Artykuł sponsorowany – dobra forma reklamy!

Czas czytania: < 1 minuta

Artykuły sponsorowane od pewnego czasu są coraz popularniejszą formą marketingu internetowego. Ludzie często czytając taki artykuł, nie zdają sobie sprawy z tego, iż tekst, który właśnie jest w ich rękach to sprytnie przemycona forma reklamy.

Dlaczego?
Ponieważ artykuły te tworzy się w taki sposób, by stały się jak najbardziej użyteczne dla użytkownika, ale nie były jawną promocją produktu.

Jak to wygląda?
Opisujemy jakiś problem i jego rozwiązanie, które najczęściej jest spójne z produktem reklamodawcy. Nie jest to nachalna reklama tego produktu tylko subtelne wspomnienie go w tekście i zwrócenie uwagi na jego pozytywne właściwości.

Z jakiego powodu klikamy w taki artykuł?
Taki tekst po prostu przynosi korzyści dla czytającego, ponieważ pomaga rozwiązać jego problem lub odpowiedzieć na postawione w tytule pytanie, a przy tym sugeruje, iż przy dzięki użyciu danego produktu lub usług problem ten będzie jeszcze skuteczniej rozwiązany. Użytkownik może skorzystać z samej porady lub też z gotowego produktu.

Inne zalety?
Nie tylko sama reklama jest plusem w przypadku takiego rodzaju artykułu. Dzięki tego typu tekstowi zyskujemy także miejsce, gdzie dodajemy link pozycjonujący, co daje nam wyższą pozycję naszej strony w Google. Dobrze, by na pytanie postawione w wyszukiwarce pojawiła się w wynikach organicznych odpowiedź w formie naszego artykułu, który za pomocą linka umieszczonego w tekście przerzuci czytającego na naszą stronę i już mamy potencjalnego klienta.