Oni niosą pomoc psychologiczną, my marketingową

Dariusz Biegun

Realizacja
projektu

0

Miesięczny budżet kampanii

budowana od początku

Widoczność w Google

+ 0 msc

Długość współpracy

Pozycjonowanie + Google Ads + Projekty graficzne

Zakres prac

Początek współpracy

Początek współpracy wiązał się z ogólnym audytem SEO całej strony. Serwis oparty o autorski CMS stworzony przez programistów nie do końca odpowiadał temu, jakie Google ma wymagania wobec właścicieli stron. Całość należało odpowiednio przygotować pod dalsze pozycjonowanie. W ramach audytu przygotowaliśmy też główne słowa kluczowe powiązane z branżą i ofertą Klienta, ale również frazy-zapytania dany problem, które są wyszukiwane przez użytkowników Google. Chcieliśmy się skupić na tym, aby oprócz głównych fraz sprzedażowych, wyświetlać się również na pytania użytkowników, które mogą im pomóc lub skierować do zarezerwowania wizyty, a przede wszystkim, żeby zbudować autorytet naszej domeny w branży psychologów. Przygotowaliśmy w sumie 362 różne tematy na artykuły.

Zastane wpisy blogowe były niezoptymalizowane pod Google – nie było dobrze ustalonej struktury każdego z artykułów, tytuły SEO nie były zoptymalizowane, a w niektórych przypadkach dochodziło nawet do duplikacji tematów (przez tworzenie kilku części artykułów o jednej tematyce). Dzięki wyciągniętym frazom byliśmy w stanie od razu zaproponować dedykowane landing page, które również optymalizujemy pod kątem Google, którymi wchodzimy na pozycje i kierujemy ruch do umawiania wizyty na głównej domenie. Niektóre z nich wypaliły bardzo dobrze, ale o tym poniżej.

Sam początek współpracy to w pierwszej kolejności przygotowanie kampanii Google Ads, którą na bieżąco z miesiąca na miesiąc optymalizujemy i zmieniamy na podstawie efektywności poszczególnych kampanii.

To, co również było istotne na stronie, a w szczególności przy jakichkolwiek działaniach marketingowych to analityka. Do wpięcia na stronie były zarówno tagi Google Analyticsa jak i Google Adsa oraz pixel Facebooka. Zbieranie danych dotyczących ruchu (a w tym skąd pochodzą użytkownicy) i przychodów z danego kanału jest bardzo ważne przy podejmowaniu decyzji marketingowych. W przypadku tego Klienta współpracowaliśmy z programistami, którzy wrzucili nasze dodatkowe kody na stronę.

Chcesz rozpocząć kampanię marketingową?
Nie czekaj, aż ktoś inny do nas napisze!

Case konkurencja

Konkurencja

Ze względu na profil naszego Klienta oferującego usługi lokalnie i online, chcieliśmy wyświetlać się w całej Polsce. W większości interesującego nas obszaru wyświetla się serwis agregujący lekarzy psychologów oraz dwa duże serwisy z psychologami. Pozostałe to zazwyczaj lokalnie obsługujący psycholodzy, którzy widoczność zdobyli nie przez swoje działania SEO, a przez to, że Google gratyfikuje lokalnie działające strony na dane zapytanie.

Case widoczność

Pozycjonowanie

Przygotowaliśmy treści do podstron, które miały generować nam zarówno ruch, jak i konwersje w postaci umówienia wizyt, połączeń telefonicznych i wysłanych formularzy/maili. Najważniejsze dla nas są najbliższe obszary dwóch lokali, w których przyjmuje nasz Klient. Na drugi plan spadły pozostałe obszary – z nich głównie mieliby przychodzić Klienci na wizyty online. Ruch zebrany z podstron, które zrobiliśmy jest dość duży i to właśnie on u nas konwertuje:

Usługi psychologiczne są na tyle wrażliwą branżą, że oprócz dobrej widoczności w Google, którą zapewniamy treściami i linkowaniem, równie ważne jest zaufanie wobec marki. Dla naszego Klienta przygotowujemy artykuły sponsorowane na portale lokalne, które mają ułatwić rozpoznawalność brandu. Dobieranie serwisów lokalnych do publikacji zależy od kilku czynników – mocy domeny, jakości konta Facebookowego, częstotliwości publikacji artykułów i ilości sponsorowanych treści w portalu. Nie chcemy byle jakiego serwisu!

Oprócz naszych optymalizacji na bieżąco współpracujemy ze specjalistami naszego Klienta w opracowywaniu wpisów blogowych. W końcu wszystkie 362 tematy artykułów powinniśmy opublikować! Ze względu na specjalistyczną tematykę i bezpośredni wpływ na Klienta końcowego zdecydowaliśmy się na model współpracy, który opiera się na tym, że przygotowujemy wytyczne do napisania treści pod SEO, a treści dostarczane są przez Klienta. Z naszej strony skupiamy się na technicznym aspekcie wpisów – dobrej optymalizacji obrazków, nagłówków, tytułów i opisów. Nasza współpraca z psychologami owocuje w postaci dość dobrego ruchu na stronie, który zawsze ma potencjał do tego, żeby przynieść kolejnego Klienta:

Jako SEOwcy nie mogliśmy też pominąć jednej rzeczy, która okazała się być strzałem w 10. Słownik psychologiczny agregujący prawie 900 definicji. Każda z definicji ma unikalną treść przygotowaną przez nas i zweryfikowaną przez Klienta. Oprócz dodatkowego ruchu na stronie, dbamy tym samym o autorytet domeny w Google. Treści nie są obszerne, a Google bardzo ładnie indeksuje tę wartościową treść:
Case lp

Dedykowane Landing Page's

Na samym początku współpracy określiliśmy frazy, najbardziej opłacalne usługi i landingi, które mają największy potencjał na zebranie ruchu w Google, który końcowo ma konwertować u nas w serwisie.

Przygotowaliśmy jeden z pierwszych landingów na podstawie narzędzi do sprawdzania fraz. Landing zaindeksował się, zaczął zbierać ruch, ale w tym momencie zauważyliśmy, że są inne, lepsze frazy, które są powiązane z tą usługą – nie były one dostępne w narzędziach ze względu na swoją niszę. Po zmianach na stronie dynamika wzrostu kliknięć w stronę wyglądała dużo solidniej:

Jest to jeden z najlepiej performujących landingów, które stworzyliśmy dla Klienta.
Oprócz niego mamy jeszcze dwa dodatkowe landingi, które stale optymalizujemy, linkujemy i zgarniamy nimi ruch na stronie.

Case maps

Wizytówka Google

Nie byłoby działań lokalnych gdyby nie wizytówka Google. U naszego Klienta są aż dwa adresy, które możemy promować na jego główne frazy, więc czemu tego nie wykorzystać?

Obie wizytówki w Google zoptymalizowaliśmy dodając wszystkie ważne aspekty – produkty, usługi, opisy, godziny otwarcia – nie zapominając przy tym o delikatnej optymalizacji pod wyszukiwarkę.
W efekcie jesteśmy w TOP3 naszymi dwoma wizytówkami i doprowadzamy do umawiania kolejnych wizyt przez wejścia z wizytówki:

Dane z wizytówki Google można wyświetlać na maksymalnie pół roku wstecz, więc nie widać tu dużego przeskoku, ale uwierz – był!
Case ads

Google ADS

Już od samego początku kampanii płatnej w Google kombinowaliśmy jak najlepiej dotrzeć do Klienta docelowego. Przygotowaliśmy na start kilka kampanii dedykowanych pod usługi, które nasz Klient miał w swojej ofercie. Konwersje generowane przez te kampanie były dla nas zadowalające, ale chcieliśmy jeszcze więcej.

Zmieniliśmy strukturę naszych kampanii jeszcze raz i puściliśmy je od nowa. Koszt za kliknięcie w reklamy udało się nam zredukować, a co za tym obniżyliśmy również koszt konwersji całej kampanii.

Oczywiście nie obyło się bez turbulencji w czasie prowadzenia kampanii. Google bardzo restrykcyjnie podchodzi do tematyki zdrowia oraz ogólnie mówiąc reklam dot. leczenia uzależnień. Wśród oferty naszego Klienta jest również terapia uzależnień, co nie do końca podobało się Googlowi. Nasze reklamy były odrzucane, a powodem było właśnie to, że na stronie znajduje się informacja o terapii uzależnień, pomimo że nie kierowaliśmy tam w żaden sposób ruchu bezpośrednio z Google. Odwoływanie się od decyzji Google trwało bardzo długo – nawet po akceptacji naszego odwołania, po kilku dniach reklamy znowu były blokowane.

Case visual

Opracowanie wizualne

W pewnym momencie doszliśmy do wniosku, że będzie dobrze przygotować nowy layout całej strony. Serwis był przygotowany na autorskim kodzie z dedykowanym CMSem do zarządzania treścią. Chcieliśmy przygotować stronę na WordPressie, żeby zakończyć ograniczoną obsługę dotychczasowej strony i umożliwić wszystkim zarządzanie treścią. Ze względu na złożoność systemu rezerwacji i kosztu jaki zaproponowaliby programiści, żeby przerzucić wszystko na WordPressa, zdecydowaliśmy się na przygotowanie layoutów strony.

Przygotowaliśmy makiety strony od A do Z. Zadanie nie należało do najłatwiejszych – jako centrum psychologów nie można było przygotować strony jak “normalny” serwis, a Klient z każdym mailem podnosił pod kątem wizualnym nam poprzeczkę jeszcze wyżej.

Oprócz statycznie przedstawionej strony w formie graficznej, przygotowaliśmy też w pełni interaktywne makiety nowej strony.

Całość jest do przeniesienia na stronę docelową, zajmować się będą tym programiści, a my będziemy odpowiadać za nadzór techniczny i SEO-wy.

Case rozwój

Stały rozwój

Oprócz ciągłych optymalizacji strony pod kątem SEO, rozwoju kampanii Google Adsowych jesteśmy w ciągłym kontakcie opracowując rozwój marki Klienta. Pod koniec 2023 roku zauważyliśmy potencjał w testach, które nasz Klient może przygotowywać. Szybko przygotowaliśmy nowe treści oferty, zoptymalizowaliśmy i zaczęliśmy zgarniać ruch z Google. Popyt na te testy był dość duży, a nasz Klient zdecydował się na przeszkolenie większej liczby swoich specjalistów w zakresie tego testu. Wspólnie rozbudowujemy ofertę opracowując ścieżkę Klienta od Google, aż do terapii i okresie po niej.

To jak? Chcesz zawładnąć swoją branżą?