Jak dodać użytkownika do Google Search Console

Jak dodać użytkownika do Google Search Console (GSC)?

Dodawanie użytkownika do Google Search Console jest bardzo proste i przyjemne, to tylko kilka kroków 😉

Przechodzimy na stronę https://search.google.com/search-console/about i klikamy przycisk „Rozpocznij”

jak dodać użytkownika do google search console

W lewym górnym rogu z listy wybieramy docelowy adres Twojej domeny. Możesz mieć kilka wersji domen dodane do konta Google Search Console. Żeby wybrać ten właściwy wystarczy, że wejdziesz na swoją stronę, klikniesz na link wyświetlający się na górze przeglądarki i sprawdzisz czy jest tam przedrostek „www” i czy jest to strona „https” czy „http”. Wygląda to w taki sposób:

jak dodać użytkownika do gsc

Według przeglądarki nasza domena docelowa to „https://www.m16.pl/”, więc z wszystkich wersji dostępnych w Search Console wybieramy właśnie ten wariant.

gsc dodawanie usera

Następnie z paska z lewej strony wybieramy „Ustawienia” – trzeba zescrollować w dół.

dodać user do gsc

W następnym widoku klikamy z listy „Użytkownicy i uprawnienia” – to właśnie tam są wszyscy użytkownicy, którzy mają dostęp do Twojej domeny w Search Console:

nowy użytkownik gsc

Następnie klikamy duży niebieski przycisk z napisem „Dodaj użytkownika”:

gsc nowy user

I w wyskakującym okienku wpisujemy maila agencjamarketingowam16@gmail.com:

dodawanie użytkownika

Są trzy warianty uprawnień dla kont:

  • właściciel – tzw. król i władca
  • pełne – czyli takie, które zazwyczaj chcemy dostać, bo dzięki niemu możemy dowolnie indeksować, dodawać mapy witryn itd., ale nie możemy zarządzać użytkownikami
  • ograniczone – bez możliwości indeksowania i dodawania map witryn, jedynie z możliwością sprawdzenia danych zawartych w Google Search Console.

Następnie naciskamy „Dodaj” i to tyle!

Pozostałe wpisy:

kalendarze firmowe

Kalendarze firmowe

Spis treściKalendarze firmowe – podstawowe informacjeRodzaje kalendarzy – który wybrać?Kalendarze firmowe – Podsumowanie Kalendarze firmowe – podstawowe informacje Kalendarze w

Czytaj całość...

Zerknij również na nasz słownik marketingowy:

Co to jest e-book?

E-book (electronic book) – dosłownie tłumacząc, jest to książka elektroniczna, czyli taki odpowiednik papierowej książki w formie elektronicznej, który obecnie

Czytaj całość...