Prywatna przychodnia z niewielkiej miejscowości z wielkimi efektami

Dariusz Biegun

Realizacja
projektu

0

Miesięczny budżet kampanii

budowana od zera

Widoczność w Google

+ 0 msc

Długość współpracy

Strona internetowa + pozycjonowanie + wsparcie techniczne

Zakres prac

Początek współpracy

Branża medyczna uchodzi za jedną z najtrudniejszych do optymalizacji w Google. Jego algorytm tak dobiera wyniki wyszukiwania, żeby przypadkiem ktoś nie naciął się na nieprawdziwe informacje. Tematy z trudniejszych branż są dla nas chlebem powszednim, więc bez problemu przyjęliśmy pod swoje skrzydła prywatny gabinet lekarski z niewielkiej miejscowości pod Warszawą.

Rozpoczęcie kampanii SEM wiązało się dla nas z kilkoma rzeczami. Przede wszystkim z postawieniem nowej strony internetowej, przygotowaniem jej struktury i opracowaniem przyszłościowych możliwości rozwoju naszego Klienta.

Strona przed przejęciem Klienta była postawiona na darmowym systemie do tworzenia stron, który nijak miał się do tego, żeby próbować go optymalizować pod Google. Jedyne, na czym zależało Klientowi to to, żeby treści na stronie były łatwo edytowalne, jeśli będą chcieli wprowadzić zmiany. Zamiast ich strony zaproponowaliśmy im postawienie strony na WordPressie z łatwo edytowalnym Elementorem i zaproponowaliśmy, że sami będziemy wdrażać zmiany na stronie, jeśli coś się pojawi (w końcu od tego jesteśmy, a nasz Klient powinien zająć się swoim biznesem).

Jednym z problemów naszego Klienta było to, że swój gabinet ma w małej miejscowości pod Warszawą. Przez to rzadko kiedy jego usługi były wyszukiwane w jego mieście, a zamiast tego bezpośrednio w stolicy naszego kraju. Mieliśmy na to jednak pomysł i plan, który wdrażaliśmy w każdy z następnych miesięcy współpracy.

Początek współpracy wiązał się z zintensyfikowaniem naszych działań – na pierwsze trzy miesiące łącznie mieliśmy do dyspozycji budżet na poziomie 10 000 zł netto. Dzięki temu mogliśmy pozwolić sobie na więcej – od postawienia na nowo strony, przez przygotowanie większej ilości podstron z miastami, linkowanie, a także dedykowany landing page i artykuły sponsorowane. To dzięki takiemu ruszeniu z kopyta mieliśmy w następnych miesiącach możliwość skupienia się na szczegółowej optymalizacji zamiast dopiero przygotowywania się do niej.

Harmonogram prac

Tak jak wcześniej zaznaczaliśmy – ten Klient zdecydował się na początku przeznaczyć na marketing większy budżet, żeby sprawnie rozpocząć kolejne miesięczne działania. Poniżej pełny harmonogram trzech miesięcy naszych prac.

Sumaryczny budżet wykorzystany w 3 miesiące – 11 000 zł netto. Dlaczego więcej?

Z prostej przyczyny – nie lubimy czekać „na następny miesiąc”. Jeśli dostajemy informacje od Klienta, że chce mocniej zadziałać w danym zakresie, to nie boimy się zaczerpnąć nieco budżetu z następnego miesiąca. W końcu obustronnie sobie ufamy 😉 

Dzięki temu, że wcześniej przygotowaliśmy podstrony z miastami, więcej podlinkowaliśmy wcześniej, to wszystko w Google’u mogło zadziać się też szybciej – w końcu Google musi wszystko przetrawić, a my musimy poczekać na efekt. Przyspieszenie działań o miesiąc to szybsza reakcja Google’a i zmniejszenie działań w następnych miesiącach bez zmieniania wcześniej ustalonej miesięcznej faktury za działania marketingowe.

Następne miesiące naszych działań to głównie optymalizacje treści, linkowanie zewnętrzne (linkbuilding) i artykuły sponsorowane. W międzyczasie pojawiali się kolejni specjaliści oraz specjalizacje, które przychodnia chciała rozwijać. Z tego powodu po naszej stronie było i wciąż jest dodawanie specjalistów oraz przygotowanie kolejnych podstron z miastami pod każdy z elementów oferty.

Case cel

Cel

Mieliśmy za zadanie ściągnąć potencjalnych Klientów pomimo tego, że usługi naszego Klienta nie są wyszukiwane bezpośrednio w jego mieście. Postawiliśmy więc na podstrony z miastami wokół jego miasta, zapraszając tym samym do mniejszego (i zdecydowanie tańszego) miasta. Mimo tego, że fraz było dość dużo, i tak byliśmy w stanie dość efektywnie wejść na te, które były dla nas najważniejsze.

