Jak podłączyć e-mail z domeną firmową pod onet.pl

Czas czytania: 2 minut

Instrukcja konfiguracji

Do podłączenia zewnętrznej poczty z naszego hostingu pod skrzynkę onet.pl wystarczy posiadać:
- adres e-mail
- hasło
- serwer poczty

Zajmiemy się stroną Onet, poczta szybka i przejrzysta. Idealnie nada się na pocztę firmową.
1. Po zalogowaniu się na konto Onet.pl kliknij zakładkę ustawienia:
Załóż konto jeśli takowego nie posiadasz 🙂
2. Wybieramy “Skrzynki zewnętrzne” i klikamy w żółty przycisk “Dodaj skrzynkę” znajdujący się po prawej stronie okienka:
3. Z listy wybieramy ostatnią opcję tj.: “Inna skrzynka”:

4. Następnie uzupełniamy pola:
Adres e-mail – (adres e-mail, który chcemy podłączyć)
Hasło – (hasło do podpinanej skrzynki)
Pobierz listy – wybieramy z menu rozwijanego “wszystkie”
Po pobraniu – pozostaw kopię – dzięki temu wszystkie maile będą bezpieczne na naszym serwerze
Klikamy żółty przycisk:“DALEJ”

5. Kolejny etap to uzupełnienie pozostałych danych konta (pojawia się, gdy Onet.pl nie jest w stanie we własnym zakresie podpiąć danych z serwera).
Adres e-mail – przepisujemy jeszcze raz adres, który chcemy podpiąć (w naszym przypadku biuro@m16.pl)
Nazwa skrzynki – podajemy nazwę, po jakiej będzie się ona wyświetlać później w zakładce odebrane (klienci zwykle stosują po prostu nazwę skrzynki, choć można napisać dowolny tekst).
Serwer poczty przychodzącej – uzupełniamy z danych jakie otrzymamy od firmy administrującym naszym serwerem (w naszym przypadku mail.m16.pl)
Hasło – przepisujemy jeszcze raz hasło do maila
Typ połączenia pozostawiamy bez zmian – jeśli ktoś potrzebuje dodatkowo łączyć się jednak przez SSL, wystarczy zmienić tryb zabezpieczenia na SSL oraz port. Klikamy żółty przycisk: “DALEJ”

6. Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie, natrafimy na taki widok:
Teraz należy kliknąć “Aktywuj teraz” i zalogować się ostatni raz na stary serwer, gdzie musisz kliknąć w link potwierdzający.
7. Po aktywowaniu otrzymamy taką informację:
Co oznacza, że wszystko przebiegło pomyślnie, a maile już zaczęły pobierać się z serwera (już mamy możliwość wysyłania e-maili z domeny firmowej).

Czy warto mieć pocztę firmową?

Tak! Wszystko co do Ciebie przyjdzie znajdziesz w jednym miejscu. Z tego powodu warto się zastanowić na jakiej stronie chcemy ją założyć. Sami możemy wybrać idealną dla naszych potrzeb witrynę. Przede wszystkim ma być wygodnie dla osób, które będą z niej korzystać 🙂 Jak widzisz, taka poczta to wręcz obowiązek firmy. Zatem, nie możesz, a musisz ją posiadać.

Możemy Ci pomóc, w razie pytań lub problemów, zapraszamy do kontaktu mailowego, telefonicznego lub wizyty w Naszym biurze 🙂

Rate this post