Algorytm Google – co to jest?

Czas czytania: 2 minut

Algorytm Google – definicja według M16.pl

Algorytm Google system przygotowany przez inżynierów Google, którego zadaniem jest m.in. ocena, jakości serwisu i jego późniejsze umiejscowienie dla określonych fraz w wynikach organicznych.

Algorytm Google jest głupi

Algorytm to wciąż jedynie maszyna, która z miesiąca na miesiąc staje się inteligentniejsza, ale prawdopodobnie nie dożyjemy czasów, gdy będzie w stanie idealnie dobierać strony. Algorytm opiera się o z góry określone wytyczne, które wpływają na wynik jakości danego serwisu.

Algorytmem można w pewien sposób manipulować od samego początku jego istnienia, działania związane z pozycjonowaniem to nic innego jak wpływanie na ten algorytm, tak by serwis pozycjonowany pojawiał się wyżej.

Algorytm jest głupi, bo nie dożyjemy czasu, gdy będzie w pełni rozumiał intencje użytkownika i zawartą na stronie treść, zwłaszcza w języku polskim. Algorytm może jedynie “domyślać się” z kontekstu całej zawartości strony, że pisząc o “zamku”, piszemy o takim w spodniach, a nie fortyfikacji obronnej.

Jak oszukać algorytm Google?

Od początku pojawienia się algorytmu odpowiadającego za wyniki organiczne, głównym zadaniem agencji zajmujących się pozycjonowaniem, była próba jego manipulacją.

W przypadku, gdy znaleziono element, który miał wpływ na pozycjonowanie i zaczęto go wykorzystywać nagminnie, pojawiała się duża zmiana algorytmu, której zadaniem było usunięcie z wyników organicznych serwisów wykorzystujących błąd.

Kiedyś wystarczyło dodać do meta-keywords dużą ilość słów kluczowych, w różnych odmianach, by szybko pojawić się na pozycjach – algorytm dużą wagę kładł na ten element, co zostało wypatrzone przez pozycjonerów i wykorzystane. Z czasem inżynierowie widząc taką sytuację wyzerowali wpływ meta-keywords na pozycję strony.

Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku upychania słów kluczowych na stronie, np. po przecinku setek fraz, chowania ich jako białej czcionki na białym tle, czy nadmiernego linkowania z niskiej jakości miejsc, lub używania SWL (systemu wymiany linków).

Jak więc oszukać algorytm google i być wysoko w wynikach organicznych?

Trzeba spędzić dni i miesiące na testowaniu różnych rozwiązań, a później się nimi nie dzielić z innymi. Prędzej czy później konkurencja dojdzie do tego samego wniosku, ale dla nas zawsze lepiej, żeby zrobiła to później 🙂