Pierwsze miesiące współpracy zawsze wiążą się ze wzmożoną ilością prac na stronie. Z tego względu ustaliliśmy, że na start mamy do zadysponowania 10 000 zł na trzy miesiące, żeby zacząć nasze działania z rozmachem. W tej kwocie rozliczyliśmy zarówno przygotowanie nowej strony, treści, a następnie późniejsze optymalizacje i linkowanie zewnętrzne.

Case problemy

Pozycjonowanie

Po tak dobrym pełnym przygotowaniu pod każdym kątem mogliśmy już konkretnie zacząć działania. Harmonogram prac, który jest powyżej mieliśmy zaplanowany na 3 miesiące, a następne miały zależeć od efektów, które wypracujemy w ciągu trzech miesięcy i tego w jaki sposób Google przyjął nasze zmiany. Ze względu na to, że widzieliśmy ogromny potencjał w przygotowaniu podstron z miastami, postanowiliśmy nieco go zmienić i zrealizować część zadań z drugiego miesiąca już w pierwszym. Czyli tak naprawdę w pierwszym miesiącu nasz Klient miał już wykonane zadania za około 10 000 zł netto, żeby w następnym miesiącu doglądać efektów naszej pracy. Można śmiało powiedzieć, że u nas to codzienność, że realizujemy wcześniej zadania, które mamy do zrealizowania w późniejszym czasie. W Google’u jest tak, że nic nie dzieje się z dnia na dzień, a wcześniejsze przygotowanie zaplanowanych działań tylko przyspieszyło nam przyrost ruchu i konwersji na stronie.

Już po pierwszym miesiącu zobaczyliśmy diametralną zmianę w pozycjach nawet na główną frazę dla naszego Klienta. Wejście na “dentysta Warszawa” tak szybko było możliwe dzięki:

W tym czasie okazało się, że nasz Klient zatrudnia nowych specjalistów, rozszerzając tym samym swoją ofertę. Każda ze specjalizacji powinna mieć swoje osobne, dedykowane podstrony z miastami, żeby potencjalnie dotrzeć do kolejnych klientów.

Po 6-ciu miesiącach współpracy i kolejnych podstronach pod każdą ze specjalizacji, ruch na stronie zmienił się diametralnie.

Po 9-ciu miesiącach ruch wciąż rośnie wprost proporcjonalnie do rozwoju naszego Klienta. Kolejne 3 miesiące w porównaniu do poprzedniego zrzutu ekranu, to kolejne 3 000 osób, które weszły na stronę.

Case narzędzia

Wizytówka Google Maps

Jednym z naszych zadań, które również wpłynęły na wzrost liczby klientów, była optymalizacja wizytówki w Google. Wszystkie specjalizacje, które ma w swoim gabinecie nasz Klient zostały dodane, dzięki czemu wizytówka wyświetlała się na powiązane ze specjalizacją wyszukiwania.

Co najważniejsze, oprócz widoczności naszej wizytówki, mieliśmy również wykonywane ważne zdarzenia na wizytówce. Połączenia oraz wejścia na stronę przez wizytówkę wzrosły.

Case lp

Landing page

Dla naszego Klienta stworzyliśmy również dedykowany landing page, który miał za zadanie zbierać ruch na jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz. Przepis na sukces to lokalnie ustawiona domena, dedykowana pod jedno miasto. Po stworzeniu strony, treści i delikatnym podlinkowaniu, landing “wyszedł sam z siebie” w Google, co przełożyło się również na ruch na stronie.
Case ltv

Wsparcie techniczne

Wraz z rozbudowującą się ofertą i kolejnymi specjalistami, którzy są dostępni u naszego Klienta, musieliśmy nieco zmieniać stronę, żeby wszystko było bardziej użyteczne dla potencjalnych klientów. Wszystkie zmiany na bieżąco wprowadzaliśmy na stronie i poprawialiśmy UX strony, żeby jak najlepiej dotrzeć do osób, które potrzebują skorzystać z oferty.
Case rozwój

Rozwój

Przychodnia naszego Klienta z początku była niewielka – mieli w zespole około 9-ciu specjalistów. Na ten moment jest ich 24. Nie poprzestają jednak tylko na zatrudnianiu kolejnych osób – rozrasta się również specjalizacja przychodni. Zaczynaliśmy z samym pediatrą i internistą, teraz jeszcze rozwijamy psychologa dziecięcego, dermatologa, położną, urologa, fizjoterapeutę i wielu innych specjalistów.

To jak? Chcesz zawładnąć swoją branżą?