oraz Ubuntu. Screaming Frog jest dostępny zarówno w bezpłatnej wersji, która ogranicza do 500 crawlowanych stron, jak i w płatnej wersji abonamentowej, która nie ma żadnych limitów.
Do czego wykorzystywany jest Screaming Frog?
SEO spider używany jest przede wszystkim w trakcie technicznej optymalizacji strony internetowej. W trakcie skanowania narzędzie zbiera różnorodne informacje z każdej analizowanej witryny. Oto najważniejsze z nich:
- kody odpowiedzi serwera,
- adresy url stron,
- dyrektywy w pliku meta-robots, robots.txt czy X-robots-tag,
- protokół (http i https).
Screaming Frog umożliwia łatwą i szybką integrację z różnymi narzędziami, co pozwala na jeszcze bardziej precyzyjną analizę przeskanowanej strony. Jeżeli chcemy uzyskać większą ilość danych, możemy użyć opcji połączenia programu z Google Analytics, Google Search Console oraz PSI (PageSpeed Insights).
Dlaczego warto skorzystać z Screaming Frog SEO Spider?
Dzięki Screaming Frog specjalista SEO jest w stanie stworzyć rozbudowaną analizę on-site. Narzędzie jest używane zarówno do analizy małych serwisów, średnich portali, jak i dużych sklepów internetowych. Program umożliwia wizualizację struktury zeskanowanej strony. Narzędzie Spider Tool oferuje trzy tryby skanowania.
Spider - po podaniu adresu strony do przeskanowania, przychodzi robot, który skanuje całą jej zawartość.
List - dodajemy adresy tylko tych stron, którymi jesteśmy zainteresowani. Robot ma możliwość poruszania się w obrębie adresów podanych np. w sitemapie strony.
SERP - pozwala na przesłanie pliku zawierającego informacje o meta tytule i meta description. Dzięki temu możemy określić, czy spełniają one odpowiednie wymagania dotyczące długości znaków i szerokości pikseli. Z tego trybu warto korzystać jeszcze przed zmianą meta danych na optymalizowanej stronie.