Strona internetowa – jak stworzyć? - Agencja Marketingowa M16.PL
Jak zaprojektować dobrą wizytówkę?
Lipiec 31, 2017

Kiedyś dodatek, prestiż, droga i niepotrzebna sprawa dziś jest kluczową częścią każdej firmy – STRONA INTERNETOWA.

Bez znaczenia jest wielkość firmy, lata działalności czy branża. Obecnie świat stoi na informacjach zaczerpniętych z Internetu. Nie bez powodu padło hasło ‘nie ma Cie w Internecie? To nie istniejesz w ogóle’. Smutne, acz prawdziwe (potwierdzone info). Sądzę, że jeżeli sami jesteśmy świadomi jak szukamy danych usług/produktów, to nie trzeba dłużej przekonywać o istocie firmowej strony internetowej. W końcu czy szukamy nowych okien do domu w lokalnej gazecie, słuchając informacji w radio, przeszukując treści banerów na mieście? Nie – łapiemy za smartfona i wybieramy zazwyczaj kilka pierwszych pozycji z wyników wyszukiwania.

NIE MAM STRONY WWW, A WYPADAŁOBY. CO DALEJ?

Zgłaszasz się do M16.PL 😉
Informujemy Cię, iż jak najbardziej pomożemy, zrobimy, ale prosimy o parę istotnych informacji oraz treści i grafiki na stronę.
TO OD CZEGO ZACZĄĆ?

I Domena

Domena – składa się z przedrostka www, nazwy domeny oraz końcówki .pl, .com, .org itd.
Nazwą domeny może być nazwa Twojej firmy, branża w jakiej jesteś, profesja jaką się zajmujesz np. www.m16.pl / www.sprzataniemieszkan.pl / www.serwis-wulkanizacyjny-pszczyna.pl
Wybieramy rozszerzenie, czyli końcówkę domeny. Każdy zapamiętuje głównie środek domeny a następnie sam domyślnie dodaje końcówkę .pl lub .com dlatego najmniej problemowo będzie posłużyć się właśnie którymś z tych dwóch rozszerzeń.

II Teksty

Nikt lepiej za nasz nie opisze naszej firmy jak my sami. Agencja może pomóc w przygotowaniu tekstów ale nie jesteśmy specjalistami w każdej dziedzinie, więc ciężko nam stworzyć teksty na stronę gdy nie znamy Twojej oferty a na dodatek zajmujesz się np. instalatorstwem elektrycznym.
Przedstaw najlepiej w otwartym dokumencie opisy : o firmie, kontakt, ofertę, informacje na temat poszczególnych ofert, cennik, inne informacje. By móc obrać odpowiedni szablon strony musimy wiedzieć jak mniej więcej rozpięta będzie.

III Zdjęcia / grafiki

Zdjęciami stockowymi można się wspierać, choć najlepiej świadczą o firmie profesjonalne zdjęcia. Profesjonalne – nie prześwietlone i poruszone z telefonu o niskiej rozdzielczości.
Świetnie jeśli zdjęcia są z tzw “jednej parafii”. Niewskazany jest mix wizji twórczy różnych fotografów.
Zdjęcia wysyłamy od razu WSZYSTKIE które posiadamy/chcemy mieć na stronie. Niestety dość często dostajemy po kilka zdjęć co wskazuje na niewielką galerię, wyceniamy pracę klasyfikując stronę jako podstawową w zakresie wykonania galerii, aż tu nagle zazwyczaj pod koniec pracy wysyłane są masowo WeTransferem pliki z lawiną zdjęć do galerii.