CPA co to?

CPA (ang. Cost per Action) – model rozliczeniowy, który jest stosowany w marketingu internetowym. To pozwala reklamodawcom płacić jedynie wtedy, gdy odbiorca wykonuje określoną akcję, jak na przykład dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie e-booka czy złożenie rezerwacji.

Zalety modelu CPA

Jednym z głównych atutów tego modelu rozliczeniowego jest fakt, że reklamodawca ponosi opłatę za konkretne działania, które przynoszą rezultaty w postaci pozyskanych potencjalnych klientów. Również istotne jest to, że w tego rodzaju rozliczeniu nie występują przypadkowe kliknięcia. Model CPA ma za zadanie generowanie większej liczby konwersji poprzez skierowanie reklam tylko do tych odbiorców, którzy mają duże prawdopodobieństwo dokonania konwersji.

Jak obliczany jest koszt działania

W celu obliczenia kosztu pozyskania klienta (CPA), należy podzielić całkowity koszt kampanii przez liczbę wykonanych działań. Na przykład, jeśli wydano 1000 zł na kampanię mającą na celu wypełnienie formularza i uzyskano 20 konwersji, to ostatecznie koszt pozyskania jednego lead’a wyniesie 50 zł.

Modele rozliczeniowe

W dziedzinie marketingu internetowego istnieje wiele różnych modeli rozliczeniowych. Oprócz modelu CPA, należy wymienić najpopularniejsze z nich:

  • model CPM — Cost per Mille — koszt tysiąca wyświetleń,
  • model CPC — Cost per Click — koszt za każde pojedyncze kliknięcie,
  • model CPE — Cost per Engagement — koszt zaangażowania,
  • model CPV — Cost per View — koszt obejrzenia.

Pozostałe:

Bing co to?

Bing jest wyszukiwarką internetową, która powstała jako efekt ewolucji MSN Search oraz Windows Live Search. Jej pierwotna nazwa to Live

Czytaj całość...
Case Study co to?

Case Study (pol. studium przypadku) – szczegółowa analiza pojedynczego przypadku, która zawiera informacje o początkowej sytuacji i problemie, możliwych rozwiązaniach,

Czytaj całość...
Bootstrap co to?

Bootstrap – jest to ceniony przez programistów, globalnie rozpoznawalny zestaw bibliotek open-source, który umożliwia wydajne projektowanie oraz tworzenie kodu frontendu

Czytaj całość...
Branding co to?

Branding (kreowanie marki) – tak nazywamy proces tworzenia, utrzymywania oraz rozwijania niepowtarzalnego wizerunku marki, który jest w stanie zakorzenić się

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: