Co to jest feed produktow?

Feed produktowy (ang. product feed) - jest to plik utworzony w formacie .xml, .gz, .zip, .bz2, .txt, .xls, który zawiera w sobie informacje o produktach, będących ofertą sklepu internetowego. W tym pliku określa się przede wszystkim nazwę produktu, sklepu, identyfikator produktu w sklepie, rozszerzony opis, cenę, dostępność oraz zdjęcie. Celem tego jest uproszczenie klientom wyszukiwanie sklepu, a dodatkowo poprawia on lepszą prezentację produktów.

Gdzie można wykorzystać feed produktowy?

Feed produktowy wykorzystywany jest w:

  • Facebook Ads - pozwala na tworzenie dynamicznych reklam na Facebooku;
  • Google Ads - produkty wyświetlane są obok wyników wyszukiwania oraz w zakładce “Zakupy“;
  • porównywarkach cenowych - będzie on wykorzystany, jeśli potencjalny klient zechce porównać ceny określonego produktu.

Zalety poprawnie przygotowanego pliku produktowego

Sklep internetowy posiadający prawidłowo uzupełniony feed produktowy ma szanse na uzyskanie:

  • wzrostu ruchu na stronie,
  • zwiększenia sprzedaży,
  • atrakcyjnego wyróżnienia ofert.

Pozostałe:

SEM co to?

SMO (Social Media Optimization) - działania, które zostają podjęte na danej stronie internetowej, jak i poza nią, które przygotowują ją

Czytaj całość...
HTTPS co to?

HTTPS (ang. Hypertext Transfer Protocol Secure) to termin, który napotkała każda osoba używająca Internetu, nieważne, jak powierzchowne byłoby to korzystanie. Niewiele

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: