Agencja marketingowa » Przykład kampanii » Przychodnia lekarska
Prywatna przychodnia z niewielkiej miejscowości z wielkimi efektami
Realizacja
projektu
Miesięczny budżet kampanii
budowana od zera
Widoczność w Google
Długość współpracy
Strona internetowa + pozycjonowanie + wsparcie techniczne
Zakres prac
Początek współpracy
Branża medyczna uchodzi za jedną z najtrudniejszych do optymalizacji w Google. Jego algorytm tak dobiera wyniki wyszukiwania, żeby przypadkiem ktoś nie naciął się na nieprawdziwe informacje. Tematy z trudniejszych branż są dla nas chlebem powszednim, więc bez problemu przyjęliśmy pod swoje skrzydła prywatny gabinet lekarski z niewielkiej miejscowości pod Warszawą.
Rozpoczęcie kampanii SEM wiązało się dla nas z kilkoma rzeczami. Przede wszystkim z postawieniem nowej strony internetowej, przygotowaniem jej struktury i opracowaniem przyszłościowych możliwości rozwoju naszego Klienta.
Strona przed przejęciem Klienta była postawiona na darmowym systemie do tworzenia stron, który nijak miał się do tego, żeby próbować go optymalizować pod Google. Jedyne, na czym zależało Klientowi to to, żeby treści na stronie były łatwo edytowalne, jeśli będą chcieli wprowadzić zmiany. Zamiast ich strony zaproponowaliśmy im postawienie strony na WordPressie z łatwo edytowalnym Elementorem i zaproponowaliśmy, że sami będziemy wdrażać zmiany na stronie, jeśli coś się pojawi (w końcu od tego jesteśmy, a nasz Klient powinien zająć się swoim biznesem).
Jednym z problemów naszego Klienta było to, że swój gabinet ma w małej miejscowości pod Warszawą. Przez to rzadko kiedy jego usługi były wyszukiwane w jego mieście, a zamiast tego bezpośrednio w stolicy naszego kraju. Mieliśmy na to jednak pomysł i plan, który wdrażaliśmy w każdy z następnych miesięcy współpracy.
Początek współpracy wiązał się z zintensyfikowaniem naszych działań – na pierwsze trzy miesiące łącznie mieliśmy do dyspozycji budżet na poziomie 10 000 zł netto. Dzięki temu mogliśmy pozwolić sobie na więcej – od postawienia na nowo strony, przez przygotowanie większej ilości podstron z miastami, linkowanie, a także dedykowany landing page i artykuły sponsorowane. To dzięki takiemu ruszeniu z kopyta mieliśmy w następnych miesiącach możliwość skupienia się na szczegółowej optymalizacji zamiast dopiero przygotowywania się do niej.
Harmonogram prac
Tak jak wcześniej zaznaczaliśmy – ten Klient zdecydował się na początku przeznaczyć na marketing większy budżet, żeby sprawnie rozpocząć kolejne miesięczne działania. Poniżej pełny harmonogram trzech miesięcy naszych prac.
Sumaryczny budżet wykorzystany w 3 miesiące – 11 000 zł netto. Dlaczego więcej?
Z prostej przyczyny – nie lubimy czekać „na następny miesiąc”. Jeśli dostajemy informacje od Klienta, że chce mocniej zadziałać w danym zakresie, to nie boimy się zaczerpnąć nieco budżetu z następnego miesiąca. W końcu obustronnie sobie ufamy 😉
Dzięki temu, że wcześniej przygotowaliśmy podstrony z miastami, więcej podlinkowaliśmy wcześniej, to wszystko w Google’u mogło zadziać się też szybciej – w końcu Google musi wszystko przetrawić, a my musimy poczekać na efekt. Przyspieszenie działań o miesiąc to szybsza reakcja Google’a i zmniejszenie działań w następnych miesiącach bez zmieniania wcześniej ustalonej miesięcznej faktury za działania marketingowe.
Następne miesiące naszych działań to głównie optymalizacje treści, linkowanie zewnętrzne (linkbuilding) i artykuły sponsorowane. W międzyczasie pojawiali się kolejni specjaliści oraz specjalizacje, które przychodnia chciała rozwijać. Z tego powodu po naszej stronie było i wciąż jest dodawanie specjalistów oraz przygotowanie kolejnych podstron z miastami pod każdy z elementów oferty.
Cel
Mieliśmy za zadanie ściągnąć potencjalnych Klientów pomimo tego, że usługi naszego Klienta nie są wyszukiwane bezpośrednio w jego mieście. Postawiliśmy więc na podstrony z miastami wokół jego miasta, zapraszając tym samym do mniejszego (i zdecydowanie tańszego) miasta. Mimo tego, że fraz było dość dużo, i tak byliśmy w stanie dość efektywnie wejść na te, które były dla nas najważniejsze.
Pierwsze miesiące współpracy zawsze wiążą się ze wzmożoną ilością prac na stronie. Z tego względu ustaliliśmy, że na start mamy do zadysponowania 10 000 zł na trzy miesiące, żeby zacząć nasze działania z rozmachem. W tej kwocie rozliczyliśmy zarówno przygotowanie nowej strony, treści, a następnie późniejsze optymalizacje i linkowanie zewnętrzne.
Pozycjonowanie
Po tak dobrym pełnym przygotowaniu pod każdym kątem mogliśmy już konkretnie zacząć działania. Harmonogram prac, który jest powyżej mieliśmy zaplanowany na 3 miesiące, a następne miały zależeć od efektów, które wypracujemy w ciągu trzech miesięcy i tego w jaki sposób Google przyjął nasze zmiany. Ze względu na to, że widzieliśmy ogromny potencjał w przygotowaniu podstron z miastami, postanowiliśmy nieco go zmienić i zrealizować część zadań z drugiego miesiąca już w pierwszym. Czyli tak naprawdę w pierwszym miesiącu nasz Klient miał już wykonane zadania za około 10 000 zł netto, żeby w następnym miesiącu doglądać efektów naszej pracy. Można śmiało powiedzieć, że u nas to codzienność, że realizujemy wcześniej zadania, które mamy do zrealizowania w późniejszym czasie. W Google’u jest tak, że nic nie dzieje się z dnia na dzień, a wcześniejsze przygotowanie zaplanowanych działań tylko przyspieszyło nam przyrost ruchu i konwersji na stronie.
Już po pierwszym miesiącu zobaczyliśmy diametralną zmianę w pozycjach nawet na główną frazę dla naszego Klienta. Wejście na “dentysta Warszawa” tak szybko było możliwe dzięki:
W tym czasie okazało się, że nasz Klient zatrudnia nowych specjalistów, rozszerzając tym samym swoją ofertę. Każda ze specjalizacji powinna mieć swoje osobne, dedykowane podstrony z miastami, żeby potencjalnie dotrzeć do kolejnych klientów.
Po 6-ciu miesiącach współpracy i kolejnych podstronach pod każdą ze specjalizacji, ruch na stronie zmienił się diametralnie.
Po 9-ciu miesiącach ruch wciąż rośnie wprost proporcjonalnie do rozwoju naszego Klienta. Kolejne 3 miesiące w porównaniu do poprzedniego zrzutu ekranu, to kolejne 3 000 osób, które weszły na stronę.
Wizytówka Google Maps
Jednym z naszych zadań, które również wpłynęły na wzrost liczby klientów, była optymalizacja wizytówki w Google. Wszystkie specjalizacje, które ma w swoim gabinecie nasz Klient zostały dodane, dzięki czemu wizytówka wyświetlała się na powiązane ze specjalizacją wyszukiwania.
Co najważniejsze, oprócz widoczności naszej wizytówki, mieliśmy również wykonywane ważne zdarzenia na wizytówce. Połączenia oraz wejścia na stronę przez wizytówkę wzrosły.
Landing page
Wsparcie techniczne
Rozwój
Przychodnia naszego Klienta z początku była niewielka – mieli w zespole około 9-ciu specjalistów. Na ten moment jest ich 24. Nie poprzestają jednak tylko na zatrudnianiu kolejnych osób – rozrasta się również specjalizacja przychodni. Zaczynaliśmy z samym pediatrą i internistą, teraz jeszcze rozwijamy psychologa dziecięcego, dermatologa, położną, urologa, fizjoterapeutę i wielu innych specjalistów.