Agencja marketingowa » Inne » Jak dodać użytkownika do Google Search Console (GSC)?

Jak dodać użytkownika do Google Search Console (GSC)?
Dodawanie użytkownika do Google Search Console jest bardzo proste i przyjemne, to tylko kilka kroków 😉
Przechodzimy na stronę https://search.google.com/search-console/about i klikamy przycisk „Rozpocznij”

W lewym górnym rogu z listy wybieramy docelowy adres Twojej domeny. Możesz mieć kilka wersji domen dodane do konta Google Search Console. Żeby wybrać ten właściwy wystarczy, że wejdziesz na swoją stronę, klikniesz na link wyświetlający się na górze przeglądarki i sprawdzisz czy jest tam przedrostek „www” i czy jest to strona „https” czy „http”. Wygląda to w taki sposób:

Według przeglądarki nasza domena docelowa to „https://www.m16.pl/”, więc z wszystkich wersji dostępnych w Search Console wybieramy właśnie ten wariant.

Następnie z paska z lewej strony wybieramy „Ustawienia” – trzeba zescrollować w dół.

W następnym widoku klikamy z listy „Użytkownicy i uprawnienia” – to właśnie tam są wszyscy użytkownicy, którzy mają dostęp do Twojej domeny w Search Console:

Następnie klikamy duży niebieski przycisk z napisem „Dodaj użytkownika”:

I w wyskakującym okienku wpisujemy maila agencjamarketingowam16@gmail.com:

Są trzy warianty uprawnień dla kont:
- właściciel – tzw. król i władca
- pełne – czyli takie, które zazwyczaj chcemy dostać, bo dzięki niemu możemy dowolnie indeksować, dodawać mapy witryn itd., ale nie możemy zarządzać użytkownikami
- ograniczone – bez możliwości indeksowania i dodawania map witryn, jedynie z możliwością sprawdzenia danych zawartych w Google Search Console.
Następnie naciskamy „Dodaj” i to tyle!