Kampania reklamowa producenta okien wśród molochów stolarki okiennej

Dariusz Biegun

Realizacja
projektu

początkowo 0

Miesięczny budżet kampanii

budowana od początku

Wzrost widoczności

+ 0 msc

Długość współpracy

Pozycjonowanie + Google Ads + Social Media + Druki​

Zakres prac

Sierpień 2020

Na początku współpracy opracowaliśmy całą stronę internetową dla naszego Klienta, zaplanowaliśmy najważniejsze kanały sprzedaży, a także sposób realizacji kampanii SEM. Branża jest bardzo hermetyczna, a najbardziej znani producenci okien dominują aspirujących do ich roli pretendentów. Naszym przekazem skupiliśmy się na najważniejszych aspektach dla stolarki okiennej – atrakcyjna wizualnie wygoda, bezpieczeństwo, komfort, a także użyteczność.

Nastawiamy się także na elastyczność budżetu pod kątem sezonowości branży. W okresie intensyfikacji zainteresowania montażem okien przez użytkowników nasz budżet powinien być dopompowany, żeby móc należycie obsłużyć każde zapytanie w Google czy zainteresowanie tematem na Facebooku.

Otwieramy wszystkie okna. Sprawdź case.

Potrzebujesz kompleksowej obsługi marketingowej?
Nie czekaj, aż ktoś inny do nas napisze!

Case wstęp

Wstęp

Pozycjonowanie – najważniejsze dla nas było pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu możemy wyświetlać się jako pretendent do montażu okien u użytkowników Google. Początkowe działania zakładały działania na terenie Śląska. Na tym terenie mało kto wcześniej wykonywał pozycjonowanie, więc naszą zmorą są strony główne, które… nie potrzebują mieć treści, żeby móc wyświetlać się wysoko. My natomiast ją potrzebujemy i potrzebujemy ją dobrze zoptymalizować.

Google Ads – cenne dopalanie ruchu na stronie, dzięki czemu pozycjonowanie możemy wykonywać w tle, wciąż generując ruch na stronie wykorzystując budżet naszego Klienta. Początkowo to on generował najcenniejsze konwersje. Oprócz reklam tekstowych nakierowanych na zapytania użytkowników, stworzyliśmy też reklamy graficzne.

Media społecznościowe – działania PRowe, na których możemy chwalić się zdjęciami realizacji naszego Klienta. Oprócz polskich mediów społecznościowych, zaczęliśmy realizację naszych działań także na niemieckim profilu na Facebooku oraz Instagramie.

Case cel

Cel

Na czym najbardziej nam zależało?

  • zwiększanie widoczności serwisu,
  • konwersje na stronie,
  • zwiększenie świadomości marki,
  • zwiększanie intensywności działań wraz z rozrostem Klienta i jego budżetu,
Case konkurencja

Analiza konkurencji

Konkurencja producentów okien w internecie jest relatywnie duża. Każde miasto charakteryzuje się mniejszymi lub większymi sklepami sprzedającymi okna, a także znajomością jednego z największych producentów okien – jego nazwa zaczyna się na „ok”, a kończy na „noplast”.

Nasz Klient boryka się z dwoma przekonaniami Polaków:

  • jest tylko jeden porządny producent okien – ten wspomniany powyżej, który znajduje się w niemalże każdym mieście na terenie całego kraju,
  • niemieckie komponenty – dla Polaków-rodaków niemieckie mogą być tylko auta, a i tak są kiepskie,
Case zakres prac

Pozycjonowanie

Działania bezpośrednio na stronie
Pierwsze działania optymalizacyjne opierały się na typowo technicznym opracowaniu całej struktury strony, dopieszczeniu słów kluczowych, a także wdrożeniu wszelkich poprawek. Ciągłe działania na stronie wymagały od nas sprawdzania technicznej kondycji strony, sprawdzanie sygnałów na temat strony wysyłanych przez Google. Dodatkowo wykorzystaliśmy wszystkie możliwe sposoby poprawy CTR i szybszej indeksacji strony w Google, żeby strona naszego Klienta pojawia się jak najwyżej wyników wyszukiwania i generowała ruch oraz konwersje.

Linkbuilding
Tworzenie linków było mocno skorelowane ze znajdywaniem miejsc do linkowania samemu. Rzadko kiedy konkurencja posiadała jakiekolwiek linki czy to z artykułów sponsorowanych czy miejsc typowo pod pozycjonowanie. W tym punkcie musieliśmy popisać się swoją kreatywnością, która… naprawdę dużo dała!

Case lp

Dedykowane Landing Page's

Zadbanie o idealną kondycję i sylwetkę strony głównej producenta okien to jedno. Drugie natomiast to stworzenie dodatkowych stron dla jego działalności, dzięki czemu zwiększamy szanse na trafienie użytkowników bezpośrednio do naszego Klienta. W tym celu tworzymy dodatkowe strony lądowania. W zależności od tego jakie domeny są akurat dostępne na rynku i od tego gdzie nasz Klient chce się wyświetlać, dobieramy różne nazwy stron internetowych. Najstarszy landing, który stworzyliśmy skupia się na frazach powiązanych z producentem okien, a oprócz niego mamy 15 domen, które skupiają się na frazach „okna miasto” i 3 domeny dedykowane pod frazy „pergole miasto”.

Dodatkowymi domenami zajmujemy się w pełni – umieszczamy na naszym serwerze, w razie potrzeby aktualizujemy wszystkie komponenty, a także utrzymujemy nieprzerwany dostęp do strony zarówno ze strony robota Google, jak i użytkowników.

Case social media

Social Media

Facebook i Instagram nakierowane na Polskę, Facebook i Instagram nakierowane na Niemcy to idealne sposoby przytrzymania użytkownika i przybliżenie go do konwersji na stronie. Jak agencja marketingowa producenta okien nie mogliśmy sobie pozwolić na odpuszczenie tych kanałów!

Case dodatkowe działania

Dodatkowe działania

Agregat firm zajmujący się stolarką okienną
W ramach kampanii weszliśmy także w współpracę z jednym z agregatów firm zajmujących się produkowaniem oraz montażem okien. Pozwoliło nam to nie tylko na ekspansję naszych działań, ale także polepszyło rozpoznawalność brandu i zwiększyło ilość zapytań do naszego Klienta.

Druki
Klient był trochę wymagający nie tylko pod kątem działań internetowych, w których się specjalizujemy. Oprócz tego przygotowywaliśmy dla niego wszelkie grafiki na reklamę wielkoformatową z późniejszym drukiem, a także montażem.

Targi budowlane
Dwa razy w roku nasz Klient uczestniczy w targach budowlanych, w których uczestnictwo jest dla naszego Klienta równie ważne jak działania internetowe. Mając stoisko na tym wydarzeniu może zwiększyć świadomość swojego brandu wśród potencjalnych Klientów. W ramach współpracy przy targach budowlanych realizowaliśmy:

  • reklamę w radio,
  • dodatkowe informacje nt. targów na stronie oraz Social Mediach,
  • druki oraz grafiki potrzebne do dobrej identyfikacji marki na targach,
  • zdjęcia w czasie trwania targów budowlanych.
Case efekty

Efekty

Pozycjonowanie
W czasie optymalizacji strony naszego Klienta, Google doszło do wniosku, że akurat będzie próbować zmienić algorytm według którego pojawiają się wyniki wyszukiwania. Początkowe turbulencje nie pogorszyły jednak w żaden sposób ogólnej kondycji strony. Wszystkie z miast, na które optymalizowaliśmy Klienta ma swoją określoną „trudność”, czyli jak ciężko będzie nam wyjść na daną frazę. Jedną z nich jest fraza powiązana ze stolicą województwa śląskiego. Ku naszemu zdziwieniu była to jedna z pierwszych fraz, która zaczęła wyświetlać się w TOP25, a następnie TOP10 i TOP5. Pozostałe zaczęły pojawiać się efektem kuli śnieżnej – jeśli Google polubiło jedną frazę, to polubi resztę.

Google Ads
Początki kampanii reklam płatnych w Google wiąże się z większym kosztem za kliknięcie, cięższym dotarciem do użytkownika docelowego. Przy optymalizacji wszelkich działań, możemy być w stanie diametralnie zmniejszyć koszty przy zwiększeniu konwersji i zadowolenia Klienta. Poniżej porównanie zwiększenia konwersji i zmniejszenia kosztu konwersji na stronie według Google Ads.

Aktualizacja marzec 2024 rok

Oj działo się!

W czasie trwania kampanii SEM nasz Klient rozszerzył obszar swoich działań. Śląsk rozszerzyliśmy na Małopolskę.

W marcu 2022 roku zaczęliśmy przygotowywać się na ekspansję na sąsiadujące ze Śląskiem województwo. Na samym początku budżet na działania optymalizacyjne mieliśmy mniejszy niż docelowy, ale pozwoliło to na systematyczne zwiększanie widoczności w Małopolskim. Już w czerwcu 2022 roku zwiększyliśmy budżet na pozycjonowanie, dzięki czemu jeszcze mocniej mogliśmy optymalizować stronę naszego Klienta. Szybkie wzrosty widoczności zaowocowały w zapytaniach u naszego Klienta.

W lipcu 2023 roku przygotowaliśmy zestawienie porównujące kolejne województwa i trudność wejścia na dane obszary pod kątem pozycjonowania w Google. Według naszych danych opartych na narzędziach pokazujących wyszukiwania w Google oraz konkurencji, wyciągnęliśmy prosty wniosek i określiliśmy które z województw są dobre pod kątem kolejnych ekspansji. Co ciekawe, jedno z województw było bardziej „opłacalne” ze względu na łatwiejsze wejście na rynek, ale ogólna ilość wyszukiwań w tym regionie była mniejsza od tego, który był „trudniejszy”. Z tego względu zdecydowaliśmy się na cięższy rynek, ale potencjalnie bardziej obfitujący w zapytania.

Już w sierpniu 2023 roku zaczęliśmy tworzyć podwaliny pod ekspansję na kolejne województwo tworząc tym samym landing page dedykowany jednemu z najczęściej wyszukiwanych miast. Podobniej jak przy ekspansji na Małopolskę – zaczęliśmy z mniejszym budżetem, który wykorzystaliśmy na tyle efektywnie, że do Klienta zaczęły spływać zapytania z nowego województwa.

Listopad 2023 roku to już miesiąc, w którym zaczęliśmy z pełnym budżetem na dodatkowe województwo. W jego ramach optymalizujemy stronę, tworzymy nowe landing page, publikujemy artykuły. Nasz cel jest jeden – wszystkie frazy powiązane z miastami w każdym z województw w minimum TOP3!

Posłowie

Choć w politykę się nie bawimy!

Powiązanie ze sobą spójnej kampanii w różnych kanałach sprzedaży w internecie może przynieść naprawdę bardzo dużo. Przykładowo, zajmując się tylko i wyłącznie pozycjonowaniem, musielibyśmy poczekać długi czas zanim strona zacznie generować ruch. Dodanie do tego Google Adsa będzie tworzyć początkowe konwersje. Dołożenie mediów społecznościowych dopełni całość, przez co wszystkie działania będą spójne.

Nie ma możliwości, że prowadząc tak złożone działania powiązane z PRem nie przyniosłyby konwersji – choćby najprostszego formularza kontaktowego albo połączenia telefonicznego. Wtedy już wszystko leży po stronie Klienta i jego formy sprzedaży.

To jak? Chcesz zawładnąć swoją branżą?