Agencja marketingowa » Przykład kampanii » Gabinet dentystyczny
Warszawski dentysta, który efekty dostał szybciej, niż znieczulenie zaczyna działać
Realizacja
projektu
Miesięczny budżet kampanii
budowana od zera
Widoczność w Google
Długość współpracy
Pozycjonowanie + wsparcie techniczne
Zakres prac
Początek współpracy
Pewnego słonecznego dnia zgłosił się do nas gabinet dentystyczny z Warszawy, który jest dość dobrze znany w stolicy, głównie dzięki właścicielowi-ortodoncie. Nie narzekali na brak pacjentów w swojej specjalizacji, ale – jak praktycznie każdy dentysta – chcieli dodatkowo przyciągnąć pacjentów bólowych. Najważniejsze dla nich były jednak usługi z zakresu protetyki i licówek. W tym właśnie obszarze potrzebowali naszej pomocy. Biorąc pod uwagę to, że my na pozycjonowaniu „zjedliśmy zęby”, a konkurencja dopiero ma mleczaki, to wzięliśmy się do roboty.
W pierwszej kolejności zwróciliśmy uwagę na to, że strona internetowa gabinetu była dość rozbudowana, ale zawierała wiele błędów technicznych, które mogły utrudniać indeksowanie i obniżać skuteczność działań SEO. Już na samym początku zajęliśmy się ich eliminacją – w roboczej nazwie naszej usługi nazywaliśmy to „ekstrakcją błędów strony www”. Gdybyśmy tego nie zrobili od razu, nawet najlepiej przygotowane treści i działania zewnętrzne nie przyniosłyby pełnych efektów, ponieważ problemy techniczne ciągnęłyby się przez całą stronę.
Dopiero po uporządkowaniu kwestii technicznych przystąpiliśmy do aktualizacji treści. Okazało się, że na stronie było sporo nieaktualnych informacji – na przykład stary skład zespołu – które wymagały poprawy. Zajęliśmy się tym od razu, dbając o to, aby strona była w pełni aktualna i przygotowana do dalszych działań w ramach pozycjonowania.
Równocześnie musieliśmy dobrać odpowiednie frazy dla każdej podstrony i przygotować wartościowe treści. Ze względu na zakres tych działań w pierwszym miesiącu przeznaczyliśmy większy budżet, dzięki czemu w kolejnym mogliśmy ruszyć z pełną mocą i wdrożyć dalsze działania SEO.
Bazując na naszym doświadczeniu przy realizacji pozycjonowania klientów – dentysty z Katowic i Czechowic-Dziedzic, mogliśmy bez problemu zaplanować dość fajne działania dla dentysty z Warszawy.
Dobór fraz do serwisu
Ta część współpracy jest bardzo często pomijana przez agencje SEO, a naszym zdaniem stanowi fundament do stworzenia dobrze działającej struktury strony, która będzie skutecznie walczyć w wynikach wyszukiwania.
Nawiązując współpracę, zawsze w pierwszej kolejności tworzymy arkusz kalkulacyjny dla projektu, w którym rozpisane mamy poszczególne frazy dopasowane do każdej z podstron. Przejrzysty excel to dla nas synonim przejrzystej struktury strony internetowej, a to pierwszy krok do przeskoczenia kolejnych pozycji w Google. Dzięki temu zarówno każdy z naszego zespołu, jak i klient są w stanie określić, jakie dokładnie frazy mają największy potencjał do przyciągania ruchu i generowania nowych klientów.
Choć dla nas oczywiste było, że fraza „dentysta miasto” będzie kluczowa, arkusz pozwolił uwzględnić także mniej oczywiste wyrażenia, dopasowane do konkretnych elementów oferty. Oczywiście pojawiają się drobne zgrzyty, a raczej odmienne wizje, ale dzięki współpracy z klientem doszliśmy do rozwiązania, które satysfakcjonowało obie strony.
Dentysta vs stomatolog vs gabinet stomatologiczny
Wiele gabinetów dentystycznych woli wyświetlać się na frazę „stomatolog Warszawa”, bo brzmi ona „ładniej” niż „dentysta Warszawa” i nie chcą mieć jej w nagłówku strony. Dla właścicieli ważny jest odbiór wizualny i prestiż, dlatego czasem wolą unikać słowa „dentysta”.
W przypadku tego projektu musieliśmy jednak przekonać klienta, że fraza „dentysta Warszawa” będzie lepsza – przede wszystkim ze względu na większą liczbę wyszukiwań w porównaniu do „stomatolog Warszawa”.
Jednocześnie warto pamiętać, że wybór głównej frazy nie determinuje wyników w jednoznaczny sposób. Nawet decydując się na frazę „dentysta Warszawa”, możemy wyświetlać się również na frazę „stomatolog Warszawa”. Wystarczy dobra treść i odpowiednio przygotowana strona, aby realnie konkurować na obie frazy.
Pamiętaj – nawet jeśli Twoją główną frazą jest „dentysta Warszawa”, dzięki starannie opracowanej stronie możesz pojawiać się także na pozostałe frazy pokazane w zrzucie ekranu powyżej!
Content
Bardzo duże wyzwanie czekało naszych copywriterów – Judytę i Adama – już na samym początku. Do każdego elementu oferty musieli przygotować treści, które byłyby atrakcyjne zarówno dla Google’a, jak i dla potencjalnych klientów. Zakres pracy był spory, ze względu na szerokość oferty naszego klienta.
Klient przychodząc do nas miał tylko jedną podstronę, która była agregatem całej oferty gabinetu dentystycznego, co pod kątem pozycjonowania było bardzo średnie. Tym bardziej że w większych miastach użytkownicy mają tendencję do wyszukiwania konkretnych usług dentystycznych w połączeniu ze swoim miastem. Dlatego przygotowaliśmy wszystkie podstrony oferty skrupulatnie, opierając się na wytycznych narzędzi, z których korzystamy, a całość w pierwszej kolejności przesłaliśmy do klienta do weryfikacji merytorycznej.
I w ten sposób oprócz samego “dentysta Warszawa”, mamy również inne elementy oferty powiązane ze stolicą naszego kraju. Dzięki temu, oprócz frazy „dentysta Warszawa”, uwzględniliśmy również inne elementy oferty powiązane ze stolicą. Pozwala to trafiać szerzej do różnych potencjalnych klientów, co przekłada się na większą liczbę leadów.
Analityka
Nie ma dobrej kampanii internetowej bez wdrożonej analityki. Jeśli prowadzimy jakiekolwiek działania, musimy wiedzieć, czy są efektywne – czy ruch na stronie i liczba konwersji rośnie z miesiąca na miesiąc, czy maleje. To właśnie dla nas wyznacznik skuteczności prowadzonych działań.
W ramach kampanii internetowych przygotowujemy dla Klienta pełną analitykę. W zależności od projektu definiujemy różne cele działań, a w tym przypadku obejmowały one:
- połączenie telefoniczne,
- kliknięcie w adres mailowy,
- wysłanie formularza kontaktowego,
- zarezerwowanie wizyty poprzez dedykowany formularz.
Wizytówka Google Maps
Nawet wizytówka Google Maps z ogromną ilością opinii pięciogwiazdkowych ma tendencję do tego, żeby nie wyświetla się na ważne dla nas frazy. Oprócz dobrego social proof, potrzebna jest też dobra optymalizacja wizytówki pod wybrane frazy, żeby móc realnie przyciągnąć kolejnych klientów.
Dzięki temu, że mieliśmy wcześniej wybrane frazy, wiedzieliśmy, na czym nam najbardziej zależy. Każdy z elementów oferty dodaliśmy do wizytówki Google Maps i na bieżąco aktualizujemy, gdy tylko jest taka potrzeba.
Od czasu naszego wkroczenia w optymalizację wizytówki Google widać znaczącą poprawę liczby telefonów (od sierpnia 2025 r.):
Pozycjonowanie
Po tak solidnym przygotowaniu mogliśmy wreszcie konkretnie ruszyć z działaniami. Harmonogram prac, który przygotowaliśmy, obejmował początkowo trzy miesiące, a kolejne kroki miały zależeć od efektów, które wypracujemy w tym czasie, oraz od tego, jak Google przyjmie wprowadzone zmiany. Widząc ogromny potencjał w podstronach z miastami, postanowiliśmy jednak nieco zmodyfikować plan i część zadań przewidzianych na drugi miesiąc zrealizować już w pierwszym. W praktyce oznaczało to, że w pierwszym miesiącu nasz Klient miał już wykonane zadania o wartości około 10 000 zł netto, aby w kolejnym móc spokojnie monitorować efekty naszej pracy. U nas to codzienność – realizujemy niektóre zadania wcześniej, bo w Google nic nie dzieje się z dnia na dzień, a wcześniejsze przygotowanie działań przyspiesza przyrost ruchu i konwersji na stronie.
Już po pierwszym miesiącu zauważyliśmy diametralną poprawę pozycji, nawet na główną frazę dla naszego Klienta. Wejście na „dentysta Warszawa” było możliwe dzięki:
- dobrze przygotowanej treści pod SEO,
- dobrej strukturze całego serwisu,
- szczypty magii, którą używamy dla naszych klientów.
W skrócie – zgarnęliśmy TOP10 w drugim, a TOP5 w trzecim miesiącu.
Wysokie pozycje zanotowaliśmy nie tylko na główną frazę. Praktycznie z dnia na dzień coraz wyżej pojawialiśmy się również na inne, równie ważne dla Klienta frazy. Początkowe dwie grupy fraz z miastami, które przygotowaliśmy, stosunkowo szybko weszły na pozycje, co było dla nas wyraźnym sygnałem, że stanęliśmy na wysokości zadania i wykonaliśmy dobrą robotę.
Z miesiąca na miesiąc rośnie również liczba konwersji, a to dla nas jeszcze ważniejszy wskaźnik niż same wysokie pozycje. W pierwszym miesiącu działań z ruchu organicznego (pozycjonowania) zanotowaliśmy 35 konwersji.
Drugi miesiąc to kolejna zwiększona ilość konwersji – z 35 do 93:
A porównując ostatnie 30 dni do poprzedniego okresu, mamy 132 konwersje vs 105 wcześniejszych konwersji:
Dalsze plany
Dla nas sprawa jest prosta. Naszym celem jest wyciągnięcie dla Klienta jak najwyższych pozycji na wszystkie jego możliwe oferty, które są wyszukiwane w Warszawie. Oczywiście kwestię kolejności dogadujemy z Klientem, pytając na których usługach najbardziej mu zależy (tj. albo potrzebuje kolejnych pacjentów z danej dziedziny lub dana dziedzina jest na tyle wysokomarżowa, że po prostu będzie się im to opłacać).
Na co dzień, oprócz opieki pod kątem pozycjonowania i wsparcia technicznego, dbamy również o użyteczność strony. Przekazujemy ją do weryfikacji zespołowi, który nie pracuje bezpośrednio przy projekcie, aby wychwycić te elementy, które mogą umknąć przy „zasiedzeniu” nad stroną. Z naszej strony klient ma pełne wsparcie także przy nowych pomysłach, analizie oferty konkurencji i wyciąganiu tego, co jeszcze można poprawić w jego działalności.
W przyszłości planujemy stworzyć dla Klienta strony typu landing page, które będą zdobywać dodatkowy ruch z Warszawy i generować kolejne konwersje. Dla nas najważniejsze jest, żeby klient miał jak najwięcej umówionych wizyt, a czy będą pochodziły ze strony głównej czy z dodatkowych stron – satelit, to już wsio rybka.