Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Co to jest Ahrefs?
Co to jest Ahrefs?
Spis treści
Czym jest Ahrefs?
Narzędzie oferujące wsparcie w zakresie badania kwestii związanych z linkowaniem, widocznością stron, subiektywną wartością danej domeny,
czy ruchem organicznym. Wykorzystywane jest przez specjalistów SEO.
Ahrefs pomaga w zakresie analizy profilu linków. Chętnie wykorzystywane jest przez pozycjonerów, jak i również copywriterów.
Narzędzie to jest znane z rozbudowanego panelu sterowania, oraz z jego intuicyjności. Nie musisz poświęcić wiele czasu, aby móc się biegle nim posługiwać. W dodatku wspiera wiele języków, więc jest duża szansa, że będzie dostępny w Twoim języku! Niestety narzędzie jest płatne, oraz wykorzystuje
model subksrypcji, więc konieczne jest okresowe płacenie. Ceny wahają się od 99 dolarów aż do 999.
Bogaty zestaw użytecznych informacji jest dla nas dostępny już z poziomu strony głównej. Podstawowy pasek posiada pola takie jak Ahrefs, rank, UR, DR, linki zwrotne, odsyłające domeny, organiczne słowa kluczowe, ruch organiczny i wartość ruchu z wyszukiwarki. Profil linków zawiera rozbudowany moduł statystyk, rozszerzony o czytelne wykresy, które pozwolą nam lepiej zrozumieć procesy zachodzące na stronie, oraz obrazować wzrost i spadki, oraz inne ważne zmienne.
Co oferuje Ahrefs?
Pasek po lewej stronie w panelu przedstawia sekcję obejmującą profil linków. Przy pomocy tego narzędzia, użytkownik może zbadać:
* Linki zwrotne (nowe, utracone, uszkodzone),
* odsyłające domeny (nowe, utracone),
* anchory,
* odsyłające adresy IP,
* linki wewnętrzne.
Dodatkowo, narzędzie Ahrefs pokazuje nam dziesięciu największych konkurentów, a dodatkowo możemy również zobaczyć w jakim kraju strona
sprawuje się najlepiej, czyli ruch organiczny i słowa kluczowe. W sekcji wyszukiwania organicznego mamy dostęp do:
* organicznych słów kluczowych,
* historii pozycji,
* najlepszych podstron,
* najlepszych subfolderów,
* najlepszych subdomen,
* konkurencyjnych domen,
* różnicę treści.
Dział Strony ukazuje kompletną analizę posortowaną przez najlepsze podstrony
według linków, według przyrostu linków, oraz najlepszych treści. Niezwykle cenne są opcje pozwalające na przeprowadzanie analizy seryjnej aż do 200 URLi w tym samym czasie! Ponadto możemy zbadać przekrój linków w odniesieniu do 10 konkurentów. Dzięki temu możemy znacznie szybciej i skuteczniej podjąć decyzję na np. temat wyboru miejsca do linkowania.
Dzięki powyższej funkcjonalności Ahrefs może spokojnie konkurować o tytuł najpopularniejszego i najbardziej użytecznego narzędzia do analizy profilu linków w zawodzie SEO.