Jak dodać firmową pocztę do Thunderbirda?

Czas czytania: 2 minut

Firmowa poczta w Thunderbird

Posiadasz firmową pocztę lub kilka kont i chciałbyś je mieć wszystkie w jednym miejscu?
Zainstaluj Thunderbirda!
Pokażemy Ci jak to zrobić! Wykonuj wszystko zgodnie z moimi krokami:
Pierwsze, musimy pobrać Thunderbirda z: KLIK!.

– Po pobraniu i zainstalowaniu widzimy takie okno:

thunderbird 1

– Pod „utwórz konfigurację konta” wybieramy „e-mail”. Wyświetli nam się okno:

thunderbird 2

– Uzupełniamy podstawowe informacje, tj. imię i nazwisko (tak będzie wyświetlać się nam poczta w Thunderbirdzie), e-mail oraz hasło

thunderbird 3

– Klikamy „kontynuuj”, pojawi nam się przycisk „Konfiguracja zaawansowana”, klikamy. Pojawi się okno:

thunderbird 4

– Przy serwerze poczty przychodzącej zostawiamy „IMAP”, do adresu dopisujemy „mail.[domena]”, port pozostawiamy. To samo robimy z pocztą wychodzącą. Dodatkowo, musimy uzupełnić w sekcji „nazwa użytkownika”, „serwer poczty przychodzącej” – jest to nasz mail, automatycznie zmieni się „serwer poczty wychodzącej”. Naciskamy „wykryj ponownie”, przez pewien czas Thunderbird będzie się ładować i sprawdzać serwery poczty, ale gdy już skończy…

thunderbird 5

– … wystarczy nacisnąć „gotowe”!- Pojawi się dodatkowe okno wyglądające tak:

thunderbird 6

– Wystarczy zaznaczyć „rozumiem ryzyko”, przewinąć okno do prawej strony, nacisnąć „gotowe” i teraz naprawdę już będzie gotowe! ;)- Jeszcze jedna uwaga – może wyświetlić się Ci okno pt. „potwierdź wyjątek bezpieczeństwa”. Nie martw się jeśli serwer, na którym masz pocztę nie jest podejrzany, nic się nie stanie! Wystarczy potwierdzić wyjątek bezpieczeństwa klikając na przycisk, który zostanie wyświetlony. Od teraz możesz korzystać z firmowej poczty na Thunderbirdzie! Gratulacje!

Rate this post