Co to jest Above The Fold (ATF)?

Above the Fold (ATF) – jest to termin odnoszący się do obszaru w stronach internetowych. Dokładniej, jest to pierwszy obszar widoczny po otworzeniu strony w oknie przeglądarki bez przewijania. Wszystko poniżej tego widoku nazywane jest sekcją Below the Fold.

Co powinien zawierać obszar Above the Fold?

Właściwie, to zależy od zawartości strony, do czego jest przeznaczona, czy nawet od rodzaju urządzenia, na którym będzie wyświetlana. Jednakże w tym obszarze zawsze powinny się znajdować kluczowe informacje, a przynajmniej ich duża porcja. W tej sekcji powinno się znajdować:

* logo, menu i nierzadko również CTA,
* nagłówek h1 informujący, o czym jest strona,
* breadcrumbs wskazujący gdzie się znajdujemy,
* grafika główna, miniaturka, zdjęcie w tle,
* początek treści oferty, produktu, artykułu, informacji itp.

Dlaczego Above the Fold jest tak ważny?

Obszar ten jest bardzo istotny, ze względu na to, że ma duży wpływ na pozycjonowanie i UX (odczucia użytkowników). Jeżeli ta sekcja zostanie źle zaprojektowana, to może zacząć wpływać w znaczącym stopniu na współczynnik odrzuceń, jak i niską konwersję celu.

Pozostałe:

Brief co to?

Brief (ang. brief “streszczenie”) jest to dokument zawierający oczekiwania klienta wobec agencji. Zawiera on informacje, które opisują przedmiot zlecenia, dzięki

Czytaj całość...
Backlink co to?

Spis treściBacklink- definicja według M16.plDo czego służy backlink?Dlaczego backlinki mają znaczenie przy pozycjonowaniu?Backlink najczęściej używane atrybutyJak sprawdzić jakie atrybuty ma

Czytaj całość...
Bot co to?

Bot – jest to oprogramowanie komputerowe, którego celem jest przeprowadzanie automatycznych działań w sieci. Boty internetowe są coraz częściej wykorzystywane

Czytaj całość...
Fraza co to?

Fraza, a konkretniej “fraza kluczowa“ (ang. keyphrase) – jest to zwrot lub zestaw słów, na których opiera się pozycjonowanie konkretnej

Czytaj całość...

Sprawdź również nasze wpisy: