Blog firmowy - jak prowadzić? - Agencja Marketingowa M16.PL
Kopie bezpieczeństwa stron i sklepów internetowych – jak często robić?
Maj 31, 2018
Zabezpieczony: Jak czytać raport kampanii SEM
Grudzień 3, 2018

Blog firmowy - jak prowadzić?

Hej!
Po ostatnich zmianach w algorytmie Google, najważniejszym dla robota jest wartościowy content (#contentistheking), dlatego warto pisać tematyczne wpisy na bloga firmowego. Oprócz tego, jeden z naszych wpisów – pozycjonowanie w bielsku - od czego zacząć – przyniósł nam bardzo dużo klientów, więc nie tylko o widoczność tu chodzi.
Zajmuję się głównie pozycjonowaniem i wsparciem technicznym, ale wpisy też zdarza mi się napisać. Nie jest to tak trudne jak wszystkim się wydaje, wystarczy tylko dawka cierpliwości. Modyfikuję więc piosenkę Jerzego Stuhra, bo

Śpiewać i pisać bloga firmowego KAŻDY może….

…trochę lepiej trochę gorzej
Mamy kilka punktów, które musimy zrealizować. No dobra, ale od czego zacząć?
0. Pomysł! – z tym czasem ciężko, ale znając swoją ofertę lub najważniejsze produkty/usługi w ofercie, pomogą narzędzia SEO (pkt. 1)
1. Wybór słów kluczowych
Słowem kluczowym na blogach/poradnikach jest zazwyczaj fraza longtail, którą musimy wybrać na podstawie jednego z narzędzi. Dlaczego? Często nazywamy coś w nasz branżowy sposób, co może być niezrozumiałe dla innych i na pewno nie wpiszą naszego nazewnictwa w Google. Poniżej opisuję narzędzia, który używamy, wybierz ten, który Cię interesuje.
Senuto (płatne narzędzie SEO)
Super narzędzie, które oferuje kilka różnych sposobów na znajdowanie fraz na blog firmowy. W moim przypadku najlepiej sprawdziły się statystyki słów:
blog firmowy jak prowadzić
Ten moduł pokazuje śr. Miesięczną liczbę wyszukiwani, CPC oraz trendy. Oprócz niego, mamy także generator pytań (do fraz które wpisaliśmy, Senuto na podstawie swojej bazy zapytań dopisuje takie słowa jak „jak?”, „dlaczego?”, „kiedy?” itd.), zależne słowa (sprawdza jak bardzo zależne od siebie są słowa które wcześniej wpisaliśmy, śr. Miesięczną liczbę wyszukiwania, śr. CPC)
Google Ads / Planer słów kluczowych
Pokazuje na podstawie wyszukiwani w Google ile razy dane słowo kluczowe jest miesięcznie wyszukiwane, śr. CPC i proponowane słowa kluczowe. Po zalogowaniu wchodzimy do planera słów kluczowych i wybieramy „znajdź nowe słowa kluczowe”.

Następnie wpisujemy słowa kluczowe – takie które uważamy że wszyscy wpisują w Google lub dopasowane tematycznie do wpisu na blog firmowy, który chcemy napisać.
blog firmowy jak prowadzić
Ja dostałem taki wynik: blog firmowy jak prowadzić
Super!
Januszowy sposób za darmo
Wpisuj w wyszukiwarkę to co uważasz, że ludzie wpisują, a następnie zjedź na sam dół strony – do propozycji słów kluczowych. Google na podstawie Twojego zapytania generuje podpowiedzi, które mogą pomóc Ci przeszukiwać internet… I go podbijać! Najlepiej zrobić to przez okno incognito, wtedy żadne ciasteczka czy Twoja lokalizacja nie wpływają na wyświetlenia organiczne.
blog firmowy Sposób jest darmowy, ale nie gwarantuje tak dobrych wyników jak w dwóch powyższych metodach.
Okej, mamy słowa kluczowe, teraz idziemy dalej!

2. Piszemy tekst
Nie będę rozpisywać się tutaj o poprawności językowej, tego uczyliśmy się w szkole ;). Podstawowe zasady pisania tekstów na blog firmowy:
- używanie nagłówków, pogrubień
- lekkość tekstu
- szybkie, proste informacje
- wypunktowanie przy wymienianiu (łał, już mam to z głowy)
- nasycenie słów kluczowych
- linkowanie wewnętrzne

Nagłówki, pogrubienia – dlaczego? Przyznaj się, wchodząc na artykuł w serwisach informacyjnych, pierwsze szybko przeczytałeś nagłówki, a dopiero potem zacząłeś/aś czytać artykuł. Jeśli jednak zawsze czytasz od deski do deski bez pobieżnego przeszukania tekstu – zaufaj mi, jesteś w mniejszości. Szczególnie ważne jest tutaj użycie nagłówka H1, które wspomaga stronę w wyjściu na pozycje długoogonową.

Lekkość tekstu – nikt nie lubi czytać ciężkich, branżowych tekstów, z których wyciągnie niewiele i potrzebuje skontaktować się z ekspertem, żeby cokolwiek zrozumieć. Przykład? Kodeks postępowania administracyjnego.

Szybkie, proste informacje – nie piszesz książki, pisz lakonicznie!

Wypunktowanie – gwarantuje przejrzystość tekstu i dodaje lekkości tekstu. Pisz tak, żeby inni chcieli czytać.

Nasycenie słów kluczowych – w poprzednim kroku wybieraliśmy słowa kluczowe, które Twój blog firmowy musi mieć, żeby dawał jakikolwiek efekt. Pamiętaj – nie pisz tekstu, który co zdanie ma Twoją frazę – jest to łatwo wyłapywane przez Google i na pewno Ci to nie pomoże.

Linkowanie wewnętrzne – dzięki niemu robot Google szybciej zaindeksuje Twoje pozostałe strony do których linkujesz. Oprócz tego wspiera pozycjonowanie słów kluczowych i pozwala zwalczyć kanibalizację wewnątrz serwisu. Jako anchor (podlinkowany wyraz) zawsze najlepiej używać główną frazę linkowanej strony/wpisu. Jeśli podlinkujesz produkt/usługę, o której akurat piszesz, możesz nawet zyskać klienta!

Żeby uzupełnić całość dodaj do swojego wpisu jakieś zdjęcia – zawsze jest to przyjemniejsze dla oka, a pomoże nawet widoczność strony na Twoją frazę (pod warunkiem, że ustawisz tekst alternatywny obrazka jako frazę).

Więcej informacji o tym jak stworzyć dobry content.

Blog firmowy nigdy nie powinien być przez Ciebie zaniedbywany. Staraj się pisać tam systematycznie, ciężka praca się opłaca. Po każdej zmianie na stronie, zawsze zgłaszaj ją do ponownej indeksacji w Google, tak aby wiedział o Twoich modyfikacjach.

Swoje teksty dawaj zawsze przeczytać komuś innemu – z łatwością wyłapie Twoje błędy językowe czy literówki, których Ty nie znalazłeś/aś. Ja zawsze daje je naszej copywriterce (dzięki!)

Nasza kompleksowa kampania SEM polega nie tylko na pełnej obsłudze bloga firmowego (pisanie, redagowanie tekstów), ale także na takich działach jak:
- google ads
- pozycjonowanie
- social media
- projekty graficzne