Jak dodać użytkownika do Google Search Console

Jak dodać użytkownika do Google Search Console (GSC)?

Dodawanie użytkownika do Google Search Console jest bardzo proste i przyjemne, to tylko kilka kroków 😉

Przechodzimy na stronę https://search.google.com/search-console/about i klikamy przycisk „Rozpocznij”

jak dodać użytkownika do google search console

W lewym górnym rogu z listy wybieramy docelowy adres Twojej domeny. Możesz mieć kilka wersji domen dodane do konta Google Search Console. Żeby wybrać ten właściwy wystarczy, że wejdziesz na swoją stronę, klikniesz na link wyświetlający się na górze przeglądarki i sprawdzisz czy jest tam przedrostek „www” i czy jest to strona „https” czy „http”. Wygląda to w taki sposób:

jak dodać użytkownika do gsc

Według przeglądarki nasza domena docelowa to „https://www.m16.pl/”, więc z wszystkich wersji dostępnych w Search Console wybieramy właśnie ten wariant.

gsc dodawanie usera

Następnie z paska z lewej strony wybieramy „Ustawienia” – trzeba zescrollować w dół.

dodać user do gsc

W następnym widoku klikamy z listy „Użytkownicy i uprawnienia” – to właśnie tam są wszyscy użytkownicy, którzy mają dostęp do Twojej domeny w Search Console:

nowy użytkownik gsc

Następnie klikamy duży niebieski przycisk z napisem „Dodaj użytkownika”:

gsc nowy user

I w wyskakującym okienku wpisujemy maila agencjamarketingowam16@gmail.com:

dodawanie użytkownika

Są trzy warianty uprawnień dla kont:

  • właściciel – tzw. król i władca
  • pełne – czyli takie, które zazwyczaj chcemy dostać, bo dzięki niemu możemy dowolnie indeksować, dodawać mapy witryn itd., ale nie możemy zarządzać użytkownikami
  • ograniczone – bez możliwości indeksowania i dodawania map witryn, jedynie z możliwością sprawdzenia danych zawartych w Google Search Console.

Następnie naciskamy „Dodaj” i to tyle!

Pozostałe wpisy:

Zerknij również na nasz słownik marketingowy:

SEM co to?

SMO (Social Media Optimization) – działania, które zostają podjęte na danej stronie internetowej, jak i poza nią, które przygotowują ją

Czytaj całość...
Fraza co to?

Fraza, a konkretniej “fraza kluczowa“ (ang. keyphrase) – jest to zwrot lub zestaw słów, na których opiera się pozycjonowanie konkretnej

Czytaj całość...
Brief co to?

Brief (ang. brief “streszczenie”) jest to dokument zawierający oczekiwania klienta wobec agencji. Zawiera on informacje, które opisują przedmiot zlecenia, dzięki

Czytaj całość...
Case Study co to?

Case Study (pol. studium przypadku) – szczegółowa analiza pojedynczego przypadku, która zawiera informacje o początkowej sytuacji i problemie, możliwych rozwiązaniach,

Czytaj całość...
AMP co to?

AMP (ang. Accelerated Mobile Pages) jest to platforma open source dla języka HTML, której celem jest uproszczenie tworzenia stron internetowych,

Czytaj całość...