Webinar co to?

Webinar – jest to rodzaj seminarium, prezentacji, szkolenia online, które przeprowadzane jest za pomocą technologii webcast – umożliwia ona transmisję na żywo (w czasie rzeczywistym) przy jednoczesnej integracji z odbiorcami za pośrednictwem przeznaczonej do tego aplikacji lub przeglądarki internetowej.

W większości przypadków webinary są przeprowadzane w celach edukacyjnych, jednak coraz częściej zdarza się przeprowadzanie tego typu spotkań w marketingu oraz biznesie. W tych dziedzinach są one przeprowadzane dla wielu powodów, każdy webinar ma swój temat przewodni, jednak najczęściej przeprowadza się go w celu budowania relacji, wynalezieniu odpowiednich rozwiązań, pogłębiania świadomości marki, dają możliwość do przedstawienia oferty oraz mogą służyć do budowania pozycji eksperta w branży, oraz przekazywania wiedzy.

Największą zaletą webinarów jest możliwość uczestniczenia w nim dosłownie z każdego miejsca na ziemi, w którym jest dostęp do internetu. Nie ważne czy jesteśmy na wakacjach pod palmami, czy akurat jedziemy samochodem do pracy, czy jesteśmy w domu, w szkole, dosłownie gdziekolwiek. Kolejnym plusem jest to, że większość webinarów jest zapisywana, dzięki czemu możemy obejrzeć spotkanie ponownie w dowolnym czasie, po jego zakończeniu.

Forma webinarium

Realizacja webinarów zazwyczaj przebiega jako prezentacja multimedialna na dany temat. Podczas realizacji spotkania przeprowadza się elementy interakcji prowadzących z uczestnikami i są to zazwyczaj dodatkowe ankiety, sekcje Q&A, quizy, materiały do pobrania, rozmowy za pośrednictwem chatu, testy. Przeprowadzana transmisja może być prezentowana za pośrednictwem wideo, dźwięku, pokazu slajdów, udostępniania plików czy ekranu.

Webinar a wideokonferencja online – różnice

Webinar przeprowadzany jest przez jedną osobę lub kilka, gdzie pozostali uczestnicy są jedynie widzami, mogą słyszeć i widzieć prowadzących, lecz nie są w stanie prezentować treści. Wideokonferencja polega zaś na spotkaniu się osób, gdzie każdy uczestnik spotkania ma możliwość zobaczenia innych i usłyszenia ich. Każdy uczestnik może wyrazić swoje zdanie, pokazać prezentację, udostępnić ekran itp.

Narzędzia do prowadzenia webinarów

Gdzie możesz przeprowadzić webinar? Niżej znajduje się lista programów, dzięki którym będziesz w stanie przeprowadzić webinar. Na liście znajdują się programy darmowe, jak i te płatne, dlatego przy wyborze należy zwrócić uwagę na cenę programu, maksymalną ilość osób uczestniczących, to czy występuje zapis transmisji oraz możliwość streamingu na Facebooku, YouTubie bądź na innej platformie:

  • WebinarJam
  • ClickMeeting
  • GetResponse
  • WebinarsOnAir
  • EverWebinar
  • Zoom
  • Livestorm
  • EasyWebinar
  • WebinarNinja
  • GoToWebinar
  • Google Hangouts

Pozostałe:

HTTPS co to?

HTTPS (ang. Hypertext Transfer Protocol Secure) to termin, który napotkała każda osoba używająca Internetu, nieważne, jak powierzchowne byłoby to korzystanie. Niewiele

Czytaj całość...
Branding co to?

Branding (kreowanie marki) – tak nazywamy proces tworzenia, utrzymywania oraz rozwijania niepowtarzalnego wizerunku marki, który jest w stanie zakorzenić się

Czytaj całość...
SEM co to?

SMO (Social Media Optimization) – działania, które zostają podjęte na danej stronie internetowej, jak i poza nią, które przygotowują ją

Czytaj całość...
E-commerce co to?

E-commerce (e-handel, handel elektroniczny) – działalność polegająca na sprzedaży oraz kupnie towarów lub usług z wykorzystaniem internetu. Klient zamawia towaru

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: