Content Marketing co to?

Content Marketing (pol. marketing treści) – jego celem jest stworzenie i rozpowszechnienie atrakcyjnych oraz dobrze zoptymalizowanych tekstów, których zadaniem jest zainteresowanie odpowiedniej grupy odbiorców oraz skłonienie ich do konkretnych działań. Te działania mogą obejmować zakup produktu, skorzystanie z usługi, odwiedzenie strony internetowej, kontakt z firmą lub zapisanie się do newslettera.

Główne cele Content Marketingu

Stworzona strategia content marketingowa, w przeciwieństwie do konwencjonalnych form reklamy, opiera się na budowaniu trwałej relacji z odbiorcą. Poprzez zamieszczenie wartościowej treści na własnej stronie internetowej, zdobywasz zaufanie klientów, co przekłada się na większą chęć powrotu do Twojej firmy.

W realizacji działań content marketingowych możemy dostrzec wiele korzyści, ale warto wymienić te najważniejsze. Oto one:

  • dystrybucja wartościowej treści,
  • przyciąganie uwagi,
  • budowanie świadomości marki.
  • zdobywanie zaufania klientów,
  • budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie,

Content Marketing nie jedno ma imię …

Nie ma co ukrywać, że w ostatnich latach content marketing zyskał ogromną popularność. To już nie jest żadną niespodzianką dla nikogo, ponieważ coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z efektywnej realizacji tej strategii marketingowej. Obecnie, promocja online jest jedną z najczęściej preferowanych strategii marketingowych w Internecie. Aby działać efektywnie, konieczne jest odpowiednie zaplanowanie strategii content marketingowej oraz dbanie o optymalizację treści.

Content Marketing jest wykorzystywany w różnych formach, a te najbardziej rozpoznawalne i często stosowane to:

  • specjalistyczne artykuły,
  • poradniki,
  • raporty,
  • webinaria,
  • e-video,
  • podcasty,
  • infografiki,
  • e-booki.

Wśród najczęściej wybieranych kanałów przekazu, na których można spotkać się z content marketingiem, znajdują się profile w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn oraz Twitter. Dodatkowo należy wymienić kanały na YouTube, specjalistyczne strony internetowe oraz blogi branżowe.

Dodatkowo w przypadku prasy branżowej, ulotek, folderów, gazetek, katalogów oraz drukowanych poradników i książek również przeprowadza się działania z zakresu content marketingu.

Content marketing i SEO – co je łączy?

Czy „Content is king” to stwierdzenie, z którym miałeś już wcześniej do czynienia? Jeśli zapoznałeś się choć trochę z tematem marketingu internetowego, to na pewno tak. Jeżeli jednak nie byłeś jeszcze z tym zapoznany, pozwól mi Ci to wyjaśnić.

Google przykłada dużą wagę do wysokiej jakości i unikalnych treści. Jest to jeden z kluczowych czynników rankingowych, które mają wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Proces planowania właściwej strategii content marketingowej, optymalizacji treści oraz korzystania z wewnętrznej dystrybucji treści, takiej jak linkowanie wewnętrzne, przyczyniają się do osiągania długotrwałych efektów SEO.

Pozostałe:

Case Study co to?

Case Study (pol. studium przypadku) – szczegółowa analiza pojedynczego przypadku, która zawiera informacje o początkowej sytuacji i problemie, możliwych rozwiązaniach,

Czytaj całość...
CPV co to?

CPV (Cost Per View) – jest to koszt, który zostaje naliczony za oglądnięcie reklamowego filmu w ramach kampanii reklamowych Google

Czytaj całość...
Bing co to?

Bing jest wyszukiwarką internetową, która powstała jako efekt ewolucji MSN Search oraz Windows Live Search. Jej pierwotna nazwa to Live

Czytaj całość...
CMS co to?

CMS (ang. Content Management System) – jest to system, który służy do zarządzania treściami w serwisie internetowym. Mówiąc jaśniej, jest

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: