Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » Case Study co to?
Case Study co to?
Case Study (pol. studium przypadku) - szczegółowa analiza pojedynczego przypadku, która zawiera informacje o początkowej sytuacji i problemie, możliwych rozwiązaniach, wykonanych działaniach, użytych narzędziach oraz efektach wykonanych prac. Taki Case Study zazwyczaj zawiera również porady i pomysły.
Jak napisać Case Study?
Jeśli zabierasz się do napisania Case Study, na przykład Twojej strony internetowej, poniżej pokażemy Ci, jakie punkty warto poruszyć w swoim “kejsie“, aby był on przyjemny do czytania, wyglądał naprawdę dobrze i dostarczał wartościowych treści dla czytelników.
- Prawda - pisanie prawdy klientom jest wymagane, aby do nich trafić.
- Klient - dobrym rozwiązaniem będzie przedstawienie, dla kogo został przygotowany Case Study.
- Problem - warto określić na początku, jakie są aktualne problemy.
- Sposoby na rozwiązanie - zapisz, jakie działania oraz metody mogą być pomocne przy rozwiązaniu problemu.
- Narzędzia - wymień zewnętrzne narzędzia, z których korzystałeś i dodaj do tego krótką informację o danym narzędziu.
- Zdjęcia i infografiki - podczas prezentowania rezultatów pracy, warto używać grafik porównawczych oraz zdjęć.
- Porady - podczas pisania Case Study, umieszczanie merytorycznych porad, które w przyszłości mogą się przydać, jest cenne.
- Rozwiązanie - jeżeli rozwiązałeś pewien problem, opisz metodę, dzięki której udało Ci się tego dokonać, być może ta sama metoda przyczyni się do rozwiązania większej ilości problemów Twoich lub Twojego klienta.
- Podsumowanie - kilkoma słowami napisz podsumowanie projektu. Możesz wspomnieć o tym, ile czasu zajęły Ci poszczególne działania, ile wydałeś pieniędzy itp.