➤ Pozycjonowanie w Bielsku - co należy wiedzieć, żeby zacząć?
Darmowe programy graficzne
Listopad 8, 2017
RODO dla e-sklepów
Maj 17, 2018

Od czego zacząć pozycjonując lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne, w tym przypadku dotyczące sklepów i serwisów z okolic Bielska-Białej, w wielu przypadkach bywa o wiele bardziej skuteczne w porównaniu z walką o wysokie pozycje na frazy trudne, ogólnopolskie.

Kiedy pozycjonowanie lokalne przynosi dobre efekty?

Przede wszystkim nasz biznes musi być ulokowany w wybranej miejscowości, tak by klient szukający dentysty w Bielsku nie trafił na podstronę do dentysty z Cieszyna. Takie rozwiązanie jest samo w sobie bez sensu, więc aktualizacje algorytmu idą w dobrym kierunku.

Kiedy nie warto pozycjonować strony lokalnie?

Zajmując się sprzedażą on-line, bez zaplecza i możliwości obsługi klienta wchodzącego “z miasta”.

Czy mając biuro w jednym mieście można pozycjonować się na frazy związane z inną lokacją?

Tak, można, ale trzeba do tego przygotować odpowiednie podstrony typu landing-page. Przede wszystkim trzeba “wejść w skórę” potencjalnego klienta.
Jeśli przykładowo szuka dentysty w Bielsku, to prawdopodobnie jest mieszkańcem Bielska i chce mieć blisko. W przypadku gdy po wpisaniu “dentysta Bielsko” trafi na podstronę dentysty z Pszczyny, to wyjdzie i nic go nie zatrzyma… Jedyną opcją w takim wypadku jest skierowanie go na podstronę dotyczącą mieszkańców z konkretnego miasta i przygotowanie spersonalizowanego przekazu.
Np: Dentysta z Pszczyny powinien wybrać kilka cech, które wyróżniają go spośród konkurencji, które mogą przyciągnąć klientów z Bielska (cena – bezpłatne znieczulenie, 20% niższa kwota; czas oczekiwania – gwarancja przyjęcia na zabieg do 3 dni roboczych; wyjątkowość – specjalne pomieszczenie zabaw dla dzieci oczekujących na swoich rodziców itd.).

Im lepiej spersonalizujemy przekaz, tym większa szansa, że klient, który normalnie “wystraszyłby się” odległości, skorzysta z naszych usług.

Przykładem również może być nasza podstrona typu landing-page: Pozycjonowanie Bielsko, gdzie od razu pokazujemy, że Bielsko to tylko 15 minut od Czechowic.
Dodając do całości wezwanie do działania (CTA) oraz formularz kontaktowy, tworzymy całkiem dobrze konwertującą podstronę.

Pozycjonowanie jak wszystko wymaga czasu, wysokich efektów niestety nie można od razu uzyskać (do tego nadaje się lepiej AdWords).

Czym różni się pozycjonowanie fraz z hasłem “Bielsko”, a z pełną nazwą “Bielsko-Biała”?

Tak na prawdę, to niczym, oprócz ilości wyszukań. Ludzi są coraz bardziej leniwi, dlatego większość skróca i bazując na aktualnych statystykach 74% ludzi pomija “-Biała”.

Jak Google weryfikuje, która strona ma być na wybranej pozycji dla określonych słów lokalnych?

Tego prawdopodobnie nawet pracownicy nie wiedzą. 🙂
Z naszego doświadczenia najważniejsze to “otaczanie się” linkami również lokalnych przedsiębiorstw, optymalizacja pod wybrane miasto i wymienienie konkretnej lokalizacji również w treści strony.
Najważniejszym miastem powinno zawsze być miasto prowadzenia firmy i tu w pierwszej kolejności należy skupić się na dodaniu strony do okolicznych katalogów. Przykładowo, dla fraz pozycjonowanych na rynek Bielska-Białej, dobrym miejscem jest wykupienie wizytówki np. w www.bielsko.biala.pl, czecho.pl, dodanie lokacji do Map Google, Zumi i innych katalogów ogólnie uznawanych za katalogi NAP (Name, Adress, Phone).

 

To tylko absolutna podstawa do rozpoczęcia działań lokalnych, dalszy ciąg wkrótce…