Agencja Marketingowa M16.pl

Co to jest Case Study?

Case Study (pol. studium przypadku) – szczegółowa analiza pojedynczego przypadku, która zawiera informacje o początkowej sytuacji i problemie, możliwych rozwiązaniach, wykonanych działaniach, użytych narzędziach oraz efektach wykonanych prac. Taki Case Study zazwyczaj zawiera również porady i pomysły.

Jak napisać Case Study?

Jeśli zabierasz się do napisania Case Study, na przykład Twojej strony internetowej, poniżej pokażemy Ci, jakie punkty warto poruszyć w swoim “kejsie“, aby był on przyjemny do czytania, wyglądał naprawdę dobrze i dostarczał wartościowych treści dla czytelników.

  1. Prawda – pisanie prawdy klientom jest wymagane, aby do nich trafić.
  2. Klient – dobrym rozwiązaniem będzie przedstawienie, dla kogo został przygotowany Case Study.
  3. Problem – warto określić na początku, jakie są aktualne problemy.
  4. Sposoby na rozwiązanie – zapisz, jakie działania oraz metody mogą być pomocne przy rozwiązaniu problemu.
  5. Narzędzia – wymień zewnętrzne narzędzia, z których korzystałeś i dodaj do tego krótką informację o danym narzędziu.
  6. Zdjęcia i infografiki – podczas prezentowania rezultatów pracy, warto używać grafik porównawczych oraz zdjęć.
  7. Porady – podczas pisania Case Study, umieszczanie merytorycznych porad, które w przyszłości mogą się przydać, jest cenne.
  8. Rozwiązanie – jeżeli rozwiązałeś pewien problem, opisz metodę, dzięki której udało Ci się tego dokonać, być może ta sama metoda przyczyni się do rozwiązania większej ilości problemów Twoich lub Twojego klienta.
  9. Podsumowanie – kilkoma słowami napisz podsumowanie projektu. Możesz wspomnieć o tym, ile czasu zajęły Ci poszczególne działania, ile wydałeś pieniędzy itp.

Pozostałe:

Sprawdź również nasze wpisy: