Agencja marketingowa » Słownik Marketingowy » WordPress co to?
WordPress co to?
WordPress – jest on darmowym i znanym na całym świecie systemem, który służy do zarządzania treścią stron internetowych. WordPress w łatwy sposób daje możliwość samodzielnej edycji i aktualizacji treści oraz informacji na witrynie.
Do czego służy WordPress?
WordPress służy w większości przypadków do obsługi i tworzenia stron internetowych, w tym również blogów. Możliwa jest również instalacja wtyczek do WordPress, np. dzięki WooCommerce jesteśmy w stanie stworzyć system, który będzie obsługiwał sklep internetowy. Stworzenie strony, bądź sklepu internetowego jest możliwe dla każdego, nawet bez posiadania znajomości programowania jesteśmy w stanie stworzyć własną stronę internetową za darmo.
Dla kogo i kiedy warto?
Użyteczność WordPress jest praktycznie nieograniczona, ze względu na wtyczki, moduły i integracje, jakie możemy zainstalować na naszej stronie. Zaczynając od blogu, poprzez proste strony internetowe i kończąc na zaawansowanych systemach, bądź portalach informacyjnych. Tak duże możliwości rozbudowy systemu powodują taki efekt, że platforma ta jest przeznaczona praktycznie dla każdego.
Wady i zalety systemu WordPress
WordPress jest aplikacją, która ma swoje wady i zalety, w zasadzie jak wszystko, jednak na niektóre aspekty, warto zwrócić szczególną uwagę.
Zalety systemu
- darmowy – instalacja i użytkowanie nie wymaga opłat.
- intuicyjny – eksperci od UX i UI dokładają wszelkich starań, aby użytkownikom korzystało się jak najprzyjemniej z systemu.
- funkcjonalny – wielu ludzi na całym świecie ciągle pracuje nad rozwojem systemu, dzięki czemu mamy możliwość, aby dostosować do pod własne potrzeby.
- skalowalny – istnieje możliwość instalacji dodatkowych modułów, które odpowiedzialne są za integralność i funkcjonalność z zewnętrznymi systemami.
- sklep internetowy – WooCommerce jest wtyczką, dzięki której jesteśmy w stanie stworzyć z naszej istniejącej już strony, w pełni funkcjonalny sklep internetowy, który bez problemów może konkurować z najlepszymi aplikacjami w branży e-commerce.
- motywy – są to szablony, które możemy wykorzystać na naszej stronie. Tysiące motywów i wtyczek udostępnianych jest przez WordPress’a w wersji komercyjnej lub bezpłatnej. Pozwala nam to samodzielnie dobrać odpowiedni szablon do naszej strony, który możemy później dostosować pod własne potrzeby.
Wady systemu
- instalacja – pomimo bardzo prostego instalatora, jaki WordPress posiada, trzeba jednak znać podstawy niektórych działań, chociażby tego, jak wgrać pliki na serwer (FTP), co jest równoznaczne z utworzeniem bazy danych, z której WordPress będzie korzystał.
- bezpieczeństwo – o ile sam system WordPress jest bezpieczny, co jest wynikiem ciągłych aktualizacji tego systemu, tak już wtyczki/szablony/moduły, które nie są aktualizowane na bieżąco, są niskiej jakości lub pochodzą z niewiadomych źródeł, są narażone na wirusy i ataki.
- wydajność – brak umiejętności przy doborze wtyczek lub szablonów oraz ich ilość, jaka jest zainstalowana na stronie, może bardzo obniżyć wydajność naszej strony.