Agencja Marketingowa M16.pl

Co to jest Content Marketing?

Content Marketing (pol. marketing treści) – jego celem jest stworzenie i rozpowszechnienie atrakcyjnych oraz dobrze zoptymalizowanych tekstów, których zadaniem jest zainteresowanie odpowiedniej grupy odbiorców oraz skłonienie ich do konkretnych działań. Te działania mogą obejmować zakup produktu, skorzystanie z usługi, odwiedzenie strony internetowej, kontakt z firmą lub zapisanie się do newslettera.

Główne cele Content Marketingu

Stworzona strategia content marketingowa, w przeciwieństwie do konwencjonalnych form reklamy, opiera się na budowaniu trwałej relacji z odbiorcą. Poprzez zamieszczenie wartościowej treści na własnej stronie internetowej, zdobywasz zaufanie klientów, co przekłada się na większą chęć powrotu do Twojej firmy.

W realizacji działań content marketingowych możemy dostrzec wiele korzyści, ale warto wymienić te najważniejsze. Oto one:

  • dystrybucja wartościowej treści,
  • przyciąganie uwagi,
  • budowanie świadomości marki.
  • zdobywanie zaufania klientów,
  • budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie,

Content Marketing nie jedno ma imię …

Nie ma co ukrywać, że w ostatnich latach content marketing zyskał ogromną popularność. To już nie jest żadną niespodzianką dla nikogo, ponieważ coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z efektywnej realizacji tej strategii marketingowej. Obecnie, promocja online jest jedną z najczęściej preferowanych strategii marketingowych w Internecie. Aby działać efektywnie, konieczne jest odpowiednie zaplanowanie strategii content marketingowej oraz dbanie o optymalizację treści.

Content Marketing jest wykorzystywany w różnych formach, a te najbardziej rozpoznawalne i często stosowane to:

  • specjalistyczne artykuły,
  • poradniki,
  • raporty,
  • webinaria,
  • e-video,
  • podcasty,
  • infografiki,
  • e-booki.

Wśród najczęściej wybieranych kanałów przekazu, na których można spotkać się z content marketingiem, znajdują się profile w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn oraz Twitter. Dodatkowo należy wymienić kanały na YouTube, specjalistyczne strony internetowe oraz blogi branżowe.

Dodatkowo w przypadku prasy branżowej, ulotek, folderów, gazetek, katalogów oraz drukowanych poradników i książek również przeprowadza się działania z zakresu content marketingu.

Content marketing i SEO – co je łączy?

Czy „Content is king” to stwierdzenie, z którym miałeś już wcześniej do czynienia? Jeśli zapoznałeś się choć trochę z tematem marketingu internetowego, to na pewno tak. Jeżeli jednak nie byłeś jeszcze z tym zapoznany, pozwól mi Ci to wyjaśnić.

Google przykłada dużą wagę do wysokiej jakości i unikalnych treści. Jest to jeden z kluczowych czynników rankingowych, które mają wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Proces planowania właściwej strategii content marketingowej, optymalizacji treści oraz korzystania z wewnętrznej dystrybucji treści, takiej jak linkowanie wewnętrzne, przyczyniają się do osiągania długotrwałych efektów SEO.

Pozostałe:

Sprawdź również nasze wpisy:

Pyszny Marketing
Pyszny Marketing

Spis treściMinisite – Pyszny MarketingZapis w umowieReklama na nazwę restauracjiMinisite w pyszne.plCo można zrobić? Minisite – Pyszny Marketing Na facebookowej

Czytaj całość...