Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Content Marketing co to?
Content Marketing co to?
Content Marketing (pol. marketing treści) - jego celem jest stworzenie i rozpowszechnienie atrakcyjnych oraz dobrze zoptymalizowanych tekstów, których zadaniem jest zainteresowanie odpowiedniej grupy odbiorców oraz skłonienie ich do konkretnych działań. Te działania mogą obejmować zakup produktu, skorzystanie z usługi, odwiedzenie strony internetowej, kontakt z firmą lub zapisanie się do newslettera.
Spis treści
Główne cele Content Marketingu
Stworzona strategia content marketingowa, w przeciwieństwie do konwencjonalnych form reklamy, opiera się na budowaniu trwałej relacji z odbiorcą. Poprzez zamieszczenie wartościowej treści na własnej stronie internetowej, zdobywasz zaufanie klientów, co przekłada się na większą chęć powrotu do Twojej firmy.
W realizacji działań content marketingowych możemy dostrzec wiele korzyści, ale warto wymienić te najważniejsze. Oto one:
- dystrybucja wartościowej treści,
- przyciąganie uwagi,
- budowanie świadomości marki.
- zdobywanie zaufania klientów,
- budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie,
Content Marketing nie jedno ma imię ...
Nie ma co ukrywać, że w ostatnich latach content marketing zyskał ogromną popularność. To już nie jest żadną niespodzianką dla nikogo, ponieważ coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z efektywnej realizacji tej strategii marketingowej. Obecnie, promocja online jest jedną z najczęściej preferowanych strategii marketingowych w Internecie. Aby działać efektywnie, konieczne jest odpowiednie zaplanowanie strategii content marketingowej oraz dbanie o optymalizację treści.
Content Marketing jest wykorzystywany w różnych formach, a te najbardziej rozpoznawalne i często stosowane to:
- specjalistyczne artykuły,
- poradniki,
- raporty,
- webinaria,
- e-video,
- podcasty,
- infografiki,
- e-booki.
Wśród najczęściej wybieranych kanałów przekazu, na których można spotkać się z content marketingiem, znajdują się profile w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn oraz Twitter. Dodatkowo należy wymienić kanały na YouTube, specjalistyczne strony internetowe oraz blogi branżowe.
Dodatkowo w przypadku prasy branżowej, ulotek, folderów, gazetek, katalogów oraz drukowanych poradników i książek również przeprowadza się działania z zakresu content marketingu.
Content marketing i SEO - co je łączy?
Czy "Content is king" to stwierdzenie, z którym miałeś już wcześniej do czynienia? Jeśli zapoznałeś się choć trochę z tematem marketingu internetowego, to na pewno tak. Jeżeli jednak nie byłeś jeszcze z tym zapoznany, pozwól mi Ci to wyjaśnić.
Google przykłada dużą wagę do wysokiej jakości i unikalnych treści. Jest to jeden z kluczowych czynników rankingowych, które mają wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Proces planowania właściwej strategii content marketingowej, optymalizacji treści oraz korzystania z wewnętrznej dystrybucji treści, takiej jak linkowanie wewnętrzne, przyczyniają się do osiągania długotrwałych efektów SEO.